InfoNu.nl > Huis en Tuin > Wonen > Verhuisservice voor ouderen

Verhuisservice voor ouderen

Verhuisservice voor ouderen Wie een verhuizing heeft meegemaakt, weet hoeveel werk hierbij komt kijken. Het is een ware uitputtingsslag. Moet je nagaan hoeveel stress het geeft om te verhuizen als je ouder bent. Vaak ben je dan voor het inpakken van je spullen en het ophangen van de gordijnen afhankelijk van familie of vrienden. Maar het kan ook anders. Veel verhuisbedrijven bieden tegenwoordig een verhuisservice, speciaal voor senioren.

Seniorenverhuizing

Als je gaat verhuizen, komt daar een hele rompslomp bij kijken. Dit geldt voor jonge mensen, maar al helemaal als je al wat ouder bent. Verhuizen kan een stressvolle en emotionele aangelegenheid zijn. Vooral als de verhuizing niet geheel vrijwillig plaatsvindt, maar noodzaak is omdat je niet langer in je eigen woning kunt blijven. Je moet bijvoorbeeld je oude vertrouwde huis achterlaten om je intrek te nemen in een verzorgingshuis.

Om de verhuizing zo min mogelijk stressvol mogelijk te laten verlopen, bestaan er tegenwoordig verhuisservices speciaal voor ouderen. Hoe gaat dat in zijn werk, zo n seniorenverhuizing en wat kan zon gespecialiseerd verhuisbedrijf voor je doen?

Verhuizing op maat

Heel belangrijk is dat het verhuisbedrijf de tijd voor je neemt. Men komt bij je langs om een vrijblijvende offerte te maken. Je kunt aangeven wat je wensen zijn en ze kunnen je als ervaren verhuizers tips geven, waar je zelf niet aan gedacht hebt. Als je wilt, kunnen ze de verhuizing zo voor je regelen, dat je zelf helemaal niets hoeft te doen. Om je snel weer vertrouwd te laten voelen, wordt de nieuwe woning zoveel mogelijk ingericht zoals dat in de oude woning het geval was.Je gaat zorgeloos van de ene woning in de andere en s avonds stap je in je vertrouwde opgemaakte bed.

Mogelijkheden verhuisservice

Voor de verhuizing kan het verhuisbedrijf:

  • De huur van de oude woning opzeggen
  • Abonnementen stopzetten
  • Energie, water, televisie- en/of internetaansluiting afsluiten
  • Wasmachine en fornuis afkoppelen
  • Alles keurig voor je inpakken, desgewenst samen met jou, je kunt ook aangeven wat er eventueel aan een goed doel mag worden geschonken
  • Meubelen demonteren
  • De woning opleveren volgens de eisen van de makelaar of verhuurder
  • De nieuwe woning voor je (laten) stofferen, sauzen en behangen

Na de verhuizing kan het bedrijf:

  • Je nieuwe woning voor je schoonmaken
  • De kasten weer inrichten zoals ze in de oude woning zijn uitgeruimd
  • Gordijnen ophangen
  • Meubelen weer in elkaar zetten
  • De televisie aansluiten en de zenders weer programmeren
  • Telefoon, gas, licht en internet aansluiten
  • Een nieuwe huisarts en tandarts voor je zoeken
  • Je bed zelfs weer voor je opmaken

Relaxed verhuizen

De oudere hoeft zich dus nergens zorgen over te maken. Alle meubelen worden op de afgesproken plaats neergezet in de nieuwe woning. Spullen die in- en op de kast stonden, worden weer exact zo uitgestald als in de oude woning. De verhuizers doen alles wat men maar wil. De oudere kan na afloop bij wijze van spreken weer in de leunstoel voor de televisie plaatsnemen, alsof er niets gebeurd is. Dit is voor de oudere en de familie wel zo prettig.

Bron: Albion80, RgbstockBron: Albion80, Rgbstock

Ontruiming bij overlijden

In geval van overlijden kan het verhuisbedrijf voor de familieleden veel betekenen door de woning volledig ontruimd en bezemschoon op te leveren. Ze nemen alle klussen uit handen, zoals bijvoorbeeld vloerbedekking verwijderen, het afvoeren van meubelen en andere goederen naar een herbestemming, herstelwerkzaamheden zoals het dicht plamuren van gaten in de muur en alle andere zaken die vereist zijn door verhuurder of makelaar.

Er zijn tegenwoordig steeds meer verhuisbedrijven die zich specialiseren in het helpen verhuizen van senioren. Er zit er altijd een bij je in de buurt. Een zorgeloze verhuizing toegewenst!
© 2013 - 2019 Paulina, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.seniorenhulp.com/verhuisservice-ouderen.php
  • www.seniorenverhuisservice.nl
  • Afbeelding bron 1: Albion80, Rgbstock

Reageer op het artikel "Verhuisservice voor ouderen"

Infoteur: Paulina
Gepubliceerd: 19-03-2013
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Wonen
Schrijf mee!