InfoNu.nl > Huis en Tuin > Diversen > Wat kost een verhuizing door een verhuisbedrijf?

Wat kost een verhuizing door een verhuisbedrijf?

Wat kost een verhuizing door een verhuisbedrijf? Mensen die op het punt staan om te verhuizen moeten beslissen of ze het zelf gaan doen, of dat ze het uitbesteden. Zelf doen kan veel geld besparen, een verhuisbedrijf bespaart u weer veel moeite. Wat kost een verhuizing door een verhuisbedrijf eigenlijk? Jaarlijks verhuizen 1,4 miljoen Nederlanders. De ruime meerderheid doet het zelf en een klein deel huurt hiervoor een verhuisbedrijf in. Dit komt voor een deel doordat de meeste mensen die verhuizen maar een kleine afstand moeten overbruggen naar de nieuwe woning. Vanaf het moment dat ze de sleutel krijgen nemen ze iedere keer als ze naar de nieuwe woning gaan, een paar dozen mee. Op de verhuisdag zelf worden er wat vrienden opgetrommeld die gaan helpen met de grote spullen.

Waar is de prijs van een verhuisbedrijf van afhankelijk?

De kosten van een verhuizing moeten geoffreerd worden door een verhuisbedrijf. De kosten die zij moeten maken en de afstand die zij moeten overbruggen bepalen voor een groot deel het tarief die zij u in rekening gaan brengen. Moeilijk verhuisbare goederen kunnen de prijs opdrijven. Een moeilijk te hanteren object kost vaak meer ruimte in een verhuiswagen en kan een reden zijn om een extra persoon mee te moeten nemen. De kosten zijn onder andere afhankelijk van de volgende vragen:

  • Zitten alle spullen al in dozen, of moeten zij dat gaat doen?
  • Hoeveel spullen moeten er verhuisd worden? Veel spullen kosten meer tijd en eventueel een tweede keer rijden.
  • Hoe groot is te overbruggen afstand? Een verhuizing binnen de eigen woonplaats is goedkoper dan een verhuizing over een grotere afstand.
  • Omstandigheden die het laden en lossen bemoeilijken? Hierbij moet u denken aan een verhuizing van of naar een flat zonder een lift.
  • Toegankelijkheid van de huizen en kamers. Kleine doorgangen kan het noodzakelijk maken om eerst een raam te moeten verwijderen om grote spullen naar binnen of buiten te krijgen.

Wat kost een verhuisbedrijf (verhuizer)?

Zoals aangegeven zijn de kosten afhankelijk van een aantal vragen. Een gemiddelde verhuizing kost al gauw €1.000. Moeten de verhuizers zelf nog dozen inpakken of moet er een grote afstand overbrugd worden, dan zult u met grotere bedragen rekening moeten houden. Gaat u het perfect voorbereiden en eventueel zelf al een deel verhuizen vóór de verhuisdatum, dan kunnen de kosten lager uitvallen. U kunt ook met een verhuisbedrijf overleggen dat u zelf ook gaat helpen, zodat het verhuisbedrijf minder verhuizers hoeft in te schakelen. Dit kan echter wel gevolgen hebben voor schade toegebracht tijdens de verhuizing. Schades van enige omvang door de verhuizers worden namelijk meestal vergoedt door de verzekeraar van het verhuisbedrijf. Indien u zelf meehelpt kan de aansprakelijkheidskwestie anders komen te liggen.

Voorbeeldberekening

U gaat verhuizen binnen uw eigen woonplaats. U gaat van een appartement naar een woning op de begane grond. U hebt een normale inboedel en geen moeilijk verplaatsbare objecten. De verhuizers moeten zelf eventueel zorgen voor demontage van spullen en ze moeten ook de spullen voor u in dozen doen. In dit geval zal het u ongeveer gaan kosten: tussen de €1.100 en €1.450.

Om de prijs zo laag mogelijk te houden doet u er verstandig aan om meerdere offertes te laten maken. Vergelijk de offertes niet alleen op prijs, maar ook op de condities en voorwaarden.
Gerelateerde artikelen
Verhuizen: wat komt er bij kijken?Verhuizen: wat komt er bij kijken?Het is zover, je huis is verkocht. Nu moet je al je spullen gaan pakken en verhuizen. Bij een verhuizing komt vaak meer…
Kosten verhuizing door verhuisbedrijfKosten verhuizing door verhuisbedrijfHet is logisch dat een verhuizing die wordt uitgevoerd door een verhuisbedrijf, meer kosten met zich meebrengt dan wanne…
Hoe vind je een goed verhuisbedrijf?Je kunt ervoor kiezen om je spullen zelf te verhuizen, maar het is ook mogelijk om een verhuisbedrijf in te schakelen. D…
Verhuisbedrijven Amsterdam vergelijkenVerhuisbedrijven in Amsterdam kiezen is niet makkelijk. Er zijn veel verhuizers in deze regio en ook landelijk zijn er v…
Verhuizen - Checklist - Handige verhuistipsOm het overzicht te bewaren tijdens een verhuizing is een goede voorbereiding belangrijk. Gebruik een checklist. Alles w…

Reageer op het artikel "Wat kost een verhuizing door een verhuisbedrijf?"

Reacties

Karin, 08-01-2013 13:22 #2
@Mattie, Da's toevallig! Mijn vader gaat ook verhuizen van Den Haag naar Beetsterzwaag! Heb jij gegevens van de mensen die jouw vriendin hebben verhuisd?

Thanx!

Mattie, 29-07-2012 08:17 #1
Mijn vriendin is verhuisd van Den Haag naar Beetsterzwaag.
We hebben een truck gehuurd en 2 personen.
Ze zijn om 8 uur vertrokken… alles stond klaar de boel ingeladen in Den Haag
op de terugreis alles uitgeladen.
Ze hebben het bed gemonteerd en alle lampen opgehangen, gasstel en wasmachien aangesloten verder konden ze niet want alles stond vol dus de kasten moeten we zelf doen.
Om 12 uur waren ze weer thuis en moesten we de mannen €575, 00 betalen.
Daar bovenop komt de huur van de truck €180, 00 extra km 300x 0, 25 = €75, 00
diesel 200 x €1, 40= €280, 00 totale kosten € 930, 00.
Ze doen het in hun vrije tijd alleen op zaterdag, maar wij waren er wat blij mee.

Infoteur: Juul
Laatste update: 20-08-2009
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Diversen
Reacties: 2
Schrijf mee!