InfoNu.nl > Huis en Tuin > Huishoudelijk > Vijf goede redenen om uw dak van mos te ontdoen

Vijf goede redenen om uw dak van mos te ontdoen

Misschien vraagt u zich af: Waarom moet ik mijn dak ontmossen? Hieronder staan vijf belangrijke redenen om uw dak mosvrij te maken. Deze komen bovenop het feit dat het hele huis schoongemaakt wordt, dus waarom het dak niet? Als het dak schoon is ziet het huis er heel anders uit. Dan straalt het de gasten tegemoet.

Mosvrij maken van uw dak

Wanneer u een foto van uw huis zou zien voor en na het reinigen van het dak dan is het verschil voor iedereen duidelijk. Mos groeit maar langzaam. Elk jaar komt er iets meer. U raakt aan de aanblik gewend. Het is uw eigen huis dus u kijkt door het vuil heen. Na het verwijderen van mos van uw dak ziet u pas het enorme verschil. Uw huis is in een klap veel mooier geworden. Mosbestrijding van het dak is eigenlijk een kleine, simpele renovatie die ervoor zorgt dat u zich voelt alsof uw in een nieuw huis woont. Gun uw huis een make-over met ongekend mooi resultaat. Er zijn bedrijven die er hun specialisatie van hebben gemaakt om daken te ontmossen.

1. Verhoog de levensduur van het dak

Een dak dient goed onderhouden te worden, dat garandeert langere levensduur van het dak. Door mos kan lekkage ontstaan. Het repareren van een lekkage is een aanmerkelijk duurdere handeling dan het ontmossen van daken. Bovendien kunt u voor een hoge schadepost komen te staan. Door het ontmossen van uw dak voorkomt u deze schade en blijft uw dak langer in optimale conditie.

2. Verbeter het aanzicht van uw pand

Het huis krijgt een totaal ander aanzien door het mos te verwijderen. De eerste indruk is het belangrijkst. Bezoekers zien eerst de buitenkant van uw huis. Het huis stijgt in waarde als u het goed onderhoud geeft door het dak mosvrij te maken. Kantoorpanden en bedrijven met schone panden geven positieve uitstraling aan de klant.

3. Wilt u het huis verkopen?

Speciaal voor mensen die hun pand willen verkopen is het belangrijk om een huis in optimale conditie te laten zien. Een huis met een schone, mosvrije aanblik zorgt dat eventueel geïnteresseerde kopers van een huis niet gelijk afgeschrikt worden en zich afvragen of het huis wel goed onderhouden is. Een huis wat er prachtig schoon uitziet zal een hele andere indruk geven aan makelaar en kopers. Een mosreiniging kan op deze manier bijdragen aan stijging in de waarde van uw huis.

4. De eerste indruk van uw huis

Wanneer u bezoek ontvangt dan zal de eerste indruk het langst blijven hangen. De buitenkant van het huis is het eerst wat mensen zien. Niemand controleert het dak gelijk maar het dak geeft wel een belangrijke bijdrage aan de algehele eerste indruk. Uw huis of pand straalt positiviteit uit als het totaal schoon is.

5. Mos reinigen bij bedrijfspanden

Een kantoorpand, hoofdgebouw, bedrijf of instelling heeft er veel belang bij om het pand in in optimale conditie te laten zijn. Mos reinigen van het dak hoort daar bij. Uw pand is uw visitekaartje. Door het zo schoon mogelijk te houden genereert u een positieve uitstraling die ertoe leidt dat klanten meer geneigd zijn met u zaken te doen. De eerste positieve indruk die klanten van een pand krijgen nieuwe klanten sneller over de drempel helpen en bestaande klanten langer aan uw bedrijf binden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Dm dakontmossen mortier

Reageer op het artikel "Vijf goede redenen om uw dak van mos te ontdoen"

Infoteur: Tom008
Laatste update: 18-06-2015
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Huishoudelijk
Schrijf mee!