InfoNu.nl > Huis en Tuin > Diversen > Kruipruimte isoleren

Kruipruimte isoleren

Er zijn een heleboel redenen om uw kruipruimte te laten isoleren. Één van de belangrijkste redenen is om van het vocht in uw huis af te komen. Tegenwoordig is het erg makkelijk om uw kruipruimte te isoleren met bijvoorbeeld chips, schelpen of zand. Elke soort isolatie heeft zijn eigen voor en nadelen. U kunt ervoor kiezen om uw kruipruimte door een bedrijf te laten isoleren maar u kunt dit ook zelf doen.

Vocht in huis

Heeft u ook last van vocht in huis dan zou het best eens zo kunnen zijn dat dit uit uw kruipruimte vandaan komt. Vocht in huis is niet alleen slecht voor uw gezondheid maar heeft ook een heleboel andere nadelige bijeenkomsten. U kunt bijvoorbeeld last van schimmel en Zilvervisjes in huis krijgen. Zilvervisjes zijn namelijk gek op vocht.

Energie besparen en waardevermeerdering van uw huis.

Als uw kruipruimte geïsoleerd wordt dan bespaard u hiermee ook geld op uw energierekening. Naast energiebesparing draagt de isolatie ook bij tot een waardevermeerdering van uw huis. Het energielabel van de woning wordt namelijk aangepast.

Isolatie doormiddel van Ecochips

Ecochips zijn een soort piepschuim chipjes waarmee u de kruipruimte kunt vullen. Standaard wordt er een laag van 30cm Ecochips gebruikt om uw kruipruimte mee isoleren. De Ecochips is gemakkelijk aan te brengen. De Ecochips blijft drijven en neemt geen vocht op. De kruipruimte blijft toegankelijk met de Ecochips. De warmteweerstand wordt verhoogd met Ecochips.

Isolatie doormiddel van Isodro.

Isodro zorg voor 20 tot 40% minder vocht. De kruipruimte blijft toegankelijk met Isodro. Het is niet giftig en is bestand tegen schimmels en humuszuren. Naast dat het makkelijk te plaatsen is, is het ook weer makkelijk te verwijderen uit de kruipruimte. De kruipruimte hoeft niet te worden geventileerd als u de kruipruimte laat vullen met Isodro.

Isolatie doormiddel van Drowa chips

Drowa chips is gemaakt van gerecycled polystyreen chips. Drowa chips zorgt voor energiebesparing en verminderd vochtproblemen in uw huis. Ook zorgt Drowa chips voor een temperatuursverhoging in uw huis. Met Drowa chips blijft de kruipruimte toegankelijk. De kruipruimte hoeft niet te worden geventileerd als u de kruipruimte laat vullen met Drowa chips.

Isolatie doormiddel van schelpen

De kruipruimte met schelpen vullen is ook een mogelijkheid. De schelpen zijn ideaal materiaal omdat ze niet scheuren, rotten, branden of water vasthouden. Schelpen zorgen voor een hogere isolatie waarde en een gelijkmatige temperatuur op een lage luchtvochtigheid. De kruipruimte hoeft niet te worden geventileerd als u de kruipruimte laat vullen met schelpen.

Uw kruipruimte laten isoleren door een bedrijf

Bijna alle bedrijven bieden de optie aan om de kruipruimte voor u te isoleren. Dit is vaak de makkelijkste oplossing maar ook een stuk prijziger dan als u de kruipruimte zelf gaat isoleren. Het beste kunt u een offerte aanvragen om te kijken hoeveel u ongeveer kwijt bent.

Zelf uw kruipruimte isoleren

Het is mogelijk om met bijvoorbeeld Drowa chips zelf uw kruipruimte te isoleren. Het enige wat u nodig heeft zijn een aantal zakken Drowa chips. Deze chips kunt u zelf makkelijk in uw kruipruimte verdelen. Zolang u maar zorgt dat er een minimale hoogte van 30cm met Drowa chips wordt gevuld. Het voordeel is dat het vaak een hoop geld scheelt als u dit zelf doet.
© 2011 - 2017 Alice85, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Isolatie: isoleren van de bodem en vloerIsolatie: isoleren van de bodem en vloerEr kan flink geld bespaard worden door de vloer en bodem in een huis te isoleren. Door deze isolatie verlaat veel minder…
Bijzondere vloerisolatieVloerverwarming is een effectieve manier van verwarmen. Maar een vloerverwarming aanleggen bij bestaande woningen is een…
Teveel vocht in de woningTeveel vocht in de woningDe nieuwe woningen worden steeds beter geïsoleerd, maar dit voorkomt niet dat er soms toch nog een teveel aan vocht in h…
Preventie waterschade, meest voorkomende boosdoenersIn Nederland krijgen we steeds vaker te maken met fikse regenbuien. Deze regenbuien kunnen waterschade in uw huis veroor…
Hoe kan ik mijn huis het beste isoleren voor de winter?Door je huis te isoleren houd je een hoop warmte binnen. Door de warmte binnen te houden kan je flink op je energiekoste…
Bronnen en referenties
  • http://www.isodro.nl/
  • http://www.drowachips.nl/

Reageer op het artikel "Kruipruimte isoleren"

Reactie

Marja de Boer, 21-03-2015 12:58 #1
Ik zou een gedeelte van de kruipruimte graag willen vullen. In de gang heb ik last van vocht. Welk materiaal van wat is beschreven op jullie site is het voordeligste?

Infoteur: Alice85
Gepubliceerd: 04-08-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Schrijf mee!