InfoNu.nl > Huis en Tuin > Wonen > Uitzet, bespaartips voor makkelijk en goedkoop verzamelen

Uitzet, bespaartips voor makkelijk en goedkoop verzamelen

Uitzet, bespaartips voor makkelijk en goedkoop verzamelen Eindelijk op jezelf of samenwonen. Daar komt een hoop bij kijken. Zo ook een uitzet: van bestek tot een stofzuiger. Een handig hulpmiddel hierbij is een uitzetlijst. Op jezelf gaan of samenwonen kost vaak al veel geld. Er zijn een aantal handige tips om dit zo goedkoop en makkelijk mogelijk te doen. Een budget, uitzetlijst en een aantal handige spaartips kunnen helpen bij het makkelijk en goedkoop verzamelen van een uitzet.

Uitzetlijst en budget

Van borden tot pannen en van handdoeken tot meubels. Voor een uitzet zijn een heleboel dingen nodig. Om overzichtelijk op een rijtje te krijgen wat allemaal voor een uitzet nodig is, zijn er op internet allerlei uitzetlijsten te vinden. Zo is hier en hier een uitzetlijst te vinden. Uiteraard zijn de lijsten ook zelf aan te vullen, om de uitzet compleet te maken.

Een uitzet kost vaak al genoeg. Daarom is het raadzaam om na te gaan wat voor budget je over hebt voor een uitzet. Om een handige indicatie te krijgen hoeveel je maximaal kwijt kan én wil zijn, kan je achter de producten van de uitzetlijst een richtprijs zetten. Er is hier een indicatie te vinden van de gemiddelde prijs. Door dit op te tellen kan je je budget vaststellen. Echter kunnen er onvoorziene uitgaven zijn of iets duurder uitvallen. Houd hier rekening mee. Door het internettijdperk is al veel informatie over producten en prijs online te vinden. Een goede voorbereiding kan je een hoop tijd en geld besparen!

Bespaartips

Om zo min mogelijk kwijt te zijn voor je uitzet, wordt hieronder per bespaartip aangeven hoe je gemakkelijk en goedkoop je uitzet bij elkaar kan verzamelen.

Kringloopwinkels

In de omgeving zijn vaak verschillende kringloopwinkels te vinden. In een kringloopwinkel zijn vaak producten en apparaten te vinden die nog een tweede ronde mee kunnen. Het scheelt ook aanzienlijk in de kosten. Het is verstandig om in de kringloopwinkel na te vragen of er nog garantie zit op een tweedehandsapparaat. Als je zelf ook je oude spullen kwijt wilt, kan je deze ook inleveren bij een kringloopwinkel. Wat vaak een leuk bedrag oplevert om te gebruiken voor je uitzet.

Persoonlijke kring

Vraag eens rond in je omgeving, laat merken dat je bezig bent met je uitzet. Soms hebben familieleden, vrienden of kennissen nog producten in de kast liggen of op zolder. Tegen een klein prijsje of gratis kan je hiermee je uitzet aanvullen.

Van te voren sparen

Hierbij komt de cliché: een goede voorbereiding is het halve werk weer om de hoek komen. Het is handig om van te voren te sparen. Maandelijks een bedrag opzij zetten kan helpen om aardig budget te hebben. Een andere spaartip is om mee te doen aan de handdoekenspaaractie van je supermarkt of misschien wel glazen verzamelen bij het tankstation. Zo kan je makkelijk en goedkoop je uitzet uitbreiden.

Marktplaats en gratis tweedehandssite s

Op Marktplaats of Speurders kan je tweedehands en nieuwe producten kopen en verkopen. Voor het sparen van een uitzet is dit handig. Wanneer je verhuist, heb je vaak nog meubels of spullen die over zijn. Een handige bespaartip, is om deze op Marktplaats te zetten, zodat je hier nog wat geld voor krijgt. Geld, wat je weer kan gebruiken voor het aanschaffen van producten voor je uitzet. Op Marktplaats kan je voor een kleine prijs je uitzet aanvullen met tweedehands meubels, goedkope pannen of misschien wel een nieuw bed.

Ook zijn er een aantal websites, waarbij producten gratis opgehaald kunnen worden. Enkele voorbeelden hiervan zijn gratisoptehalen.nl, gratisaftehalen.nl of via Marktplaats. Let wel op bij het kopen via Marktplaats en dergelijke site's door de producten goed te controleren.

Goedkope winkels

Ook kan je veel uitzet in de winkel kopen. Er zijn een aantal goedkope ketens, waar je makkelijk kan vinden wat er op je uitzetlijst staat. Zo ook de bekende keten, Ikea. Online is het hele assortiment te vinden, waardoor je eventueel al wat dingen kan opzoeken. Meubels, gordijnen en vloeren, bijna je hele uitzet is er te vinden.

Een keten dat de laatste tijd sterk groeit in de populariteit is de Action. Hier zijn veel goedkope producten te vinden voor in de keuken, accessoires voor de woonkamer, klusspullen, schoonmaakspullen en meer wat er op de uitzetlijst staat.
Veel winkelketens hebben hun producten online staan, waardoor je gemakkelijk een kijkje kan nemen. Enkele andere winkels die handig zijn voor het bezoeken van het verzamelen van uitzet: Kwantum, Jysk, Hema en andere.

Vragen voor verjaardag of feestdagen

De feestdagen in december, je verjaardag of andere festiviteiten waarbij je cadeautjes krijgt zijn erg handig om je uitzet aan te vullen. De pannenset voor je verjaardag, bakspullen voor kerst en leuke accessoires voor een feestje. Het is een makkelijk en goedkope manier om je uitzet te aan te vullen.

Algemene tips

  • Een algemene tip bij goedkope winkels is dat er vaak standaardpakketen worden verkocht. Zoals serviessets, pannensets of bestek. Vaak bespaart dit meer dan het apart aan te schaffen.
  • Begin op tijd! Des te eerder je begint, des te meer worden je kosten verspreid over een aantal periodes.
  • Bedenk na wat je echt nodig hebt. Op een uitzetlijst staan vaak producten, die je misschien helemaal niet gebruikt.
  • Een aantal keer in het jaar hebben verschillende winkels uitverkoop en flinke korting in hun collectie. Vaak loont het de moeite om hier te kijken voor goedkope aanvulling van je uitzet.
© 2013 - 2019 Wendyonline, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Je uitzet bij elkaar verzamelenJe uitzet bij elkaar verzamelenEens komt er die tijd. Die tijd dat je je ouderlijk huis gaat verlaten. Als je je ouderlijk huis verlaat, besef je je ei…
Huis goedkoop inrichtenJe wilt je huis leuk inrichten, maar je budget is helaas niet toereikend om dure meubels aan te schaffen. Dit artikel ge…
Besparen met de feestdagenBesparen met de feestdagenAls je het financieel niet breed hebt, kan het organiseren van een feest een onplezierige taak zijn. In dit artikel zeve…
Op kamers, waar moet je aan denken?Op kamers, waar moet je aan denken?Als je gaat studeren in een stad die niet dicht bij het huis van je ouders / verzorgers ligt is het handig om op kamers…
Samenwonen tijdens je studieSamenwonen tijdens je studieSamenwonen tijdens je studie? Is dit wel verstandig en is het te betalen? In dit artikel meer informatie en weetjes over…

Reageer op het artikel "Uitzet, bespaartips voor makkelijk en goedkoop verzamelen"

Infoteur: Wendyonline
Gepubliceerd: 15-07-2013
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Wonen
Schrijf mee!