InfoNu.nl > Huis en Tuin > Interieur > Huis goedkoop inrichten

Huis goedkoop inrichten

Je wilt je huis leuk inrichten, maar je budget is helaas niet toereikend om dure meubels aan te schaffen. Dit artikel geeft tips om je huis goedkoop in te richten. Want een leuke inrichting hoeft niet veel te kosten. Als je voor originaliteit gaat, kun je tweedehands meubels opnieuw opknappen. Of een bezoekje brengen aan de Ikea: veel aanbod, goede kwaliteit, hippe meubels en een lage prijs. Buiten de Ikea en de kringloopwinkel zijn er veel mogelijkheden om de woning goedkoop in te richten.

Meubels bij Ikea

Ikea is een bekende meubel-gigant met hippe, moderne meubels tegen een betaalbare prijs. Omdat het om massaproductie gaat, zijn de meubels bij Ikea goedkoop. Ze zijn ook handig in elkaar te zetten, met een duidelijke gebruiksaanwijzing.

Marktplaats: goedkope meubels

Je kunt het zo gek niet bedenken of het is te koop op Marktplaats. Marktplaats is dan ook uitgegroeid tot de grootst virtuele ontmoetingsplaats tussen koper en verkoper in Nederland. Voor een zacht prijsje kun je dan ook leuke (tweedehands) meubels vinden met keuze uit nieuw, zo goed als nieuw of gebruikt. Het is eenvoudig om meubels uit een bepaalde prijsklasse te selecteren. De geavanceerde zoekfunctie heeft vele mogelijkheden. Zie je een leuke kast, maar bevalt de kleur je niet? Een lik verf, en de kast is weer als nieuw.

Gratis meubels af te halen

Als je spullen helemaal gratis wilt, dan is het wellicht de moeite waard om een kijkje te nemen op www.gratisaftehalen.nl. Daar worden spullen gratis aangeboden. De enige kosten die je kwijt bent, zijn de reiskosten voor het ophalen van het meubilair.

Goedkope winkels: Action & Wibra

Bij de Action vind je goedkoop servies, bestek, handdoeken, washanden, wasmanden en andere handige gebruiksvoorwerpen. Helaas zijn er geen meubels te koop, maar wel goedkope decoraties voor aan de muur. Denk bijvoorbeeld aan kleurrijke schilderijen voor slechts 4 tot 8 euro, “rotan” harten met lint, bloembakjes et cetera.

Familie en vrienden

Het loont vaak ook de moeite om eens navraag te doen bij familie en vrienden. Wie weet zijn zij gezwicht voor de verleiding van een groot plasmascherm , die hoog bovenaan jouw prioriteitenlijstje staat. Je kunt bijvoorbeeld vragen of je de oude televisie mag kopen voor een vriendenprijsje. Hetzelfde geldt voor kasten, banken, stoelen et cetera.

Kringloopwinkel

De kringloopwinkel wordt steeds populairder in deze tijden van economische crisis. De spullen die er te koop zijn, zijn vaak degelijk en geen troep. Je kunt kastjes, stoelen en dergelijke verven in een lichte kleur. Een oude lamp kun je hip maken door er decoratie op te maken.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Huis goedkoop inrichten"

Infoteur: Rebeccahoogers
Gepubliceerd: 15-05-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Interieur
Schrijf mee!