InfoNu.nl > Huis en Tuin > Kopen en huren > Uw huis verkopen in België: Promotie maken

Uw huis verkopen in België: Promotie maken

Een huis of appartement verkopen is geen makkelijke klus. Alvorens je kandidaat-kopers over de vloer zal krijgen, zal je ervoor moeten zorgen dat men weet dat uw eigendom te koop is. Hoe pak je dat aan? Je woning te koop stellen is eenvoudig, maar zorgen dat kandidaat-kopers de weg ernaartoe vinden is een tijdrovende klus. Tegenwoordig zijn er echter heel wat mogelijkheden om promotie te maken voor je eigendom, zodat je een ruim publiek bereikt.

Het internet

Een van de belangrijkste hulpmiddelen voor wie wil verkopen, is het internet. Er bestaan diverse websites die gespecialiseerd zijn in vastgoed-zoekertjes, al dan niet betalend.

De grootste Belgische website voor het aanbieden van immobiliën is Immoweb.be . Zowel vastgoedmakelaars als particulieren bieden er woningen, appartementen, gronden en garages aan. Publieren op immoweb is niet gratis, naargelang de looptijd van je zoekertje loopt de prijs op.

Publiciteit maken kan ook via algemene zoekertjessites zoals Kapaza en 2dehands, of gespecialiseerde maar gratis vastgoedsites zoals Hebbes, Immovlan of Immobelgica.

Wil je uitgebreidere informatie geven, dan kan je een weblog aanmaken met daarop alle gegevens over de woning, foto’s en contactgegevens.

De krant

Vele regionale bladen hebben nog een zoekertjesrubriek. Met de komst van het internet is de populariteit van het papieren zoekertje afgenomen, maar het kan toch de moeite waard zijn om in een streekkrantje te adverteren. Bedenk hoe je zoveel mogelijk informatie kan geven in een beperkt aantal tekens, en gebruik bekende afkortingen zoals ‘slpk’ (slaapkamer) en ‘app’ (appartement).

Affiche

Het is ook aan te raden een affiche aan uw raam te hangen, zeker als u langs een drukke weg woont. Zorg voor een opvallende kleur waarop in grote letters “TE KOOP” staat. Eronder kan je je telefoonnummer noteren zodat voorbijgangers die geïnteresseerd zijn, je kunnen bereiken.

Strooibiljetten

Met je computer kan je eenvoudig een strooibiljet ontwerpen waarop je je woning aanprijst. Vermeld er de meest essentiële gegevens op en hoe de mensen je kunnen contacteren. Een paar aantrekkelijke foto’s doen ook wonderen! Deze biljetten kan je bij de slager en bakker in de buurt leggen. In supermarkten hangt vaak een prikbord, ook daar kan je reclame maken.

Mond-aan-mond reclame

Licht zoveel mogelijk familieleden, vrienden en kennissen in over de verkoop van je woning. Hoe meer mensen weten dat je woning te koop staat, hoe meer ze het kunnen doorvertellen. Wie weet heeft een van je vrienden wel een kennis die net die ene woning zoekt!

Geen tijd?

Als je zelf niet de vaardigheden of de tijd hebt om je woning optimaal te promoten, kan je beroep doen op een vastgoedmakelaar. Hij beschikt over de nodige kennis en ervaring om je woning zo goed mogelijk voor te stellen, en kan misschien wel meteen een kandidaat-koper selecteren uit zijn klantenbestand!
Gerelateerde artikelen
Je huis verkopen: waar kan je je huis te koop zetten?Je huis verkopen: waar kan je je huis te koop zetten?Publiciteit maken voor je woning kan via de klassieke weg zoals een advertentie in krant of advertentieblaadjes, maar de…
Hoe kun je best je huis verkopen?Hoe kun je best je huis verkopen?Overweeg je jouw huis of appartement te verkopen, maar twijfel je nog aan wie je dit zult toevertrouwen? De meest geschi…
Huis verkopen stappen: Hoe ga je stap voor stap te werk?Huis verkopen stappen: Hoe ga je stap voor stap te werk?Wanneer je voor de eerste keer zelf je huis wilt verkopen, weet je waarschijnlijk niet waar je moet beginnen. Met deze e…
Huis verkopen: huis zelf verkopenHuis verkopen: huis zelf verkopenDoor de fikse courtage die makelaars soms vragen kan het het overwegen waard zijn je huis zelf te verkopen. Het zelf ver…
Huis verkopen: stappenplan bij de verkoop van je woningHuis verkopen: stappenplan bij de verkoop van je woningBij de verkoop van een woning komen er veel dingen kijken waar je misschien niet meteen aan had gedacht. De beslissing o…

Reageer op het artikel "Uw huis verkopen in België: Promotie maken"

Infoteur: Juliedr
Gepubliceerd: 19-02-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Kopen en huren
Schrijf mee!