InfoNu.nl > Huis en Tuin > Interieur > Goedkoop meubels kopen

Goedkoop meubels kopen

Soms heeft u even geen geld, maar wel meubels nodig om het huis in te richten. Goedkope meubels kopen betekend niet altijd dat het slecht of lelijk hoeft te zijn. U kunt via verschillende manieren aan goedkope meubels komen die soms een kleine beschadiging of überhaupt geen beschadiging hebben. Eventueel kunt u oud meubilair zelf opknappen waardoor het soms weer als nieuw lijkt.

De kringloopwinkel

Bij de kringloopwinkel kan men spullen brengen die men niet meer nodig heeft, maar waar men ook geen geld voor hoeft te hebben. Zo zijn er met regelmaat ook goed bruikbare spullen te koop zoals buggy's, boeken en meubilair. U betaald er wel voor, maar alles gaat weg voor een schappelijke prijs. Bij bepaalde filialen kunt u ook spullen op laten halen en laten thuis bezorgen. Wellicht is het ook een leuk idee dat als u creatief bent u daar een oudere kast of tafel aanschaft en deze zelf over verft, zo maakt u van iets ouds weer iets nieuws.

Weggeefwinkels

De kans dat u hier echt meubels aantreft is minder groot, maar wellicht als u geluk heeft vindt u er toch iets. Bij een weggeefwinkel komen er geen financiën kijken, maar het wordt erg gewaardeerd als u bijvoorbeeld iets wat u niet meer gebruikt in ruilt waardoor de winkel niet leeg raakt. U brengt iets weg waar u niks meer aan heeft en u kunt iets meenemen wat u weer goed kunt gebruiken.

Marktplaats

Ook bij deze manier van meubels kopen zult u zelf moeten regelen voor vervoer tenzij de verkoper toevallig bereid is het meubel te vervoeren als hij/zij een grote auto en/of bus heeft. Op marktplaats heeft u de mogelijkheid om te bieden, maar als u serieus bent werkt het vaak het beste om even een berichtje te sturen of te bellen. De biedingen die gedaan zijn hoeven niet altijd serieus te zijn, hou dus niet te veel rekening met de bedragen die geboden zijn. U doet er verstandig aan meubilair te zoeken dat niet te ver weg staat, zo kunt u makkelijk langsrijden om eerst uitgebreid te kijken of het wel aan uw wensen voldoet.

De markt

Zo wordt er elk weekend in verschillende plaatsen een zwarte markt gehouden. Hier vind u echt van alles, zo vaak ook meubelen. Ook op de vrijmarkt met koningsdag kunt u soms voor een paar euro wat leuks vinden omdat mensen er vaak op zo'n dag echt vanaf willen. Het is verstandig om aan het einde van de dag naar een tweedehands markt te gaan. Sommige mensen willen hun grote spullen namelijk niet meer mee terug nemen naar huis. U kunt het dan soms voor heel goedkoop overnemen.

Ikea

Over het algemeen zijn de meubels bij ikea relatief betaalbaar u zult echter wel het vervoer moeten regelen. De ikea beschikt wel over aanhangers die u tegen betaling kunt huren. Bij Ikea koopt u buitenom de banken vaak bouwpakketen met een beschrijving en schroefjes enzovoorts erbij waarmee u het zelf in elkaar kunt zetten. Als u het nieuwe assortiment toch te prijzig vind kunt u ook bij de ikea kijken in de koopjeshoek. Hier staan voornamelijk de showmodellen of producten die uit de winkel worden gehaald. Zo zitten er soms kleine beschadigingen op of ze zijn nog helemaal verpakt. De prijzen van deze producten zijn vaak erg aantrekkelijk, de kortingen kunnen oplopen tot wel 70%.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Goedkoop meubels kopen"

Infoteur: Bembi
Laatste update: 20-07-2015
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Interieur
Schrijf mee!