InfoNu.nl > Huis en Tuin > Interieur > Wat kost een nieuwe vloer?

Wat kost een nieuwe vloer?

Een vloer bepaalt voor een groot deel de uitstraling van uw woonkamer. Door het laten leggen van een nieuwe vloer kunt u uw huis verfraaien en een geheel nieuwe look geven. Een paar onderdelen in het huis zijn bepalend voor de gehele uitstraling van het huis. Een mooie kamer met een lelijke vloer zal de algemene indruk van de kamer neerhalen. Ook bij het verkopen van een huis moet de invloed van de vloeren niet onderschat worden. Bij bezichtigingen letten potentiële kopers vooral op de vloeren, de keuken en de badkamer. De meeste mensen hebben een sterke voorkeur voor houten vloeren. Indien u kiest voor een lage prijs en voor gemak, dan kunt beter gaan voor een laminaatvloer. Welke vloeren veel verkocht worden is afhankelijk van de trend van de periode. Houten vloeren doen het altijd goed, maar plavuizen waren jaren geleden hip, maar zijn nu juist achterhaald.

Welke vloer is de beste keuze?

De keuze in soorten vloeren is enorm. U kunt gaan voor een goedkope variant als vinyl, maar over het algemeen zijn dit niet de mooiste vloeren en komen ze nogal goedkoop over. Het grote voordeel is weer dat het goedkoop is en het is eenvoudig te leggen en te onderhouden. Een houten vloer ziet er leuk uit, maar is duur en vaak lastig te leggen. Een ander groot nadeel is dat deze vloeren zeer bewerkelijk in onderhoud zijn. Een vloer van keramische tegels kan er zeer leuk uitzien en zijn ook slijtvast en solide. Deze vloeren zijn ook zeer geschikt voor mensen met een allergie. Het nadeel is weer dat ze koud aan de voeten aanvoelen.

Wat kost een nieuwe houten vloer?

Houten vloeren kunt u krijgen in verschillende soorten, maten en kwaliteiten. De prijzen variëren sterk. De prijs is ook sterk afhankelijk van het adres waar u het koopt. Ook het soort hout zal een groot verschil maken. Bij het kopen van een houten vloer moet u uitgaan van een prijs per vierkante meter van tussen de 45,- en 85,-. Dit is de prijs voor het hout, maar het moet ook nog gelegd worden. U kunt houten vloeren krijgen in de vorm van systeemparket, maar u kunt ook gaan voor de ouderwetse planken.

Wat kost een laminaatvloer?

Het grootste voordeel van laminaat is dat het erg goedkoop is, maar er niet goedkoop uitziet. Daarnaast is het redelijk eenvoudig om te leggen en ook niet bewerkelijk in onderhoud. Een dergelijke vloer kunt u kopen voor een bedrag tussen de 20,- en ongeveer 45,-.

Wat kost een kurkvloer?

Kurk is afkomstig van de kurkeik. Dit wordt voorzien van een vinyltoplaag. De structuur van deze vloeren is te vergelijken met een honingraat en is hierdoor zacht. De vloer is geluidsdempend en zeer veerkrachtig. Voor een kurkvloer betaalt u ongeveer tussen de 35,- en 75,- per vierkante meter.

Wat kost een linoleumvloer?

Een linoleumvloer heeft ook als groot voordeel dat het niet bewerkelijk is in onderhoud. De vloeren zijn slijtvast en verkrijgbaar in veel verschillende uitvoeringen. De prijs varieert ongeveer tussen de 35,- en 65,- per vierkante meter.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Wat kost een nieuwe vloer?"

Infoteur: Juul
Gepubliceerd: 16-04-2010
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Interieur
Schrijf mee!