InfoNu.nl > Huis en Tuin > Huishoudelijk > Help, mijn schone was ruikt niet lekker!

Help, mijn schone was ruikt niet lekker!

Help, mijn schone was ruikt niet lekker! Wat is er aan de hand als je schone was niet lekker fris ruikend uit de wasmachine komt? Is je wasmiddel niet goed, ben je toe aan een nieuwe wasmachine of is er iets anders aan de hand?

Wassen met de wasmachine

Als je je was doet gebruik je wasmiddel en eventueel wasverzachter om je was schoon te krijgen en lekker te laten ruiken. De huidige wasmiddelen worden steeds beter en we verwachten dan ook dat onze was schoon en fris uit de machine komt. Ook zijn wasmachines van nu zo geavanceerd dat je ook hiervan mag verwachten dat er een frisse en schone was uit komt. Wanneer je na verloop van tijd merkt dat je was niet lekker ruikt als je deze uit de machine haalt, dan kan dit flinke irritaties oproepen. Was die niet fris ruikt geeft geen schoon en prettig gevoel, ook al zijn de vlekken wel verdwenen.

Waardoor stinkt mijn schone wasgoed?

Wasgoed wat niet lekker ruikt na het wassen kan door diverse oorzaken zijn gaan stinken. Hieronder de mogelijke oorzaken van stinkend wasgoed en tips hoe dit op te lossen.
  • Ten eerste is het belangrijk je schone was zo snel mogelijk na het wassen uit de trommel te halen en op te hangen. Hoe langer je de schoongewassen was in de machine laat zitten, hoe muffer deze gaat ruiken.
  • Om je wasgoed lekker te laten ruiken is het gebruik van een wasverzachter een goed middel. Kies een wasverzachter, waarvan je de geur lekker vindt.
  • Hang de was zoveel mogelijk buiten te drogen. Wanneer de was boven op een bedompt zolderkamertje gedroogd wordt, zal deze veel minder fris ruiken.
  • Doordat we op steeds lagere temperaturen gaan wassen, blijven er meer bacteriën achter in de wasmachine. Hoe langer we op lage temperaturen wassen, hoe meer de wasmachine gaat stinken. Dit wordt ook wel vetluis genoemd. Soms kun je zelfs een dikke grijze vetachtige afzetting zien in de wasmachine. Dit vetluis zorgt ervoor dat de was die net schoon uit de wasmachine komt gewoonweg stinkt. De oplossing voor dit probleem is de machine zo nu en dan te laten draaien op 90 graden. Was een keer een dosis handdoeken op deze temperatuur. De hoge temperatuur zorgt ervoor dat de bacteriën worden gedood, waardoor de slechte geuren uit de wasmachine verdwijen en de was weer lekker ruikt na het wassen. Je kunt ook de machine eens in de paar weken leeg laten draaien op 90 graden met een vaatwasmachinetablet er in.
  • De rubberen randen van de wasmachine kunnen vuil vasthouden. Ook dit kan ervoor zorgen dat de was niet lekker ruikt. Maak de rubbers en binnenkant van de trommel regelmatig met een doekje met schoonmaakmiddel schoon.
  • Nadat de was is gedroogd, is het het beste om deze zo snel mogelijk in de kast op te bergen. Vouw de was meteen na het drogen weg en werk het strijkgoed weg. Je kunt eventueel een lekker ruikende strijkspray gebruiken.
  • Tussen de kleding in de kasten stop je kleine zeepjes, ook dit kan zorgen voor lekker ruikende schone kleding.
  • Heb je hele vuile was, zoals smerige zweetsokken, vuile werkkleding of was van bijvoorbeeld iemand die in de sloot is gevallen, was dit dan zoveel mogelijk apart in een niet te volle trommel.

Een nieuwe wasmachine?

Als het echt niet lukt de stank weg te krijgen dan zul je wellicht liever een nieuwe wasmachine gebruiken. Wanneer je vanaf de aanschaf van je nieuwe wasmachine deze eens in de paar weken op 90 graden laat wassen, dan voorkom je de vorming van vetluis in je nieuwe wasmachine en zal je wasmachine alleen maar lekker ruikend schoon wasgoed opleveren.
Gerelateerde artikelen
Wasluis, vetluis, vieze wasWasluis, vetluis, vieze wasBruine strepen of vlekken op pas gewassen kleding of stinkende kleding die zelfs na herhaaldelijk wassen blijft stinken:…
De was: welke temperatuur voor het wassen van wasgoed?De was: welke temperatuur voor het wassen van wasgoed?Wassen kost geld, niet alleen vanwege het water en wasmiddel, ook vanwege het energiegebruik. Je wilt niet onnodig veel…
Zwarte strepen en vlekken in/op de was; wat kan het zijn?Zwarte strepen en vlekken in/op de was; wat kan het zijn?Tijdens het wassen van lichte kleding verschijnen zwarte strepen op je was; wat kan dit zijn? Zwarte strepen op je wasgo…
Koud wassen zorgt voor een besparing op de energierekeningKoud wassen zorgt voor een besparing op de energierekeningUit onderzoek is gebleken dat een groot deel van de was die meestal op 40 graden gewassen wordt ook al schoon wordt bij…

Reageer op het artikel "Help, mijn schone was ruikt niet lekker!"

Reacties

Roxan, 07-04-2019 19:50 #30
Hebben ook het probleem van zure geur aan kleding, maar opvallend is dat dit enkel is bij donkere 100% katoenen t-shirts en eveneens 100 % katoenen training broeken. Mijn man wil enkel 100% katoen dragen, mijn kleding is een mix van katoen met andere stoffen, en worden ook samen gewassen met dat van mijn man, maar mijn kleding ruikt nooit zuur, ligt het probleem dan bij de soort stof?

Renee, 20-11-2016 12:29 #29
Hoi,

Ik heb de absolute oplossing voor dit probleem. Het is niet moeilijk, maar vergt wat discipline.

Allereerst min verhaal: ook ik heb al 5 jaar lang lopen vechten tegen de vies ruikende was. Was die er schoon uitkomt, maar zodra 'ie een beetje vochtig wordt, begint te stinken. Een weeë schimmelige lucht. Bah.
Niets hielp. We maakten de machine schoon met soda, met bleekwater, met dasty (Wibra). Het leek even te helpen, maar al snel stonk alles weer.

Nu hebben we de oorzaak gevonden. En het is NIET, zoals overal wordt gezegd, een vieze machine. De onze was namelijk niet vies, we wassen wekelijks minstens 2x een kookwas, wat 'm schoonhoudt.

Het blijkt allemaal te komen door de synthetische (sport-) kleding die we wassen. Die geeft de geur af.

Wat moet je doen voor een frisse was. Hier het stappenplan. En geloof me: HET WERKT ECHT!

1 - reinig je machine eenmalig grondig. Laat 'm een kookprogramma draaien met een halve kop soda erin. Leeg natuurlijk. Doe dit 1x per half jaar
2 - maak een scheiding in je wasgoed: synthetische (sport)kleding apart, en ook Fleece apart. Doe dit NOOIT meer bij gewone katoenen was.
3 - Als je synthetische (sport)kleding of fleece wast (altijd apart dus!), gooi hier 2 kopjes azijn bij per wasbeurt. De azijn weekt het opgedroogde zweet tussen de piepkleine synthetische porien los. Dat lukt met gewoon water en zeep niet. En die 2 kopjes mag je ruim nemen: een halve liter per wasbeurt is ook prima. Kost amper iets, die azijn.
4 - Azijn hoeft alleen maar bij Fleece of Synthetische sportkleding. Bij katoen niet nodig.

Als je zo de was apart wast, en de azijn-tip gebruikt, is de stank weg. Echt. En die azijnlucht? Zit echt niet meer in je was, als 'ie eruit komt. Geen zorgen.

groet,
Renee

Miranda, 13-03-2016 19:19 #28
Ik heb al een tijdje een probleem met een vieze lucht in de wasmachine. ben nu bezig met een grondige schoonmaakbeurt. ik ben begonnen met een flinke dot soda in de machine. En om te weten of er iets geks uit komt, het water opgevangen in een emmer. Schrikken! het leken wel een soort kleine slakjes of algen of zo. wat een viezigheid kwam daaruit.
Ik ben dit net zo lang aan het herhalen tot het water er weer schoon uitkomt. Ben inmiddels met de 5e ronde! bezig en het ziet er al een stuk beter uit, maar nog geen schoon water. Blijkbaar veel aangekoekt vuil. En je ziet het dus alleen als je het waswater eens opvangt. Dat helpt in ieder geval om te zien of je water idd vies is of niet (met een lege trommel).

Ir, 06-01-2016 10:18 #27
Enkele tips:
- Regelmatig het filter (meestal rechtsonder aan de voorkant te vinden) van de wasmachine schoonmaken.
- Bij elke was een flinke scheut witte azijn (geen schoonmaakazijn) in het wasverzachter bakje. Met daaraan toegevoegd aantal druppels etherische olie, bijv lavendel. Of een heel klein scheutje (2 eetlepels) wasverzachter, voor de geur. Azijn zorgt dat de kleding soepeler wordt, laat geen vette laag achter zoals bij wasverzachter en lost restjes waspoeder op. Verder dood het bacteriën, ontkalkt het en maakt het de wasmachine schoon.
- Wasmachine niet vol proppen.
- Niet te lang doorlopen met kleding en als je het meerdere dagen aan wil (bijv broeken) hang het dan iedere avond even voor een open raam of buiten.
- Handdoeken, onderbroeken, sokken, beddengoed en ander wasgoed wat ertegen kan op 60 of beter nog 90 graden.
- Bij de witte was in waspoeder bak een kopje soda toevoegen (werkt beter dan de bekende merken bleekmiddelen). Soda niet toevoegen aan gekleurde of donkere was. Dit bleekt, maar maakt de wasmachine en leidingen wel gelijk schoon.
- Nooit soda en azijn in hetzelfde bakje! (dit gaat bruisen) Dus soda in waspoeder bak en azijn in wasverzachter bak.
- Een simpele vochtvreter in de kast.
- Wat geurzakjes eventueel in de kast.
- Kleding laten luchten voordat je het terug hangt in de kast of gelijk wassen als het vies is.
- In de wasdroger geurdoekje toevoegen.
- Beter dan de wasdroger is het om de was zoveel mogelijk buiten te laten drogen.
- De was goed laten drogen voordat het de kast ingaat. Kijk dus uit met stoomstrijkijzer en strijkijzersprays. Ongemerkt vouw je de was dan toch met iets vocht weg. Lekker opstapelen en er blijft ongemerkt vocht in/tussen de kleding.

Wd, 18-12-2015 22:08 #26
Ook ik heb het probleem met alleen de zwarte was. Machine is 3/4 jaar oud. De witte en bonte was ruikt lekker fris, maar de zwarte was ruikt naar vuile sokken en nat hondenhaar. Doe regelmatig 60c en 95c graden was.
Ik heb alle onderstaande tips goed gelezen, ga de schoonmaakazijn en waspoeder maar eens proberen. Helpt dat niet ga ik ook meer water toevoegen.

Aniek, 22-11-2015 23:01 #25
Wat een onzin; ga toch geen nieuwe wasmachine kopen. Ik verwacht gewoon dat zo'n machine na behoren werkt! Daarbij is deze net 1 jaar oud. Ik was 1x per week op 90, zeker 2wassen op 60 en 40 en eens een 30. Altijd waspoeder. Filter schoon gemaakt ( zat amper wat in).

Wat moet ik doen?

Emmy, 30-10-2015 19:04 #24
Ik heb een nieuwe wasmachine en ik haal de was er direct uit als het klaar is. De ramen van de kamer waar het droogt staan open. Mijn was ruikt al niet echt lekker als ik het uit de machine haal. Wat doe ik verkeerd.

Andrea, 24-10-2015 13:42 #23
Goede middag!

De bovenstaande tips heb ik al geprobeerd.
Op 90 graden heeft een beetje geholpen, de rest niet echt.
Nu vraag ik me af of het schadelijk is om hem nog een keer op 90 graden aan te zetten maar dan met een beetje zilver soda erin?

Groetjes Andrea

Chris, 26-09-2015 19:47 #22
Ik heb een oudere Indesit.geen dure en toch best zuinig.een tip bij een andere onderwerp als de afzuiging van vuil vol is om die te legen en de machine op zijn achterpoten te tillen, zodat het laatste vuil goed weg kan lopen.als de filter vol zit met vuil geeft de machine een waarschuwing en leek hij kapot wat niet het geval is.

Bed was op lagere celsius draaien en geen goede optie… dan mag ik rekenen op vuile was bij bed goed of de keer daarop stinkende was.en ik ben duidelijk niet altijd zuinig met de robijn bol vullen.ga ik dan zwarte kleding wassen met b.v. de jumbo zwarte kleding was spul dan heb ik zo vuile was.doe ik er minder in dan scheelt dat.

Op 90 graden draaien de was kan er behoorlijk fris uitkomen.als het erg vochtig is tijdens regen dagen zoals deze september 2015.dan denk ik dat dit ook niet goed samen kan.of de vocht of de waterleidingswater is dan niet fris.voor mij pas een nieuwe machine als die echt kapot is en doorbrandt of zoiets ergs.

Karla, 21-06-2015 12:43 #21
Net een nieuwe machine, een zanussi, waar ik nog nooit last van heb gehad bij mijn oude machine heb ik nu, zodra de handdoek of theedoek nat wordt gaat hij zuur ruiken. Ik was dat soort wassenmeestal op 60 graden, haal het direct uit de machine en droog buiten. Ik baal hier behoorlijk van en lees hierboven dat heel veel mensen er last van hebben!

Dirk, 20-06-2015 20:23 #20
Ik heb ook stinkende was gehad. Overgestapt op poederwasmiddel, en erna nooit meer last van gehad. Laatst toevallig eens een aanbieding vloeibaar gekocht (wel a-merk, trouwens). Ik dacht, andere nieuwe, wasmachine, waarom niet? En? De was voelt naar plakkerig aan en ruikt muf, ook na het drogen. De tips van af en toe kookwas draaien, en vooral overstappen op poeder zijn wat mij betreft de beste. Wasverzachter is ook voor steeds meer mensen huid-ONvriendelijk. Ook ik krijg er jeuk en nare plekken van. A-b-of-c-merken ervoor kopen maakt niet uit, allemaal troep.

Janny, 06-04-2015 16:33 #19
Met mijn nieuwe wasmachine komt het wasgoed er schoon en fris uit. De spijkerbroeken ook, maar als de broeken een paar dagen in de kast hangen gaan ze zurig ruiken. Extra spoelen, wasverzachter ander wasprogramma, ander wasmiddel, het helpt niet!
Wat kan de oorzaak zijn, wat kan eraan gedaan worden?

Alexander, 03-02-2015 10:38 #18
Ik heb 3 weken geleden een nieuwe mooie wasmachine van bosch bij media markt gekocht. Ik gebruik het beste robijn wasmiddel en robijn wasverzachter. Toch ruikt mijn was niet lekker. Ik kreeg van media markt zelfs iets als cadeau die boost heet. Het is net een parfum die je kleren lekker laat ruiken zeiden ze bij media markt. Tegenwoordig heb je in je wasmachine 3 vakken, eentje voor de wasmiddel/poeder, tweede voor de wasverzachter en de derde voor die boost. Ik heb van alles geprobeerd, zelf op 90 graden gewassen maar toch ruiken de kleren niet fris. En ik haal altijd mijn kleren gelijk uit de wasmachine en hang ze gelijk op de balkon. Enige wat je kan doen is dat je gewoon robijn geurtjes bij AH of kruidvat/etos koopt en je die in de kast tussen de kleren zet en dan ruikt die wel fris. Ik zie dat iemand zei dat je 2 liter water in de wasmachine moet doen. Ik raad je af om dat te doen want schaad je wasmachine motor.

K-Mailtje, 16-01-2015 13:30 #17
Bij mij stinkt vooral de zwarte/donkere was met de kleding van mijn partner. Het helpt wel als het buiten heeft gehangen.
Als ik het uit de machine haal ruikt het naar natte hond of naar was die er al heel lang in zit. Dat is niet het geval ik was 's avonds en haal het de ochtend er na direct er uit om op te hangen. Witte was met poeder geen probleem. Lichte was met het zelfde vloeibare was middels als de donkere was is ook geen probleem. Ik heb bij de donkere was van mijn partner ook op ander was programma geprobeerd, azijn ipv wasverzachter er bij hogere temperatuur en zelfs halfvolle machine. Niets helpt, Ik ga nu de tip van minder wasmiddel gebruiken, weet het anders ook niet meer. Zelfs fibrese op het natte wasgoed spuiten helpt niet. Zijn shirts ruiken soms nog lekkerder ( van de deo, niet van zweet natuurlijk) wanneer ze in de wasmand gaan dan dat ze uit de machine komen. EN mijn machine is ook nog niet zo oud. Zou het dat soms zijn, die nieuwe machines van tegenwoordig? Lees van zoveel mensen problemen hier en vooral ook met nieuwere machines.

Claassen, 03-01-2015 19:59 #16
We hebben een vrij nieuwe wasmachine, ong. 1/2 jaar, . Ik was niet vaak op hoge temperaturen. Ik heb weleens gelezen dat wasverzachter milieu onvriendelijk is. Is dat zo? Ik doe bij het drogen een robijn geur doekje bij. Maar dat kan toch niet de oplossing zijn? Bij mijn oude wasmachine was dit niet zo.

Gr. B. Claassen

Chantal, 24-11-2014 23:16 #15
Ik heb denk ik de oplossing!
Hier ook een wasmachine van net een jaar oud. Meerdere keren gereinigd met speciaal spul op 90 graden. Allerlei verschillende wasmiddelen geprobeerd, maar het bleef niet lekker ruiken.
Nu kreeg ik van mijn moeder deze tip: gooi er eens een paar liter water bij (2 ongeveer)
Het klinkt gek. Maar het werkte! Ik denk omdat tegenwoordig de wasmachines zo waterbesparend zijn dat het wasmiddel niet goed wordt verdeeld. Ik zou zeggen probeer het eens een keertje! Baat het niet dat schaadt het niet. Bij mij werkt het in ieder geval wel.

Germaine, 14-10-2014 06:47 #14
Dit probleem hebben wij ook gehad, met onze nieuwe wasmachine. Het probleem bij ons was dat ik teveel wasmiddel gebruikte terwijl ik dacht niet te veel te gebruiken, zoals de fabrikant aangeeft. Blijkbaar is dat zelfs nog te veel volgens onze monteur, hij was helemaal aan het dichtslibben van de vettigheid en dat op nog geen twee jaar. Hij zag dit probleem bij heel veel mensen en raadde me aan om voor een volle trommel maar 30ml te gebruiken en niet de 60 ml of 100 ml die ze voorschrijven.
Hij zei ook dat de vloeibare wasmiddelen voor problemen kunnen zorgen en zei dat het goed is om eens af te wisselen met poeder en sinds toen is het probleem opgelost.

Biebiene, 01-09-2014 08:52 #13
Wat ben ik blij met al die vergelijkbare problemen. Ik begon aan mezelf te twijfelen. Mijn man ruikt niks vreemds en ik vind de was vreselijk stinken. Denk ondertussen dat het aan mij ligt. Nieuwe wasmachine, een dure, geen vreselijk vieze spullen, af en toe op 90- graden. Ik word er moedeloos van. wat is nu de oplossing voor stinkende was?
poederwasmiddel?
vloeibaar wasmiddel in een bol?
Ik lees dat al die onderhoudstrucs niet echt helpen.
Wie heeft DE oplossing?

Yara, 10-07-2014 21:40 #12
Hi Yvonne, heb je inmiddels al een oplossing gevonden bij de stinkende was na de aanschaf van een nieuwe wasmachine? Wij hebben namelijk hetzelfde probleem, nog steeds bij onze nieuwe wasmachine!

Anja, 09-07-2012 22:12 #11
Bedankt voor de tip om weer zeeppoeder te proberen ipv vloeibaar wasmiddel. Ook bij mij was dit DE oplossing.

Anitaatje, 14-05-2012 10:57 #10
Heb ik tussendoor een nieuwe vraag! Hoe krijg ik kalk van de voetballijnen uit de voetbal shirts en broeken?

Roos, 24-02-2012 11:45 #9
Ook ik heb lang getobt met schone was die niet lekker ruikt. Totdat ik op een andere site las dat het zou kunnen komen van het gebruik van vloeibaar wasmiddel in combinatie met lage temperaturen. Ik was meestal op 40 graden. Nu gebruik ik sinds een paar maanden weer waspoeder, en inderdaad, het duurde even - 6 keer wassen ongeveer -, maar nu ruikt de was weer heerlijk fris!

Aletta, 21-02-2012 22:46 #8
Ik zie dat er nog meer mensen zijn die alles hebben gedaan zonder resultaat. Ik heb vandaag een nieuwe wasmachine in huis gehaald. De eerste was rook nog goed. De tweede stonk alweer als vanouds. Ik begin ook te geloven dat het iets met de waterleiding te maken heeft. Er kunnen nog geen zeepresten zijn die het veroorzaken. Is er iemand die kan bevestigen of de waterleiding de oorzaak kan zijn?

Els, 03-01-2012 18:13 #7
Ik heb voetbalshirts gewassen en er is 1 shirt wat blijft stinken naaar zweet! Hoe krijg ik die lucht eruit?

Yvonne, 16-09-2011 09:34 #6
Ik heb hetzelfde probleem, stinkende was.
2x een monteur laten komen voor de oude wasmachine, advies bleef 90 graden wassen. 5x achter elkaar gedaan, hielp niet. Toen wasmachinereiniger erin en weer 5x op 90 graden laten wassen, ander wasmiddel, hielp ook niet. Uiteindelijk nieuwe wasmachine gekocht. En wat denk je… de was stinkt nog erger. Wie weet raad, zit het in de afvoer?

Marinus, 31-08-2011 13:56 #5
Hallo.
wij hebben pas een nieuw wasmachine gekocht en onze was stinkt ook nog steeds.
Kan dit ook te maken hebben dat wij regenwater gebruiken.Daar zit wel een filter op.
Kan iemand me vertellen hoe je tras water moet behandelen.
Ik hoor het wel.Groetjes Marinus/

Ruben, 06-10-2010 13:33 #4
Mijn was is altijd schoon en fris. Ik gebruik al een hele tijd consequent schoonmaakazijn in plaats van wasverzachter. Dat neutraliseert zeepresten en kalk en werkt ook echt als wasverzachter en het helpt om donkere kleuren goed te houden. Witte was gaat op 60 graden. 90 graden doe ik eigenlijk nooit. Daarnaast doe ik 3 druppels rozenolie in mijn wasdroger voor een geurtje. Soms ook lavendel maar dat is sneller verdwenen.
Citroenzuur kan ook in plaats van azijn. Dat is geurloos en het werkzame ingredient in commerciele wasverzachters. Maar dat kost wat meer dan 45 cent per liter.

Troost, 18-05-2010 08:52 #3
Mijn ;schone;witte handdoeken gaan wit in de machine, maar komen er met zwarte vlekken uit, ook na een volgende keer wassen is het niet weg. Ikheb de machine al met een pakje schoonmaakpoeder, van de leverancier, schoon gedraaid, maar het is nog steeds zo. De leveancier vertelde dat het komt door te veel waspoeder, maar ik kan bijna niet minder gebruiken.Weet iemand er een oplossing voor?:-(

Dbijen (infoteur), 13-09-2009 21:01 #2
Wij hadden en hebben last van stinkende was. Alles al geprobeerd: Af en toe op 95 graden draaien, flink doorspoelen, wasmachine met chlorix op hoge en lage temperatuur draaien (zonder was natuurlijk). Ook hebben we geprobeerd de wasmachine met "HG Onderhoudsmonteur" schoongemaakt. Niets hielp.
Hierop hebben we een nieuwe wasmachine (Bosch) gekocht, waarbij tijdens het afkoppelen van de oude bleek dat de aanvoerslang vreselijk stonk. Dus die slang hebben we ook meteen vervangen.
Na een paar weken begint de was weer vreselijk te stinken. Ik heb nu zelfs de waterleiding vanaf de hoofdkraan tot en met de wasmachine met chloorwater enkele uren laten inwerken en daarna doorgespoeld. Bacteriën kunnen dit m.i. niet hebben overleegd. De eerstvolgende was die we draaiden kwam er weer stinkend uit! Het is een gloednieuwe wasmachine! Nog geen twee maanden oud! We zijn de wanhoop nabij. Wasverzachter verhult de stank enigszins, maar niet helemaal, zodat we na verloop van tijd zelfs de frisse geur van de wasverzachter beginnen te associëren met stank.

Dekonink (infoteur), 27-08-2009 17:48 #1
Je kunt het haast niet geloven, maar jouw artikel komt precies op het juiste moment ;)

Misschien als aanvulling op je artikel, HG heeft een speciale wasmachine reiniger. Dat is een flesje met poeder wat je op 60 graden moet laten draaien. Het is een algehele schoonmaakbeurt voor je wasmachine.

Tevens is het belangrijk dat je de wasmachine goed ontkalkt! (Heb ik mij laten vertellen ;)
En vloeibaar wasmiddel in een bolletje bij de was te doen, en niet in de lade. Door de supergeconcentreerde wasmiddelen van tegenwoordig blijft er veel achter in de lades en leidingen. Reactie infoteur, 27-08-2009
Dank je voor je aanvullende tips. Ik zal eens gauw gaan kijken naar die HG reiniger. Ik gebruik al meer spullen van HG, dus het zal wel net zo goed werken als de andere HG producten

Infoteur: Ceetee
Gepubliceerd: 27-08-2009
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Huishoudelijk
Reacties: 30
Schrijf mee!