InfoNu.nl > Huis en Tuin > Doe het zelf > De juiste vakman

De juiste vakman

De juiste vakman Als u een grote klus in of rond uw huis geklaard wilt hebben, is het belangrijk om een goede vakman te vinden. Vakmannen worden vaak mondeling aangeraden door kennissen, vrienden of familieleden die goede ervaringen met hen hebben opgedaan. Maar wat als je niemand weet?

Wat voor klus moet er worden gedaan?

Op het internet zijn er diverse sites waar vaklui zich aanbieden. Ook andersom kunt u hen vinden. Het is mogelijk om een werkbeschrijving van uw klus op internet te plaatsen. Door duidelijk te omschrijven wat uw wensen zijn ten aanzien van de klus en het verhaal aanvult met specifieke punten als afmetingen, tijdspad etc, kunnen de vakmannen een goed beeld krijgen van de klus. Ze zullen vervolgens een offerte maken of u benaderen voor aanvullende informatie.

Kwaliteit

Goedkoop is duurkoop

De ervaring leert dat er stevig geboden kan worden op bepaalde klussen. De één nog goedkoper dan de ander. Dat lijkt gunstig voor u. Helaas kan dit ook gaan tegenwerken tijdens een klus. Als een vakman in financiële problemen komt omdat hij de klus te goedkoop heeft aangenomen, zal dat niet zijn vruchten afwerpen. Beter is het om een prijs af te spreken waar ook de vakman blij van wordt. Anders zal hij niet met plezier voor u werken.

Referentiefoto's

Een vakman is een specialist in het werken met zijn handen. Als u twijfelt over zijn kwaliteiten, vraagt u hem dan eens of u wat werk van hem mag zien. Tegenwoordig heeft een beetje vakman altijd wel foto's van geleverde projecten.

Lees verder

© 2011 - 2018 Madeleine79, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "De juiste vakman"

Infoteur: Madeleine79
Laatste update: 27-07-2015
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Doe het zelf
Schrijf mee!