InfoNu.nl > Huis en Tuin > Diversen > Huis verkopen, eerst zorgen voor een goede afwerking

Huis verkopen, eerst zorgen voor een goede afwerking

Bij het verkopen van uw huis, wilt u het hoogst mogelijke verkoopbedrag realiseren. U kunt zelf invloed uitoefenen door uw huis in een betere staat te brengen. Het is niet de bedoeling om duizenden euro’s te investeren, want dat gaat u niet terugverdienen. Op het moment dat u besluit om uw huis te verkopen, moet u eerst een keer zeer kritisch naar uw eigen huis gaan kijken. Zou u het huis kopen in de huidige staat, en wat zijn de grootste nadelen aan het huis? Door eerst dergelijke vragen voor uzelf te beantwoorden, kunt u achterhalen waar potentiële kopers over gaan vallen. Bepaalde bezwaren zijn eenvoudig op te lossen, en bij een bezichtiging kan de koop overgaan door kleine details.

Hebt u bijvoorbeeld een houten schuurtje, waarvan één van de planken van slechte kwaliteit is, vervang deze dan gewoon. Hetzelfde geldt voor een ruit waar een scheur in zit. Deze kosten worden gedragen door de glasverzekering, u moet uitsluitend zorgen voor de vervanging door een vakman en de nota kunt u naar de verzekeraar sturen.

Losse onderdelen, of kapotte onderdelen

Een afknapper bij een bezichtiging kan vaak te verhelpen zijn in een paar minuten. Zorg dat alle plinten vast zitten en maak loszittende deurkrukken weer vast. De lamp in iedere vertrek moet het gewoon doen en zorg voor een geschikte verlichting.

Verven in neutrale kleuren

U vindt mogelijk felle kleurtjes aan de muren of muurtekeningen leuk lijken, maar de meeste mensen zullen dit liever niet zien. Extreme kleuren moet u zien te voorkomen. U kunt beter neutrale kleuren aanhouden in alle kamers in het huis. Uiteraard is het geen probleem om de kinderkamer wat drukker te maken, maar dit moet niet overdreven worden.

Nieuwe vloerbedekking

Een echte afknapper kan zijn zeer lelijke of kapotte vloedbedekking . Dit kunt u eenvoudig verhelpen door er een goedkope laminaat in te leggen. Dit geeft het huis gelijk iets extra’s mee, en vergroot u de kans om het huis snel te verkopen tegen de juiste prijs.

Badkamer moderniseren

Voordat u uw huis in de verkoop gaat zetten, kunt u de badkamer niet eerst renoveren. Dit kost teveel geld dat u waarschijnlijk niet gaat terugverdienen met een hogere verkoopprijs. U kunt wel tegen lage kosten de badkamer er beter uit laten zien. Door een nieuwe wc-bril, kraan, douchegordijn, wc-rolhouder en dergelijke te plaatsen, kunt u de gehele badkamer een andere uitstraling geven voor een paar honderd euro.

Keuken renoveren

Er zijn bedrijven die zijn gespecialiseerd in het renoveren van keukens. Dit kan zeer ingrijpend zijn, maar door kleine aanpassen kunt u de keuken er anders uit laten zien. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan een andere kleur voor de frontjes, en andere handgrepen op de kastjes en laatjes.

Tuin netjes en huis is schoon

Een keurige tuin kan een belangrijk verkooppunt zijn. Op het moment dat de potentiële kopers naar de voordeur lopen, vormen zij zich al een eerste indruk. Een mooie tuin kan een goede eerste indruk achterlaten. Het belangrijkste is dat het huis schoon moet zijn en hij moet lekker ruiken. De mensen die het huis bezichtigen moeten zich voor kunnen stellen dat ze in het huis wonen. In een vuil en onverzorgd huis kunnen de meeste mensen zichzelf niet plaatsen.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Huis verkopen, eerst zorgen voor een goede afwerking"

Infoteur: Juul
Gepubliceerd: 10-07-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!