InfoNu.nl > Huis en Tuin > Tuin > Direct privacy met een kant en klare haag!

Direct privacy met een kant en klare haag!

Direct privacy met een kant en klare haag! Uw erfafscheiding plaatsen en binnen één dag al privacy? Met een houten schutting of een erfafscheiding van beton is dat natuurlijk geen probleem. Maar het kan tegenwoordig ook met een groene erfafscheiding. Er zijn bedrijven, die de haag voor u opkweken en hem leveren op de door u gewenste hoogte. Naast de hoogte kunt u ook nog kiezen uit verschillende soorten haagbeplanting. En zo is het dus mogelijk dat u van de ene op de andere dag uw tuin kunt omheinen met een prachtige groene haag.

Direct een groene haag

Voor ongeduldige tuineigenaren, en voor mensen die gesteld zijn op hun privacy maar wel een groene erfafscheiding willen om hun tuin, is er nu de kant-en klaar haag. Kant-en-klaar in de betekenis van volgroeit en direct te planten. U hebt in één keer de gewenste hoogte en dikte. De betreffende haagplanten zijn aangeplant in speciale bakken en tijdens de groei voortdurend geleid langs een metalen raster. Als de haag geleverd wordt, dan moet u ter plaatste alleen nog de plantgeul graven en de tussenliggende palen plaatsen.

Opgekweekt op de gewenste hoogte
Bedrijven die gespecialiseerd zijn in kant en klare hagen kweken de hagen voor de tuineigenaren dus voor. Door de specialistische kennis ontstaan er zo mooie dichte hagen, die al direct na aanplant zorgen voor voldoende privacy. Voor de leverbare hoogte van de hagen kan gekozen worden tussen 100 en 220 cm.

Opgekweekt in speciale bakken
De hagen worden opgekweekt in speciale bakken. Tuineigenaren die de kant-en-klaar haag direct in de volle grond willen planten, kunnen dat doen met bak en al. Het materiaal van de bak is biologisch afbreekbaar, zodat de bak na verloop van tijd volledig verteerd zal zijn.

Ook geschikt voor terras of balkon
De kant-en-klaar haag is ook heel geschikt voor plaatsing op een terras of balkon. Wilt u op het terras of op uw balkon direct privacy, dan kunnen de hagen geplant worden in speciale bakken. Deze bakken zijn op de maat van de haag aangepast en leverbaar in hardhout en Europees vurenhout.

Leverbare haagsoorten
De kant-en-klaar haag wordt geleverd in verschillende soorten klim- of leiplanten en struiken. In het geval van de klim- en leiplanten zijn deze tijdens het opkweken vakkundig om een metalen raster geleid.
  • Hedera Hibernica (Klimop, wintergroen, klimplant, twijgen aan het einde iets roodachtig)
  • Hedera helix "Woerner" (klimop, wintergroen, klimplant, donkergroen blad, in de winter verkleurend naar paars)
  • Hedera helix "Green Ripple" (klimop, wintergroen, klimplant, sterk ingesneden blad met lichtere nerven)
  • Carpinus (Haagbeuk, struik, blad verkleurt in de herfst naar geel en valt af)
  • Fagus (Beuk, struik, blad verkleurt in de herfst naar geel en blijft de hele winter aan de struik)
  • Pyracantha "'Darts Red" (Vuurdoorn, wintergroen, leiplant, witte bloemen met daarna oranje vruchten)

Prijs kant en klare haag
De prijs voor een kant en klare haag is natuurlijk hoger dan dezelfde haag in uw tuin aangeplant als jonge plantjes. De kweker heeft immers een aantal jaar gewerkt aan uw haag. De prijs wordt vervolgens ook beïnvloed door de gewenste hoogte en natuurlijk de benodigde lengte van de kant-en-klaar haag.

Carpinus
Carpinus

Kwekerij de Limieten

Wilt u andere planten of struiken gebruiken en toch direct een hoge haag om uw tuin? Er zijn in Nederland diverse kwekers, die zich gespecialiseerd hebben in de levering van grote planten. Kwekerij De Limieten is daar één van. Naast grote planten en struiken leveren ze ook "volwassen" bomen. Ideaal voor tuineigenaren die graag starten met een al enigszins volgroeide tuin. De kwekerij is bovendien ook zeer geschikt om te bezoeken als u twijfelt over de aanschaf van een bepaalde boom of struik. U kunt ter plaatse de betreffende boom of struik in een volgroeid stadium bekijken en zo een beter beeld vormen over de verschijningsvorm en of die voldoet aan het beeld wat u voor ogen heeft.

Om nog meer inspiratie op te doen op het gebied van erfafscheiding is het zeer de moeite waard om de special Erfafscheiding te raadplegen.

Meer informatie over kant-en-klare tuinproducten vindt u in de special Snel resultaat met kant-en-klare tuinproducten.
© 2009 - 2014 Martina, gepubliceerd in Tuin (Huis en Tuin) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Uitslagen Feyenoord-ADO (Den Haag) vanaf 1957Uitslagen Feyenoord-ADO (Den Haag) vanaf 1957Wedstrijden van van Feyenoord tegen ADO Den Haag. Eerst heette de ploeg ADO, daarna FC Den Haag en tegenwoordig heet de…
Gemeente Den HaagGemeente Den HaagDen Haag is een gemeente en stad in Zuid-Holland. Deze stad is de hoofdstad van de provincie Zuid-Holland met bijna 479.…
Eredivisie voetbal programma 2008 - 2009Eredivisie voetbal competitie 2008 - 2009 Het complete wedstrijdoverzicht van de nieuwe voetbalcompetitie is er weer! Ve…
ADO Den Haag seizoen 2008 / 2009ADO Den Haag seizoen 2008 / 2009ADO Den Haag is een professionele voetbalclub uit de gelijknamige stad. ADO Den Haag, of kortweg ADO, is opgericht in 19…
Het lijflied van Den HaagHet lijflied van Den HaagDen Haag, de Hofstad.. Den Haag heeft een zeer bekend lijflied wat iedereen kent. Gezongen door Harry Jekkers is dit lie…
Bronnen en referenties
  • www.mobilane.nl

Reageer op het artikel "Direct privacy met een kant en klare haag!"

Infoteur: Martina
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Tuin
Schrijf mee!