InfoNu.nl > Huis en Tuin > Creatief > Originele Kerstdecoraties - Zelf Maken

Originele Kerstdecoraties - Zelf Maken

Originele Kerstdecoraties - Zelf Maken Tips voor Kerstdecoratie en mooie Kerstversiering die je makkelijk en snel kunt maken, goedkoop en ook origineel. Heb je dit jaar geen zin, tijd, energie of geld voor de geijkte kerstversieringen in de kerstboom? Dan volgen hier tips om een kerst-sfeer in je huis te krijgen op een anders dan anders manier. Met een mooi gedecoreerd kleed aan de muur, grillige takken in goude vazen met lichtjes, veertjes in de kerstboom, kersttakken of op tafel en wat dacht je van een buxusboompje als kerstboom?

Kerst Tips - Originele Kerstdecoratie Kerstversiering - Stijlvol Eenvoudig Goedkoop

Kerstdecoratie Zelf Snel Maken. Wil je dit jaar eens wat anders met Kerstmis? Een kerstboom is niet het enige dat je kunt versieren. Er zijn ook andere creatieve en originele manieren om een mooie en aparte kerstsfeer in huis te creëren.

In Mooie Kerstfiguren - Zelf maken (Kerststal) vind je sjablonen (mallen) en illustraties met stap voor stap uitleg om zelf mooie, originele Kerstfiguren of Kerstbeeldjes van papier-mache te maken en ook een leuke Kerststal van karton.

In Peperkoekhuisje - Kerst Decoratie & Kerstversiering kun je een recept vinden voor een hele leuke eetbare Kerst-decoratie. Een leuk en knus huisje, waar je ook een houdbare, sfeervolle kerstversiering met waxinelichtjes van kunt maken.

In Adventskrans zelf maken en Kerstkrans zelf maken vind je een stap voor stap beschrijving met illustraties om mooie en originele kerstversieringen: een Adventskrans en een Kerstkrans zelf te maken.

In Leuke Kerstfiguren & Kerststal voor Kerst - Zelf maken vind je een stap voor stap beschrijving met illustraties, voorbeelden plus sjablonen om een leuk Kerststalletje en Kerstfiguurtjes te maken van papier en karton. Ook een vreselijk leuk knutselidee om met kinderen in de vakantie te knutselen.

In Kerstdecoraties - Kerstversiering & Kerstfiguren zelf maken kun je sjablonen (mallen) en voorbeelden vinden om zelf een kerstboom(pje) van karton of golfkarton te knutselen en hele leuke kerstballen om van verschillend materiaal te maken, verven, kleuren en versieren. Ook leuk voor kinderen om te knutselen of om lekker met het hele gezin samen een Kerstknutsel te maken.

In Kerstfiguren - Kerstversiering & Kerstdecoraties zelf maken vind je allerlei soorten en maten Kerstmannen om zelf te maken. Kerstmannetjes van verschillend materiaal met voorbeelden, mallen en sjablonen -voor jong en oud- om te knutselen voor Kerstmis. Tevens vind je hier hele leuke en mooie Kerstplaatjes die ook als kleurplaat voor kinderen gebruikt kunnen worden.

In Kerstversiering maken - Kerstfiguren en Kerstdecoraties vind je hoe je een Kerstster moet maken, een hangend Kerstengeltje van triplex of karton en een muzikale Kerstdecoratie met engeltjes, namelijk een Engelengong. Vele voorbeelden, sjablonen en mallen van leuke en originele Kerstknutsels die makkelijk te maken zijn. Ook leuk voor kinderen om lekker te knutselen.

Kerstdecoratie - Creatie Kerstversiering aan de Muur

Kerstversiering - Kerstdecoratie aan de Muur
  • Hang een mooi kleed, bijvoorbeeld een kanten (tafel) kleed (of desnoods een dekbedovertrek of vloerkleedje) dat je mooi vindt als baan aan de muur, van plafond tot vloer. Vooral op een gekleurde muur geeft een lichte tint (grijs of wit) veel effect. En andersom op een witte muur bijvoorbeeld groen of rood of een mooie paars (de kerstkleur van dit jaar). Speld hier al je kerstkaarten op. Indien je er niet genoeg gekregen hebt, koop er zelf dan een aantal bij of haal mooie illustraties uit tijdschriften of glossy’s
  • Je kunt ook mooi kerstpapier c.q. inpakpapier als strook of baan aan de muur hangen in plaats van een kleed of eventueel crêpepapier, hetgeen tegenwoordig ook in bijvoorbeeld zilver en goud te verkrijgen is
  • Smuk en sier dit geheel op met mooie gekleurde linten in bijvoorbeeld de combinatie zilver, goud en paars

Kerstversiering - Kersttakken Veertjes en Kaarten

Veertjes en Kaarten - Kersttakken Kerstdecoratie
  • Pluk de veertjes uit een witte boa (verkrijgbaar bij b.v. een feestwinkel) en leg deze op kersttakken als je deze aan de muur hebt. Of als je een kerstboom hebt, kun je deze in de kerstboomtakken leggen
  • Je kunt de veertjes ook uitstrooien over de tafel. Hou op de tafel wel bepaalde plekken vrij voor servies, glazen e.d.
  • De veertjes zien er mooi en apart uit en passen bij zowel een moderne als een klassieke uitstraling. Met witte veertjes is het wat klassieker. Met bontgeleurde veertjes krijg je een wat luchtigere sfeer
  • Versier de kerstboom eens alleen door kerstkaarten in de boom te hangen, zonder andere decoratie. Je zult verbaasd zijn over het leuke effect.

Kerst Tafeldecoratie - Gouden Vazen en Mix Servies

Kersttafeldecoratie - Gouden Vazen en Kleurig Servies
  • Maak een mooi gedekte tafel met een wit of zilver tafelkleed (of stevig kerstpapier in deze kleur)
  • Zet een paar gouden (of zelf goud gespoten) vazen op tafel met een grote kerstbal erin/erop en kaarsen in de kleur van je interieur
  • Leg servetten onder de borden in twee verschillende tinten; de ene onder het bord; de ander onder de tweede. Laat de tinten goud en zilver of die van je interieur erin terugkomen
  • Wanneer je niet genoeg servies hebt (van een soort), combineer dan gewoon twee of drie verschillende serviezen. Als je alle borden, kommen en schalen door elkaar mixt en dit consequent terug laat komen, klopt het totaalsfeertje.

Alternatieve Kerstboom - Takken en Buxus

Buxus of Takken - Grote Potten of Vazen
  • Het is leuk om een keer iets anders uit de natuur in huis te halen in plaats van een kerstboom, waarom zou je niet eens variëren met ander groen of bruin?
  • Kies bijvoorbeeld voor twee (of drie) grote vazen met takken, lichtjes en ballen
  • Je kunt ook een buxusboompje uit de tuin (of tuincentrum) binnen zetten en decoreren of een andere grote plant die je mooi vindt of geschikt acht
  • Kies wel altijd een tweevoud of drievoud, omdat de herhaling van de vorm meer effect geeft
  • Je kunt ook gewoon kale takken van een boompje afhalen en deze volhangen met de hier boven genoemde boaveertjes, kerstkaarten of linten van crêpepapier of materiaal dat je mooi vindt.

Meer Kerstversiering Knutseldeeën - Kerstdecoraties Kerstfiguren en Kerststal Maken

Een plezierige, aparte, originele en decoratieve Kerstsfeer gewenst!
© 2007 - 2014 Sila, gepubliceerd in Creatief (Huis en Tuin) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Leuke Kerstfiguren & Kerststal voor Kerst - Zelf makenLeuke Kerstfiguren & Kerststal voor Kerst - Zelf makenEen Kerststalletje met Kerstfiguren voor Kerstmis om zelf te maken van karton en papier. Kerstversiering : twee leuke ke…
Kerstdecoraties - Kerstversiering & Kerstfiguren zelf makenKerstdecoraties - Kerstversiering & Kerstfiguren zelf makenKerstdecoraties, kerstversiering en kerstfiguren om zelf te maken voor Kerst. Miniatuur kerstboompjes van papier en kart…
Jingle bells, jingle bells: je mooiste kersthuis ooitJingle bells, jingle bells: je mooiste kersthuis ooitEen prachtig versierd kersthuis. Je ziet het in de woonbladen, maar hoe versier je zelf je huis het mooist? Wat zijn de…
Kerstkransen - Kerstkrans Zelf maken - Kerstdecoratie KerstKerstkransen - Kerstkrans Zelf maken - Kerstdecoratie KerstHoe kun je een Kerstkrans zelf maken en waarom wordt een Kerst-krans aan de deur gehangen? Wat is de herkomst van deze t…
Hoe versier ik een kerstboom?Rond Kerstmis is het een eeuwenoude traditie om een kerstboom in de woonkamer te plaatsen. Deze kerstbomen worden meesta…
Bronnen en referenties
  • Eigen Kerstdecoratie ideeën
  • Thuis Magazine

Reageer op het artikel "Originele Kerstdecoraties - Zelf Maken"

Reactie

Paul, 18-12-2007 05:17 #1
Leuk artikel hoor… maarre ik kan me moeilijk voorstellen dat dit artikel de lijsten aanvoerd op msn-reporter… bovendien staat het er twee keer in.

Infoteur: Sila
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Creatief
Reacties: 1
Schrijf mee!