InfoNu.nl > Huis en Tuin > Tuin > De nieuwste tuinmeubelen

De nieuwste tuinmeubelen

De nieuwste tuinmeubelen De winkels puilen ieder seizoen uit van de tuinattributen / tuinaankleding. Tuinmeubelen is er een van, in de vorm van oude vertrouwde die nog steeds te koop zijn, de allernieuwste trends en de retromeubelen. In alle prijsklassen en smaken, alleen moeten de koopjes gezocht worden.

Wat is er zoal?

Aluminium

De aluminium sets met kunststof gevlochten zittingen en leuningen zijn erg populair. Goed schoon te maken en ook in kleine setjes gemakkelijk om bij te plaatsen. Het blad van de bijpassende tafel is van:
  • gevlochten kunststof met glas
  • glas
  • aluminium
  • hout
Al naar gelang de smaak is er van alles te koop, zelfs met houten leuningen en qua kleurstelling van lichtgrijs tot donker antraciet.

Natuurlijk is de verstelbare stoel duurder dan de rechte stoel en een set van 4 stoelen en een tafel is in de doe-het-zelf zaken of de aanbiedingen in de tuinmeubel winkels al voor zo地 200 euro en kan in de speciaalzaken oplopen tot zo地 900 euro. Voor de exclusieve designmodellen kan de prijs voor een set oplopen naar zo地 3000 euro.

De ligbedden in deze lijnen met of zonder leuning en aan de achterkant de wielen waarmee ze gemakkelijk de verplaatsen zijn, variëren in kosten van zo地 200 euro tot zo地 400 euro.

In deze stijl zijn er ook veel loungesets te koop. Deze zijn over het algemeen in het donkerantraciet met lichte kussens of fel gekleurde kussens (geen druk design). Een set van 2 stoelen met tafel begint vanaf zo地 800 euro en de grote sets met extra voetenbankje of bank kap oplopen tot zo地 3000 euro.

RVS

De keus in dit materiaal is wat minder groot en niet alle gangbare winkels die tuinmeubelen verkopen, hebben ze in het assortiment. De prijsstelling is ligt iets hoger als het aluminium, maar de zittingen en leuningen zijn idem van het gevlochten kunststof. Een set van 6 stoelen met tafel is al snel boven de 1000 euro.

Kunststof

De kunststof tuinmeubelen zijn qua prijs het goedkoopste. Vanaf zo地 200 euro heb je al aanbiedingen voor een tafel met 4 stoelen. Voordeel is dat het assortiment qua kleuren vaak zeer ruim is en van kleine kuipstoeltjes tot grote verstelbare relaxstoelen. Daar zit 'm ook het prijsverschil in.

Hout

De teaktuinmeubelen zijn absoluut in de mode. Maar bedenk wel dat er onderhoud aan zit of laat het hout 宋ergrijzen. Grote verstelbare stoelen aan een rechthoekige tafel of eenvoudige picknick tafeltjes met stoeltjes. Ze zijn er in vele soorten en maten. Een kleine set begint qua prijsstelling al snel bij zo地 600 euro en kan bij een grote set oplopen tot zo地 2300 euro. Grappig zijn de loungesets van hout. De sets die hier van te krijgen zijn hebben iets futuristisch.
De ligbedden zijn in prijsstellig van ruim 100 euro tot zo地 300 euro.

Parasol

De parasol is er in alle soorten en maten en te combineren met de aluminium, kunststof of houten tuinmeubelen. De prijzen lopen wel sterk uiteen. De eenvoudige parasol is er al onder de 100 euro, maar de zweefparasol gaat al snel tegen de 300 euro. Waarbij gezegd dat het gedoe met de voet van de parasol wat hier dus niet speelt wel erg prettig is.

Keus

Keus genoeg in alle winkels en als je goed zoekt zijn er in het voor- en najaar ook aanbiedingen, maar niet erg veel (zoek ook op internet!). Belangrijkste is te bepalen wat je in je tuin exact wilt. Wat voor ruimte is er, wat is je stijl in de tuin, kan je het opbergen of moet het buiten kunnen blijven staan (daar zijn weer hoezen voor) en dus is internet ideaal om te bepalen in welke richting je gaat zoeken. De grote winkels bezorgen vaak gratis, maar op internet zijn ook steeds zaken die gratis bezorgen. Goed oriënteren op internet en de winkels - 宋oelen en er in zitten is erg belangrijk - en daarna kopen. Het zitcomfort van alle te koop staande sets is over het algemeen gewoon goed en doen niet veel voor elkaar onder.

Opvallend is wel dat de kussens in de stoelen niet meer in de meest felle kleuren en designs te koop zijn, eigen creativiteit door er bijvoorbeeld grand foulards over te gooien lost dit probleem weer op.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Wanneer begint de uitverkoop van tuinmeubelen?Wanneer begint de uitverkoop van tuinmeubelen?Tuinmeubelen en tuinartikelen zijn vaak erg prijzig. Wanneer je wil besparen op de kosten van tuinmeubelen moet je deze…
Onderhoud van tuinmeubelenTuinmeubelen kunnen best prijzig zijn. Gelukkig gaan ze jarenlang mee, mits je ze goed verzorgt. In dit artikel geven we…
Kunststof tuinmeubelen, hoe houd je ze mooi?Kunststof tuinmeubelen, hoe houd je ze mooi?Kunststof tuinmeubelen zijn de laatste jaren in populariteit gedaald maar nog steeds te vinden in vele tuinen. De meeste…
Groene aanslag en algen verwijderen van tuinmeubelenGroene aanslag en algen verwijderen van tuinmeubelenEindelijk het zonnetje schijnt weer volop. Het is weer tijd om de tuin in te gaan. Echter vragen het terras en de tuinme…
Loungesets, deckchairs en overige tuinmeubelenLoungesets, deckchairs en overige tuinmeubelenHet buitenleven heeft de laatste jaren een grote vlucht genomen. Voor veel mensen is de tuin een verlengstuk van de woni…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "De nieuwste tuinmeubelen"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 11-04-2009
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Tuin
Special: Tuin en natuur
Schrijf mee!