InfoNu.nl > Huis en Tuin > Tuin > Wanneer begint de uitverkoop van tuinmeubelen?

Wanneer begint de uitverkoop van tuinmeubelen?

Wanneer begint de uitverkoop van tuinmeubelen? Tuinmeubelen en tuinartikelen zijn vaak erg prijzig. Wanneer je wil besparen op de kosten van tuinmeubelen moet je deze niet tijdens het zomerseizoen inkopen. Koop je tuinspullen in tijdens de uitverkoop, ook wel sale genoemd. Maar wanneer is de uitverkoop? En wanneer zijn de prijzen het laagst?

Nederlandse zomers

De Nederlandse zomers blinken meestal niet uit wat betreft perfecte weersomstandigheden. Misschien wel vanwege de wisselvalligheid zitten Nederlanders tijdens de spaarzame mooie dagen graag in de tuin. Hier horen uiteraard comfortabele tuinmeubelen bij. Een beetje tuinset bestaat al snel uit bijvoorbeeld goed zittende tuinstoelen, een grote tafel, een loungeset, een hangmat, een parasol, enzovoorts.

Wanneer uitverkoop tuinmeubelen?

In de praktijk worden deze massaal ingekocht wanneer er goed weer wordt voorspeld. Je bespaart echter veel geld wanneer je de tuinmeubelen inkoopt op het moment dat het zomerseizoen voorbij is. Dan begint namelijk de uitverkoop, ook wel sale genoemd. Tijdens de uitverkoop kunnen de prijzen met meerdere tientallen procenten dalen. Jaarlijks begint de uitverkoop van tuinmeubelen rond eind augustus waarna de prijsdalingen doorzetten in september. De meeste winkeliers en winkelketens adverteren op grote schaal voor de uitverkoop. Houd daarom goed de folders en andere reclame-uitingen in de gaten.

Waarom uitverkoop tuinmeubelen?

Op het eind van het zomerseizoen zijn consumenten niet meer bereid om het volle pond te betalen voor de producten. Dit komt doordat consumenten geen of bijna geen gebruik meer kunnen maken van hun aankoop. Winkeliers blijven daardoor met onverkochte waren zitten. Het opslaan van deze producten gedurende de wintermaanden is prijzig. Daar komt bij dat tuinmeubelen veel ruimte nodig hebben, ruimte die veel winkeliers niet hebben. Ook komt er het volgende voorjaar een nieuwe collectie, waarin consumenten meer geïnteresseerd zijn.

Tips uitverkoop

Wanneer je tuinmeubelen koopt tijdens de uitverkoop is het verstandig om rekening te houden met onderstaande tips:
  • houd rekening met de winter die eraan komt. Niet alle tuinmeubelen zijn geschikt om de hele winter buiten te laten staan. Bescherm ze daarom tegen het slechte weer met bijvoorbeeld een waterdicht zeil. Indien je voldoende ruimte opslagruimte hebt, heeft het de voorkeur om tuinmeubelen binnen te plaatsen.
  • de uitverkoop is vaak een middel om consumenten naar de winkel toe te lokken. Houd er echter rekening mee dat niet alle producten en artikelen in de uitverkoop zijn. Voor je het weet word je verleid om producten te kopen die niet in de uitverkoop zijn

B-keus meubelen

Wil je het hele jaar door uitverkoop? Dat is mogelijk bij verkooppunten van B-keus meubelen. Deze winkels zijn vaak te vinden op industrieterreinen en ze verkopen samples, meubels met schade, enzovoorts. In veel gevallen zijn de beschadigingen amper met het blote oog zichtbaar. Toch kunnen deze producten niet meer voor de normale winkeladviesprijs worden verkocht, waardoor er grote kortingen op worden gegeven.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Wanneer begint de uitverkoop van tuinmeubelen?"

Infoteur: Advies-eb
Gepubliceerd: 22-01-2014
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Tuin
Special: Korting
Schrijf mee!