InfoNu.nl > Huis en Tuin > Producten > Home scents: de luxe nieuwe generatie huisgeuren

Home scents: de luxe nieuwe generatie huisgeuren

Home scents: de luxe nieuwe generatie huisgeuren Ooit was er de luchtverfrisser voor het kleinste kamertje. Toen was er de geur bedoeld om nare luchtjes in de huiskamer weg te werken. En toen... kwam er iets heel nieuws: home scents. Huisgeuren of eigenlijk ware huisparfums van de nieuwe generatie, in luxe uitvoeringen. Hebbedingen voor jezelf of een ander, in een stijl die precies bij de persoonlijkheid van de bezitter past. Ook in geuren die passen bij je eigen favoriete bodybutters, lipbalsems en scrubs! Geur in huis is niet nieuw. Het begon ooit met de luchtverfrisser voor het toilet. Iets dat daarop leek, deed op zeker moment de intrede in de huiskamer. Daar had het geurproduct gezelschap van die goede oude wierook uit de sixties, geurkaarsen en andere geurverspreiders ter waarde van pakweg een paar eurootjes. Maar anno nu is het een heel ander verhaal. Geur in huis is niet langer een noodoplossing voor nare luchtjes die je maskeert met een andere, vaak ook niet zo heel aangename geur. 'Home scents' zijn nu hip, letterlijk hot en een luxe verwenproduct voor jezelf of een ander.

De geurexplosie

Ooit was je aangewezen op goedkope spuitbussen met twijfelachtige geuren. Nu hebben we de huisparfums. Deze zijn vaak zo heerlijk dat het allang niet meer gaat om het maskeren van mindere luchtjes en muffigheid in huis. Net als je jezelf parfumeert, baad je nu ook je huis in een luxe, weelderige geur. Deze huisparfums horen thuis in een zogenaamde 'diffuser', een decoratief object dat ook nog eens de geur subtiel verspreidt. Kenmerkend van de huisparfums is, dat deze de 'gewone' parfums en eaux de toilettes volgen in hun presentatie en sfeer. Er zijn naturelle geuren in een 'zen'achtige uitvoering, er zijn ultraluxe flacons met sieraadjes van diffusers, en er zijn 'poppy' houders die met hun kleurige en trendy uitstraling elk huis een pittige opkikker geven - in geur en kleur.

Luxe, zen of poppy

Een van de makers van home scents in het luxere segment is 'Linari'. De home scents van dit merk zijn verpakt in flacons die ware hebbedingen zijn. Deze zouden minstens zo geschikt zijn voor het echte werk, ofwel parfums en eaux de toilette van prestigieuze designermerken. Maar er zijn ook huisgeuren die 'zen' uitstralen: rustig, basic maar stijlvol. Een voorbeeld is het merk 'Culti', dat design, inspiratie, sfeer en zuiverheid combineert. Dat geldt voor zowel het ontwerp van de diffusers, als voor de inhoud. van Mr&Mrs komt de kleurigste, 'poppy' diffuser, die een bijpassende naam heeft gekregen: de diffusers zijn er in koppels met namen als 'Ginger & Fred' of 'Walter & Wilma', onder andere geinspireerd door de kleurrijkste filmkoppels uit de geschiedenis.

Body Shop: je huis en jijzelf één geur

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Persbericht The Body Shop
  • Productinformatie Linari, Mr&Mrs, Culti

Reageer op het artikel "Home scents: de luxe nieuwe generatie huisgeuren"

Infoteur: Mariawrites
Gepubliceerd: 20-10-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Producten
Schrijf mee!