InfoNu.nl > Huis en Tuin > Kopen en huren > Huis kopen in Frankrijk

Huis kopen in Frankrijk

Huis kopen in Frankrijk Een huis kopen in Frankrijk hoeft niet heel moeilijk te zijn. Het is wel goed om je van een aantal zaken bewust te zijn. Dit artikel geeft informatie die u kan helpen bij een zoektocht in het Franse land. Frankrijk zelf is is opgedeeld in en 95 departementen 21 regio's., waar in pittoreske plaatsjes, langs de boulevards, maar ook in de grotere steden, genoten wordt van het leven. Frankrijk, het land met z'n natuurschoon. Bergen, kustgebieden, wijnstreken en natuurreservaten, het is er allemaal aanwezig.

Huis kopen in Frankrijk

Buiten de grote steden om gerekend kan worden gezegd de koopprijzen lager liggen in Frankrijk dan in Nederland. Dat gaat zeker op voor de wat meer afgelegen boerderije en huizen. Deze zijn voor Nederlandse maatstave enorm goedkoop. Afgelegen kan echter wel heel wat meer afgelegen zijn dan in Nederland. Het huis kan kilometers verwijders zijn van het openbaar vervoer, winkels en goede wegen. Ook kan het dat er geen waterleiding of riool is. Houdt daar dus rekening mee. Grofweg zijn er twee soorten woningen: boerderijen en dorpswoningen. Daarnaast zijn er natuurlijk nog verlaten stationsgebouwtjes, watermolens en 'maisons bourgeoises'. Deze laatste zijn zeldzaam en daardoor relatief duur.

Makelaar

In Nederland is de beste manier om een huis te vinden om bij een makelaar binnen te stappen. Deze heeft toegan tot een groot bestand aan woningen en het gehele actuele aabod van alle makelaars, Het gaat er anders aan toe in Frankrijk. Daar zijn er alleen verkopende makelaars. Deze komen dus vooral op voor de belangen van de aanbieder, en het is dus moeilijker om bij he tegen een redelijke prijs een huis te kopen. De koper draait meestal ook op voor de kosten van de makelaar. Meestal zijn deze bij de prijs in vermeld, maar het is goed om daar navraag naar te doen.

Frankrijk

De goedkoopste manier om een huis of appartement te kopen is door direct contact op te nemen met de eigenaar. Dan betaalt u geen makelaarskosten. Ook is de kans groter dat u een redelijke prijs hoeft te betalen, omdat de aanbieder geen ervaren oderhadelaar hoeft te zijn. Een goede manier om in contact te komen is via internetsites en regionale huis-aan-huisblaadjes. Ter plaatste kan het soms ook handig zijn om bij de plaatselijke bakker of apotheek te vrage wie wat verkoopt. In de krant staat bij veel advertenties de naam van een makelaar. Maar soms staat er ook "part. � part." of "agences s'abstenir". Hiermee wordt gezegd dat de eigenaren ook rechtstreeks contact, zonder inmenging van de makelaar, willen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Huis kopen in Frankrijk"

Infoteur: Simcha
Laatste update: 30-10-2015
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Kopen en huren
Special: Huis kopen in het buitenland
Schrijf mee!