Vakantiehuis in Frankrijk kopen

Vakantiehuis in Frankrijk kopen Frankrijk. We gaan er graag heen op vakantie vanwege de mooie bezienswaardigheden, het lekkere eten en de ontspannen sfeer. Veel mensen kiezen daarom ook voor een vakantiehuis in Frankrijk. Met een vakantiehuis kunnen ze immers zo vaak als ze willen naar Frankrijk. Waar moet je op letten als je een vakantiehuis in Frankrijk besluit te kopen?

Frankrijk

Veel mensen gaan graag naar Frankrijk. Het is een land dat vanuit Nederland gemakkelijk bereikbaar is en waarbij je toch het gevoel hebt dat je even volledig ergens anders bent. Daarnaast heeft het land prachtige natuur, mooie bezienswaardigheden en een fijne, ontspannen sfeer. Genoeg reden voor veel mensen om een vakantiehuis in Frankrijk te kopen.

Vakantiehuis in Frankrijk kopen

Het is belangrijk dat je goed bedenkt waar je een vakantiehuis in Frankrijk wilt kopen. Er zijn talloze mogelijkheden: in de omgeving van wijngaarden, of juist aan het strand. Misschien wil je een vakantiehuis vlakbij een grote stad. Ook is het belangrijk om te bedenken wat voor een soort vakantiehuis je wilt. Er zijn chalets, landhuizen, appartementen en uiteraard ook gewone huizen.

Verschil huis kopen in Frankrijk en Nederland

De meeste mensen weten wel wat er allemaal bij komt kijken als je in Nederland een huis koopt. Een huis kopen in Frankrijk heeft een iets andere procedure, dus het handig om je hier goed op voor te bereiden. De makelaars in Frankrijk zijn bijvoorbeeld altijd verkopende makelaars. Dit betekent dat de makelaar veel meer moeite zal doen voor de verkopende partij dan voor jou. Doorgaans is het dan ook zo dat een huis altijd te duur is en dat je flink moet onderhandelen. Ook hebben de makelaars alleen hun eigen gegevens ter beschikking. Voor een groter aanbod aan vakantiehuizen moet je dus meerdere makelaars langsgaan. Het afsluiten van een hypotheek gaat ook anders te werk. Je vakantiehuis wordt niet gezien als onderpand en er wordt alleen gekeken naar de financiële status. Je moet dus een vaste baan of veel geld ter beschikking hebben.

Vakantiehuis in Frankrijk gevonden?

Heb je een vakantiehuis in Frankrijk gevonden dat je wilt kopen? Check dan eerst of de deal die je maakt wel zo goed is. Kijk goed naar de bouwstijl. Sommige huizen vertonen mankementen. Dit zie je vooral vaak in oude huizen. De kans dat je veel te veel betaalt is erg groot, omdat de mankementen niet worden genoemd bij de koop van een huis. Neem eventueel iemand mee die kan helpen met onderhandelen, aangezien dit vaak erg moeizaam zal gaan. De makelaar doet immers zijn best om zo veel mogelijk geld binnen te krijgen voor de verkoper. Er zijn zelfs Nederlandse bemiddelingsbureaus die je kunt inschakelen voor hulp. Als je huis besluit te kopen teken je het voorlopige koopcontract. Na twee maanden teken je vervolgens het definitieve koopcontract. Zorg ook voor goede verzekeringen voor de nutsbedrijven.

Veel plezier in je huis

Als je je vakantiehuis eindelijk hebt gekocht, kun je gaan genieten. Het is mogelijk om te verhuren als je niet in Frankrijk bent. Zo kun je ook nog wat winst maken uit je huis. Check wel even of dit in je verkoopcontract staat, want niet alle huizen mogen worden verhuurd.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Vakantiehuis in Frankrijk kopen"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 22-06-2015
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Kopen en huren
Schrijf mee!