InfoNu.nl > Huis en Tuin > Kopen en huren > Renoveer je huis en maak winst

Renoveer je huis en maak winst

Renoveer je huis en maak winst Renoveer en verbeter uw huis om uw woning en ander vastgoed in 2019 snel en met succes te kunnen verkopen. Het helpt om het pand of huis eerst op te knappen, te zorgen voor een goede presentatie en de woning waar nodig te verbouwen. Maar niet alle verbeteringen en elke renovatie zijn winstgevend. Zeven tips om winst te maken als u uw huis renoveert voor de verkoop. Let op de inrichting van het huis.

Geld verdienen met de renovatie in 2019

Renoveer uw huis goedkoop en effectief, dan maakt u bij verkoop winst

Stel het moment is daar dat u uw huis wilt verkopen. Ander werk, andere wensen noem maar op. Op zo’n moment gaat u uw huis met andere ogen bekijken. Bekijkt u eens de huizensites op internet. Of de verkoop sites van verkoop uw huis zelf via Makelaarsland of Makelaarinhuis. Bekijk eens de foto’ van andere huizen. Hoe doen anderen dat. Zijn de huizen voor u aantrekkelijk. Vergelijk het nu met uw eigen huis en vorm een beeld van wat u wilt veranderen. Doel: winst maken.

7 tips voor winstgevende renovatie en verbetering

Maar liefst zeven tips voor een winstgevende renovatie en verbetering van een woning:

Tip 1. Wees realistisch met vastgoed

Wees realistisch. Staat uw huis in een duurdere wijk, dan zal renoveren veel meer extra geld in het laatje brengen dan wanneer dat niet het geval is.

Tip 2. Let op de materiaalkosten

Denk niet te besparen door oudere modellen te gebruiken voor het sanitair, de keuken en dergelijke. Dat schrikt af. Maak wel gebruik goede spullen die niet te duur zijn maar er wel mooi uit zien. Dan kost het u niet te veel geld en kan de koper altijd nog zelf voor een andere keuken kiezen.

Tip 3. De badkamer en de keuken

Kopers vallen voor een mooie keuken en badkamer. Liefst onderhoudsvriendelijk. Kies neutrale kleuren, breng hier en daar een lik verf aan en zorg er voor dat er voldoende opbergruimte is. Met spiegels maak u het geheel optisch groter. Vervang zo nodig de kastdeurtjes en vervang de bril van het toilet. Zorg dat alles brandschoon is. En waar in huis komt welke kleur?. Creëer ruimte, rust, eenheid en licht. Overbodige donkere gordijnen kunnen voor de bezichtiging worden weggehaald. De stoomoven is populair en de design koelkast of oven met de pitten in een rij van vier geplaatst. Verder ook de apothekerskast die u kunt uitrollen of uitschuiven.

Tip 4. De bergruimte

Zoveel is zeker: kopers willen veel bergruimte. Loze ruimtes zijn vrij eenvoudig in bergruimtes om te zetten. Zorg er wel voor dat de opslagruimtes er luxe uitzien. Dat trekt aan.

Tip 5. De tuin en het terras

Laat zo mogelijk binnen en buiten in elkaar overvloeien. Ruim het terras op.

Tip 6. De garage

Geen de garage extra glans met een elektrische garagedeur en ruim de garage op. Denk ook aan de vervelende geurtjes.

Tip 7. De eerste aanblik van de woning

Men komt door de voordeur. Dus zorg voor een frisse aanblik en knip het gazon. Poets het houtwerk. Probeer u zo veel mogelijk te verplaatsen in de potentiële koper. Zijn er nog wat eenvoudige wensen. Dan zijn ze zo aangebracht.

Hypotheekrente en de aftrek

Als u een extra hypotheek of lening nodig hebt om uw huis te verbeteren, is het goed om te weten dat de rente op een dergelijke lening als hypotheekrente wordt gezien en daardoor volledig fiscaal aftrekbaar is. Zo loont het nog meer om met een tijdelijke lening uw huis volledig klaar te maken voor de verkoop en een aantal essentiële verbeteringen in huis aan te brengen.

Kluswoning kopen

Er zijn ook mensen die graag een kluswoning kopen. De woning is goedkoper en wie twee rechterhanden plus de tijd daarvoor heeft kan het huis in zijn of haar tempo verder opknappen. Maar een woning opknappen is niet altijd even eenvoudig. Het huis kan in slechtere staat zijn dan gedacht. Zeker bij het klussen in een ouder huis kan men allerlei nieuwe gebreken tegen komen. Wilt u meer zekerheid voordat u een kluswoning koop, laat dan vóór de koop een deskundig bouwkundig rapport opstellen, waarop u kunt terug vallen als er toch grote nieuwe gebreken worden ontdekt. Overigens zal de bank als u een woning wilt kopen met hypotheek altijd wel om een dergelijke taxatie vragen. Let er ook op dat de maximale hypotheek voor een kluswoning lager zal zijn dan voor een gerenoveerde woning.

Slot winst maken bij verkoop van de woning

Met deze zeven tips zult u uw huis vast gemakkelijker en tegen een betere prijs kunnen verkopen. Wees altijd realistisch met uw vraagprijs en zorg door middel van renovatie ervoor dat het huis de prijs helemaal waard is. Alleen dan zal het pand niet te lang in de verkoop staan.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Verlaagd BTW tarief arbeidskosten: afrondingsdatum bepalendOver renovatiewerkzaamheden aan woningen wordt in 2010 en 2011 tijdelijk geen 19 procent, maar slechts 6 procent BTW geh…
Huis verkopen: wat te doen met overwaardeHuis verkopen: wat te doen met overwaardeWanneer u uw huis met winst verkoopt is er sprake van overwaarde. De overheid wilt dat u deze overwaarde gebruikt wannee…
Kopen en huren - de Nederlandse Vastgoed MaatschappijKopen en huren - de Nederlandse Vastgoed MaatschappijDe Nederlandse Vastgoed Maatschappij garandeert u in 2019 een snelle verkoop van uw huis. Voor de particulier maar ook b…
Verdienen op je tweede huisVerdienen op je tweede huisWanneer je tegenwoordig een tweede huis wil kopen mag je de hypotheekrente niet meer van je belasting aftrekken in tegen…
Slopen: sloop van een huisSlopen: sloop van een huisHet slopen van een huis hoeft niet heel duur te zijn wanneer u daar zelf zorg voor draagt. Het slopen gebeurt meestal na…

Reageer op het artikel "Renoveer je huis en maak winst"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 08-01-2019
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Kopen en huren
Special: Online huis verkopen
Schrijf mee!