InfoNu.nl > Huis en Tuin > Interieur > Goedkoop je woning inrichten

Goedkoop je woning inrichten

Goedkoop je woning inrichten Als je net een eigen woning hebt, moet deze nog worden voorzien van meubilair. Een huis inrichten kost geld, veel geld. Voor je het weet ben je duizenden Euro’s lichter. Wat nu als je maar een beperkt budget hebt om je woning te voorzien van een interieur? Er zijn dingen die je kunt doen om de kosten enigszins binnen de perken te houden en toch je huis kunt voorzien van de nodige spullen.

Begin bij de basis

Met de basis wordt bedoeld dingen die niet makkelijk te vervangen zijn. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de vloer en de muren. Ga een langs bij grote woonwinkels en bouwmarkten en oriënteer je. Wat vind je mooi? Wat kost het? Vergelijk de verschillende prijzen. Er zijn regelmatig kortingen te krijgen bij bouwmarkten op verf en vloerbedekking. Bekijk de aanbiedingen en verzamel kortingsbonnen uit folders in je omgeving. Wacht het juiste moment af om de basisbenodigdheden aan te schaffen. Op deze manier kan je heel veel geld besparen!

Goedkope meubelstukken

Er zijn vele manieren om op een voordelige manier aan je meubilair te komen. In plaats van je spullen nieuw te kopen bij woonwinkels kun je verschillende dingen doen.

Kijken op Marktplaats en Speurders

Marktplaats en Speurders staan vol met tweedehands meubelen. Sommige mensen zijn erop uitgekeken en willen hun oude interieur vervangen door iets heel anders. Ook kan het zijn dat iemand gaat samenwonen en daardoor een aantal dubbele meubelstukken kwijt wil. Als je goed rondkijkt op deze sites kun je voor weinig geld heel leuke meubelstukken aanschaffen.

Spullen gratis afhalen

Op websites als Haalgratisaf.nl en Gratisoptehalen.nl kun je ook meubilair vinden. Mensen zetten deze spullen op de site in de hoop er iemand blij mee te kunnen maken, voordat het op het grof vuil belandt. Het is altijd de moeite waard op daar eens rond te kijken. Misschien is er wel iemand bij jou in de buurt die van zijn bank of kast af wil en jou daar ontzettend mee kan helpen!

Bezoek eens een kringloopwinkel

Kringloopwinkels hebben het imago dat ze alleen oude en kapotte spullen hebben, maar dit is lang niet altijd het geval. De spullen in een kringloopwinkel zijn over het algemeen netjes en in redelijk tot goede staat. Wie weet kun je hier voor een paar tientjes een leuke bank of tafel scoren.

Het prikbord in de supermarkt

Vraag rond in je omgeving

Laat de mensen in je omgeving weten dat je je huis nog moet inrichten. Wie weet heeft iemand op zolder nog wel iets staan dat je kunt gebruiken en waar hij zelf toch niets meer mee doet. Deel dit bericht ook aan je vrienden op social media. Je zal verbaasd zijn over hoe hulpvaardig mensen kunnen zijn en met je mee zullen denken. Via via kennen zij misschien nog wel iemand die een tafel overheeft of die van zijn dressoir af wil. Ook zijn er veel lokale groepen te vinden op FaceBook voor en van mensen die van hun spullen af willen of deze willen ruilen.

Xenos en Action?

Oké, meubels zal je hier niet gaan vinden, maar als het op accessoires aankomt, kun je bij dit soort winkels voor weinig best leuke dingen vinden. Denk een sfeerdingen als schilderijtjes, kaarsen, kaarsenstandaards en beelden. Je kunt hier vrij goedkoop slagen om je huis wat sfeervoller te maken.

Wees creatief!

Van alledaagse dingen kun je leuke dingen maken. Op deze manier bespaar je geld, heb je een uniek item en geef je er je eigen ‘touch’ aan. Heb je er weleens aan gedacht om van een lege fles een toffe vaas te maken? Of om een sinaasappelkist om te toveren naar een stoere bijzettafel? Ook kun je een oud meubelstuk voor weinig opkopen en er met een schuurpapiertje en een likje verf je eigen creatie van maken. Laat je fantasie de vrije loop. Er zijn mogelijkheden genoeg!
© 2015 - 2019 Mileena, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: ErikaWittlieb, Pixabay
  • http://www.gewoonovergeld.nl/artikelen/hoe-richt-je-met-weinig-geld-je-huis/
  • http://interieur-ideeen.com/huis-inrichten/besparen-op-huis-inrichten/
  • http://www.livingtomorrow.nl/gezellig-goedkope-huisinrichting/
  • https://inhuis.wordpress.com/2013/10/29/op-een-goedkope-manier-je-huis-inrichten/

Reageer op het artikel "Goedkoop je woning inrichten"

Infoteur: Mileena
Gepubliceerd: 20-09-2015
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Interieur
Schrijf mee!