InfoNu.nl > Huis en Tuin > Interieur > Shurgard, stalling en/of tijdelijke opslag van uw inboedel

Shurgard, stalling en/of tijdelijke opslag van uw inboedel

Als u op zoek bent naar een, al dan niet tijdelijke opslagmogelijkheid van uw interieur of andere goederen, kunt u bij Shurgard prima terecht. Met 39 vestigingen in Nederland, zit er vermoedelijk ook wel een bij u in de buurt.

De firma Shurgard

Shurgard is een bedrijf wat een onderdeel is van Public Storage en heeft een notering aan de New York Stock Exchange.

Shurgard heeft zich aangesloten bij The Netherlands’ Self Storage Association, een Nederlandse vakvereniging waaraan bepaalde kwaliteitseisen gesteld worden. Leden hiervan voldoen aan de gestelde eisen en kunnen u dus professionele kwaliteit bieden.

De vestigingen

Zoekt u een geschikte opslagruimte bij u in de buurt, dan kunt u terecht in onderstaande vestigingen:
  • In Flevoland: Almere Buiten en Almere Stad
  • In Gelderland: Apeldoorn, Ede en Nijmegen
  • In Limburg: Kerkrade en Maastricht
  • In Noord-Brabant: Breda, Eindhoven, Tilburg en Veldhoven
  • In Noord-Holland: Amstelveen, Amsterdam Centrum, Amsterdam Noord, Amsterdam West, Amsterdam Zuid-Oost, Badhoevedorp, Diemen, Haarlem, Heemstede en Zaandam
  • In Utrecht: Amersfoort, Nieuwegein, Utrecht Cartesius en Utrecht Franciscus
  • In Zuid-Holland: Capelle, Delft, Delft Zuid, Den Haag, Den Haag Lozerlaan, Dordrecht A16, Dordrecht De Staart, Rijswijk, Rotterdam Alexander, Rotterdam Spaanse Polder, Rotterdam Stadionweg, Spijkenisse, Wassenaar en Zoetermeer Bleiswijkseweg

Hoe gaat het in zijn werk

Wilt u opslagruimte huren dan kunt u een informatie-aanvraag doen of langskomen tijdens kantooruren. Dit kost u ongeveer vijf minuten.

U neemt uw legitimatiebewijs mee en daar wordt een kopie van gemaakt. Bij zakelijke huur, een kopie van een recent uittreksel van de Kamer van Koophandel. Daarnaast dient de eerste maand huur aan de balie te worden voldaan en, indien u niet per automatische incasso gaat betalen, een waarborg ter grootte van 1 maand huur.

Wat kost het allemaal

De kosten van de opslag hangen af van wat u aan grootte nodig heeft. Het is mogelijk om de online ruimtecalculator te gebruiken en om daarna de gewenste vestiging te selecteren. Er wordt zo snel mogelijk contact met u opgenomen over een passende ruimte tegen een zo laag mogelijke huurprijs, afhankelijk van uw wensen dus.

De bijkomende kosten kunnen bestaan uit de waarborgsom, die u normaal gesproken terugkrijgt aan het einde van de huurperiode. Die waarborgsom geldt, als u besluit om niet per automatische incasso te betalen.

Verzekering, administratiekosten en de aanschaf van een cilinderslot met bijbehorende sleutels vormen geen onderdeel van de huurprijzen, deze worden dus apart in rekening gebracht. Particulieren huren bij Shurgard BTW vrij.
Shurgard heeft een samenwerkingsverband met verzekeringsmakelaar Marsh en de verzekeraar Avero en u bent verzekerd tegen de nieuwwaarde op dit moment, in plaats van de gangbare dagwaarde. Informeer naar de voor u geldende prijzen.

Uw eerste factuur betaalt u aan de balie, contant of met pin. Daarna betaalt u per automatische incasso of contant aan de balie.

Beveiliging en minimale huurperiode

Elke vestiging word door middel van camera´s bewaakt en aangezien u de enige bent met een sleutel van uw eigen opslagruimte, weet u zeker dat er niemand ongezien bij uw spullen kan. Verder is er een persoonlijke toegangscode nodig waarmee u toegang heeft tot het complex.

U kunt een opslagruimte huren vanaf één week en er is geen maximumtermijn aan de huur. Deze wordt stilzwijgend verlengd voor zolang als u dit wenst. De opzegtermijn is 15 dagen en dient schriftelijk te gebeuren.

Wanneer kunt u er terecht bij uw spullen

Er zijn ruime toegangstijden: van 6.00 uur - t/m 23.00 uur op alle dagen van de week.
De openingstijden van de balie zijn van maandag t/m vrijdag van 9.30 uur - 18.00 uur en zaterdag's van 9.30 uur - 16.00 uur.

Hulpmiddelen te koop

Er zijn diverse verpakkingsmaterialen en verhuisdozen in allerlei maten te koop bij Shurgard. Verpakkingsmaterialen zijn o.a.: bubble wrap of noppenfolie, tape en verhuisdekens. Het ligt in de bedoeling om het binnenkort mogelijk te maken, dat u uw verpakkingsmaterialen en verhuisdozen via de site kunt bestellen.

Voor meer informatie bezoekt u de website of gaat u er persoonlijk even heen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Opslagruimte inboedelOpslagruimte inboedelVerhuizen kan vaak een heel gedoe zijn, want enerzijds is het prettig wanneer het verlaten van de oude en het betrekken…
Opslagruimte huren, waar kan ik dat het beste doen?Opslagruimte huren kan in veel gevallen erg handig zijn. Als u bijvoorbeeld tijdelijk geen woonruimte heeft dan is het h…
Goederenopslag: Extrabox Self StorageExtrabox Self Storage is een goederenopslagbedrijf dat in 2004 startte in Nederland met de eerste vestiging. Het concept…
Meer opslagruimte creëren voor iPhone en iPadMeer opslagruimte creëren voor iPhone en iPadWanneer je de trotse bezitter bent van een iPhone of iPad die je heel intensief gebruikt voor de opslag van muziek, apps…
Allsafe voor veilige en tijdelijke opslag van al uw goederenAllsafe is een goederenopslagbedrijf met vele vestigingen, waar u uw goederen schoon, veilig en onder goede condities ku…
Bronnen en referenties
  • Shurgard.nl

Reageer op het artikel "Shurgard, stalling en/of tijdelijke opslag van uw inboedel"

Reactie

Bram, 19-05-2017 17:24 #1
Zijn er nog andere opslagruimtes in Amsterdam? Reactie infoteur, 22-05-2017
Geen idee, zult u zelf dienen te informeren bij Shurgard. Ik werk daar niet.
Succes

Infoteur: Berrie_van_mier
Laatste update: 07-04-2010
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Interieur
Special: Opslag goederen
Reacties: 1
Schrijf mee!