InfoNu.nl > Huis en Tuin > Huishoudelijk > Het succes van Dasty

Het succes van Dasty

Soms heeft een product geen reclame nodig om succesvol te worden. De schoonmaakmiddelen van het merk Dasty zijn hier een voorbeeld van.

Wat is Dasty?

Dasty is een serie schoonmaakproducten die verkrijgbaar is bij de winkelketen Wibra. Dasty is van Italiaanse makelij. Wibra staat bekend om zijn goedkope producten. Kleding, linnengoed, schoonmaakmiddelen en huishoudelijke producten worden tegen een fractie van de prijs verkocht ten opzichte van andere winkels. Mensen met een kleine beurs zijn dol op de Wibra, maar anderen die meer geld te besteden hebben lopen deze winkel vaak voorbij. Echter is er sinds een aantal jaar een toenemende belangstelling voor de producten van Dasty. Omdat de producten kwalitatief erg goed blijken te zijn bezoeken steeds meer mensen de Wibra om Dasty aan te schaffen.

Welke producten heeft de schoonmaaklijn Dasty?

Dasty heeft diverse producten in het assortiment. Het meest populair is de Dasty ontvetter, te koop in de gele fles. Hieronder alle producten op een rijtje:
  • Dasty ontvetter
  • Dasty WC gel
  • Dasty ruitenreiniger
  • Dasty badkamerreiniger
  • Dasty colourblock doekjes (tegen afgeven van gekleurde kleding in de was)
  • Dasty vlekkenverwijderaar
  • Dasty RVS reiniger
  • Dasty afwasmiddel

Het succes van Dasty

Dasty is zeer succesvol aan het worden. Het opmerkelijke is echter dat er voor Dasty geen reclame wordt gemaakt. Geen TV-reclames, geen advertenties, geen billboards. Hoe is dit merk dan zo populair geworden? Een zoektocht op internet levert al gauw het antwoord hierop.

Dasty wordt op fora en communities aangeprezen. Er is zelfs een Dasty Hyves fanclub. Mensen adviseren elkaar via internet het middel aan te schaffen en men deelt de goede ervaringen met Dasty met anderen, waardoor deze ook de gang naar de Wibra maken om de producten uit te proberen. Opvallend is dat niet alleen op typische vrouwenwebsites het merk Dasty wordt gepromoot, maar ook op mannenwebsites. Met name de Dasty ontvetter is een groot succes gebleken, gezien het grote aantal positieve ervaringen van mensen. Complete caravans, motoren, autobanden, frituurpannen, gasfornuizen, ovens etc. worden gereinigd met deze ontvetter. Daarnaast is de RVS reiniger erg populair en dé oplossing voor vlekken op RVS aanrechtbladen en koelkasten. Ook de badkamerreiniger wordt zeer positief beoordeeld. Vlekken waar voorheen geen middel tegenop kon, zijn nu als sneeuw voor de zon verdwenen. En iedereen is op zijn of haar beurt enthousiast over het product. De Dasty ontvetter blijkt ook ideaal voor het verwijderen van vetvlekken uit kleding of andersoortig textiel.

Het lijkt erop dat Dasty een middel is waar mensen al lang naar op zoek zijn. Een middel wat doet wat het belooft. De prijs van het producten ligt zo rond de € 2,--. Dit maakt dat de prijs/kwaliteit verhouding ook alweer in het voordeel van Dasty is.
Reclame is voor de meeste producten een middel wat nodig is om het product goed in de markt te plaatsen, echter voor producten die goede prestaties blijken te leveren is dit geen must. Een product van goede kwaliteit doet gewoon zijn werk en mond op mond reclame doet de rest.
Gerelateerde artikelen
Dasty van de Wibra: schoonmaakmiddel met een fanclubEerst heette het Nasty Dasty van de Wibra, maar anno 2018 is de naam veranderd in Classic Dasty.. Het schoonmaakmiddel k…
Gele zonnebrand vlekken uit kleding verwijderenGele zonnebrand vlekken uit kleding verwijderenInsmeren met een goede zonnebrandcrème of olie is belangrijk! Zo beschermen wij onze huid tegen schadelijke UV-straling.…
Vlekken op beton verwijderenNa de winterperiode zijn er veel klusjes om te doen in en om het huis. Door vorst en andere weersinvloeden kunnen vlekke…
Hoe houd je je magnetron schoon?Hoe houd je je magnetron schoon?Een magnetron is gemakkelijk om snel eten in warm te maken of eten in te koken. Het opwarmen en koken van voedsel gaat s…
Wibra, klein warenhuis met veel keuze in kleding en textielWibra, klein warenhuis met veel keuze in kleding en textielIn veel steden en dorpen vinden we een Wibra winkel. Deze winkels hebben vaak meer producten dan alleen goedkope kleding…

Reageer op het artikel "Het succes van Dasty"

Reacties

Marjan, 02-10-2017 11:27 #21
Kan je dasty ook in Portugal kopen? onder welke naam?

Gerrit Nieuwenhuis, 14-08-2017 08:53 #20
Ik las op kippenforum een berichtje waarin werd gemeld dat Dusty ontvetter zeer goed werkte als bestrijdingsmiddel tegen bloedlinks dus vorig jaar in het najaar het hok goed ingespoten. Het is werkelijk een wondermiddel! Geen bloedluis meer te zien dus nu maar hopen dat er geen fipronil in zit! Ben wel benieuwd wat de werkzame stof is.

Margaret, 19-01-2017 00:08 #19
Werkt Dasty ook bij het schoonmaken van een hardstenen onbewerkte tafel? Last van groene aanslag.

H. Schutte Smids, 04-11-2016 22:51 #18
We hebben een nieuwe douchecabine met coating vloer er mag absoluut geen chemische troep in zitten is dan dasty goed?

Lotus, 02-06-2016 10:50 #17
Fantastisch produkt… zou willen weten of dit produckt (DASTY) ook in het buitenland te koop is zoals belgie, frankrijk, spanje en of portugal.

Adriana, 20-05-2016 13:27 #16
Is Dasty ook in Spanje te koop? Of onder een andere naam? En waar?

Messing, 01-03-2016 10:58 #15
Geachte heer of mevrouw,
Mijn vrouw is alergisch voor bepaalde parfums en Perubalsem. Mijn vraag is nu welke grondstoffen zitten in de producten (dasty e.d)?

Hartelijk dank en groet,
Th.Messing

Herman, 22-01-2016 14:26 #14
Weet iemand ook of Dasty badkamer reiniger ook veilig is voer mijn voeg en kit werk? Ik lees van andere producten nog wel eens dat het voegwerk poreus kan worden en dus gaat afbrokkelen na verloop van tijd, wat lekkage tot gevolg kan hebben, evenals de kitnaden.

Karin, 12-01-2016 22:53 #13
De roze variant is perfect als algemene reiniging in huis en ruikt lekker fris… Dus niet alleen voor de ramen te gebruiken…

Emmy, 30-11-2015 15:51 #12
Heeft iemand ervaring met dasty ontvetter om dat in dweilwater te doen voor een matte tegelvloer…?

Ina, 31-05-2015 17:03 #11
@Sander
Wij hebben ook een witte gietvloer, ligt er dan geen laagje op na het kuisen?
Wat doe je dan, dweilen, even laten intrekken en aftrekken?
Spoelen? Nadweilen?
Bedankt

Sander, 14-03-2015 12:08 #10
Wij hadden een spierwitte gietvloer thuis. Niet meer wit te krijgen, ook niet met een schoonmaakmiddel van 110,- van het bedrijf waar wij de gietvloer hebben besteld en door hebben laten leggen.
Tot mijn moeder met de gele dasty aankwam, er is een wereld voor ons opengegaan en de vloer is weer spier en spierwit. Nooit meer anders en wij hebben onze vloer weer terug.
Als dasty ooit 110,- wordt, heb ik het er zeker voor over.

T. Moree, 06-02-2014 14:38 #9
Super, maar ik heb het op mijn koelkast gespoten en 1 minuut later afgedaan met een schone vochtige doek maar er blijven strepen zitten die ik er niet af krijg. Maar verder super spul.

Lenie, 08-01-2014 22:23 #8
Heb het ontvetter gekocht echt geweldig, afzuigkap en gasstel blingkend schoon, en voor de badkamer en toilet blauw super echt een aanrader ruikt lekker fris en goed koop, mijn man gebruikt het ook voor velgen van de auto de ontvetter. Dus zeker uit proberen bij de wibra te koop, succes dasty.

Cor Schorel, 20-12-2013 17:33 #7
Dit wondermiddel werd ons ooit aangeraden door iemand die kristallen lampen heeft. Wij hebben die namelijk ook door de gehele woning, zowel hanglampen als wandlampjes. Dit wondermiddel staat garant voor een enorme reinigingskracht, waardoor de kristallen "kralen" van zowel de nieuw gekochte als antieke lampen weer blinken als nieuw.

Jen, 05-07-2013 12:56 #6
Waar kan Dasty ontvetter kopen?

Nursy, 06-01-2013 22:25 #5
Ik gebruik al jaren de gele dasty ontvetter en het is werkelijk fantastisch! Mijn moeder gebruikt het inmiddels ook en is erg tevreden. Ik gebruik het voor de badkamer, wc, composiet aanrechtblad (wordt ie weer mooi dof van) en spray vlekken in kleding ermee in. Daarna gewoon wassen in de machine en de vlek is foetsie. De citroengeur is lekker. Alleen de roze dasty ruikt niet lekker. Ik ga de andere producten van dasty zeker ook proberen.

Lee, 29-08-2012 14:55 #4
Ik heb Dasty +- een maand geleden ontdekt! eerst alleen de gele ontvetter en de vlekverwijderaar, ik ben zo tevreden over de resultaten (zelfs heel oude vlekken uit kleding) dat ik mij vorige zaterdag de gehele Dasty-lijn aangeschaft heb, heb vandaag de keuken en badkamer een goede beurt gegeven, met relatief weinig moeite is alles weer héél proper. Goedkoper en beter dan zijn duurdere merk-broertjes.

Bensi, 18-07-2012 17:10 #3
Ik heb Dasty geprobeerd (ontvetter)om mijn hardhouten parketvloer van kringen en oude waslagen te ontdoen.Werkt geweldig.Het verschil tussen de zwarte verpakking, (pro) en
de gele kan ik niet aangeven.
Maar zelfs wijnvlekken uit het oude (50 jaar) parket verdwenen met de oude waslagen uit het hout.En de prijs een lachertje t.o.v. waxremovers.
Echt wat anders als die HG-pruttel, die volgens mij hetzelfde spul over 100 soorten verpakking verdelen.

Marieke V. D. Tuyn, 13-10-2011 19:49 #2
De vlekkenverwijderaar is niet 'uit de handel genomen'. Ze hebben 'm af en toe wel in de aanbieding (witte week acties e.d.). Maakt blijkbaar geen deel uit van het vaste assortiment.

Lenie Kliebisch, 10-03-2011 18:13 #1
Dasty vlekkenverwijderraar vind ik geweldig werkt perfect net zo goed als Vanish maar ik kan er helaas niet meer aankomen want het is helaas uit de handel genomen zeiden ze bij ons bij de Wibra.

Infoteur: Ceetee
Gepubliceerd: 25-01-2010
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Huishoudelijk
Reacties: 21
Schrijf mee!