InfoNu.nl > Huis en Tuin > Diversen > Wat kost een traprenovatie?

Wat kost een traprenovatie?

Een traprenovatie kunt u uit laten voeren om de trap de uitstraling te geven dat bij uw huis past. Door een renovatie kunt u een trap een volledig nieuwe uitstraling geven. De laatste jaren komen er steeds meer bedrijven die zich richten op het renoveren van trappen. In het verleden waren dergelijke bedrijven er ook, maar daar waren weinig mensen mee bekend. Vroeger werd een trap geschuurd en geverfd, of er werd vloerbedekking op gelegd. Tegenwoordig hebt u de keuze uit vele soorten materialen en kleuren.

Uw trap laten renoveren

Het renoveren van een trap is maatwerk. Trappen hebben allemaal verschillende afmetingen en verschillende vormen. U moet in eerste instantie een afspraak maken met een bedrijf om alles te laten opmeten. Dit kunt u niet zelf doen, omdat u voor het opmeten wel moet weten hoe het opgemeten moet worden. Vervolgens worden de overzettreden die over de bestaande treden komen exact op maat gemaakt.

Nadat de overzettreden klaar zijn voor het plaatsen, zal het bedrijf weer een afspraak met u gaan maken voor het plaatsen. Indien het goed opgemeten is, zullen de overzettreden exact passen, zonder dat er naadjes ontstaan die nog nabewerkt moeten worden.

Wat kost een traprenovatie?

De kosten zijn sterk afhankelijk van het gekozen materiaal. U kunt kiezen voor een soort laminaat, maar u kunt er ook voor kiezen om een echte houtsoort te kiezen. Voor de kosten is het ook nog afhankelijk welk soort hout u gebruikt. De bedrijven die zich gespecialiseerd hebben in het renoveren van trappen vermelden nauwelijks prijzen op hun sites. Dit komt doordat er moeilijk een prijs voor te noemen is. De prijs is namelijk van veel factoren afhankelijk.

Een vergelijking op het internet resulteert in een gemiddelde prijs tussen de 2.100 en 3.000. Traprenovatie is een dienst die u moeilijk kunt vergelijken. U kunt meerdere offertes aanvragen, maar dan moet u ook diverse bedrijven uitnodigen om het geheel op te meten.

De kosten berekenen op het internet

Op de websites van de renovatiebedrijven kunt u zelf berekenen hoe hoog de kosten worden in uw geval. Door het beantwoorden van een aantal vragen, kunnen ze redelijk nauwkeurig de prijs betalen die u kwijt bent voor de traprenovatie. Het blijft echter een indicatie, de exacte kosten moet u laten bepalen door het laten maken van een offerte.

Traprenovatie een aanrader?

Een traprenovatie zal de uitstraling van uw huis goed doen. U krijgt eigenlijk wat uiterlijk betreft een nieuwe trap. Het kost u relatief weinig moeite, want de renovatie wordt uitgevoerd binnen één dag en u kunt er gelijk weer op lopen. Aan de trap hoeft verder niet gebroken te worden, de treden worden geplaatst over de bestaande treden. U kunt het materiaal en kleur zelf uitkiezen en er bestaat een ruime keuze.

Het nadeel is, dat het een dure manier is om uw trap te verfraaien. Aan de andere kant in het wel een investering waar u nog jaren plezier van kunt hebben.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Wat kost een traprenovatie?"

Infoteur: Juul
Gepubliceerd: 20-07-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!