InfoNu.nl > Huis en Tuin > Tuin > Overzicht tuinkasten, tuinkisten, tuinberging, balkonkasten

Overzicht tuinkasten, tuinkisten, tuinberging, balkonkasten

Bergruimte heeft men bijna altijd te weinig. Niet alleen in huis, maar ook in de tuin is voldoende en efficiënte opbergruimte erg belangrijk. Extra bergruimte voor het tuingereedschap, een praktische en veilige stalling voor uw fiets(en), opbergruimte voor buitenspeelgoed, het uit het zicht onttrekken van de vuilcontainers: er zijn veel toepassingen te bedenken waarvoor extra opbergruimte in de tuin een ideale oplossing is. Er zijn tuinkasten & -kisten op de markt, van zowel hout als staal.

Extra bergruimte voor uw tuinspullen

Is uw tuinberging te klein of beschikt u helemaal niet over een berging in de tuin? Geen nood, want diverse leveranciers hebben oplossingen bedacht voor het opbergen van uw tuinspullen. Niets is zo ergelijk als rondslingerende en/of onvindbare spullen. Het opbergen van tuingereedschap, uit het zicht onttrekken van de vuilcontainers, een opbergplaats voor de tuinkussens of een droge en veilige parkeerplek voor uw fietsen. Voor alles is een oplossing bedacht in de vorm van tuinkasten, opbergkisten, fietsenberging en balkonkasten. Deze produkten worden zowel in hout, als in staal aangeboden.

Naast een praktische oplossing zijn de kasten, met hun eigentijdse design, ook echte sfeermakers in de tuin. De uitvoeringen van hout kunnen desgewenst ook nog gebeitst worden in allerlei kleuren, zodat de kast of berging een persoonlijk tintje krijgt.

Bergplaatsen van hout

Tuinkast Excellent 122
Tuinkast Excellent 122
Hillhout is een bekende leverancier van houtprodukten. Ze hebben een uitgebreide collectie bergkasten voor in de tuin van een goede kwaliteit hout.

Tuinkasten
Tuinkast Excellent 206 is een grote hoge tuinkast met dubbele, afsluitbare, openslaande deuren. De bovenkant van de kast is afgewerkt met een aluminium lijst. Ook de spijl tussen de deuren is met aluminium afgewerkt. Een ideale kast voor het overzichtelijk opbergen van tuingereedschap. Afmetingen van deze kast: 206x85x85 (HxBxD).

Tuinkast Excellent 122 is dezelfde kast maar dan in een andere maatvoering: 122x145x91 (HxBxD). Dit formaat kast leent zich uitstekend voor het opbergen van tuinkussens of kinderspeelgoed.

Tuinkisten
Terraskist Sandra is een produkt met een dubbele toepassing. Naast bergruimte biedt de terraskist Sandra ook een prima extra zitplek in de tuin. Met een aantal leuke kussens is de kist namelijk zo omgetoverd in een prachtige zitplek. De afmetingen van de kist zijn 51x160x38 (HxBxD).

Tuinkist Excellent is ook een prachtige ruime bergplek. Deze biedt echter geen extra zitruimte, vanwege het schuinlopende bovenvlak. Afmetingen zijn 60x154x81 (HxBxD).

Ecoguard 240
Ecoguard 240
Opbergplek voor de vuilcontainer(s)
Voor het uit het zicht onttrekken van één container is er de Ecoguard 240. De Ecoguard 240 heeft een hele mooie vormgeving met zijn puntdak van verzinkt staalplaat (zendzimir). Hij is bovendien voorzien van een gasveer, om het openen en sluiten te vergemakkelijken. Afmetingen zijn 145x77x77 (HxBxD).

De Multibox is geschikt voor het plaatsen van twee containers naast elkaar. De containers kunnen, onafhankelijk van elkaar, geopend en uitgereden worden.

Opbergplek voor openhaardhout
Een opbergplek voor het openhaardhout is voor een handige en creatieve doe-het-zelver natuurlijk makkelijk zelf te ontwerpen en te maken. Maar er is ook een prachtig kant-en-klaar produkt op de markt. De Design Houtstapelplaats Excellent is een moderne (het dak van verzinkt staal staat op metalen staven "los" van het houten frame) opslagplaats voor openhaardhout. Een opvallend en stijlvol element in de tuin. De afmetingen zijn 200x190x76 (HxBxD).

Bergplaatsen van staal

Berging AvantGarde
Berging AvantGarde
Biohort is een leverancier van stalen buitenkasten. Variërend van tuinkast tot hobbykist: er is een uitgebreide collectie bergplaatsen voor buiten. De bergplaatsen van staal hebben een totaal andere uitstraling dan de hierboven beschreven houten bergplaatsen. Kies daarom het materiaal en de vormgeving die het best past bij de tuin.

Tuinkasten
De berging model Europa is een prachtige tuinkast met een rustige uitstraling. Leverbaar in diverse maten en kleuren (donkerbruin, donkergroen, antraciet grijs). De genoemde kleuren zijn de standaard kleuren, maar naar wens is ook een andere (RAL)kleur leverbaar. De kast wordt geleverd met twee planken en een aantal gereedschapshaken, maar de inrichting is naar wens uit te breiden.

De Berging AvantGarde wordt gerekend tot de moderne architectuur en is een echte designkast. Ook de AvantGarde is leverbaar in verschilende maten en kleuren (zilver metallic, donkergrijs metallic en donkergroen).

Tuinkisten
Het model Tuinkist is een ideale opberger voor in de tuin, maar kan ook prima dienst doen op de camping. Een brede platte kist die eventueel ook, met wat fraaie kussens, als extra zitplek kan dienen. Wordt geleverd in 3 maten en 4 standaard kleuren (wit, zilver metallic, donkergrijs metallic en donkergroen).

WoodStock
WoodStock
Opbergplek voor openhaardhout
De WoodStock is, zoals de naam al eigenlijk aangeeft, een opbergplaats voor openhaardhout. De WoodStock is een prachtige en ruime berging met een inhoud van maar liefst 2,7 m³. In de zomer, als het openhaardhout opgestookt is, kan de berging gebruikt woren voor het opbergen van tuingereedschap of speelgoed.

De Woodstock heeft een licht hellend dak en een geïntegreerde regengoot.

Als extra accessoires zijn ook deuren en planken leverbaar, zodat van de WoodStock ook een "gewone" berging gemaakt kan worden. Er zijn twee verschillende maten leverbaar en de standaardkleur is zilver metallic.

Een andere extra optie is de mogelijkheid om de WoodStock aan te bouwen aan de berging AvantGarde.

In de special Tuinaccessoires vindt u allerlei overzichten over accessoires die u tuin nog completer maken. Loungeset, deckchair, barbecue, buitenkeuken, prieel, overkapping, kas, folietunnel, blokhut of tuinhuis. Als u over deze onderwerpen meer wilt weten geeft de special daar antwoord op.
Gerelateerde artikelen
Overzicht blokhutten en tuinhuizenOverzicht blokhutten en tuinhuizenIn steeds meer tuinen verschijnt een blokhut of tuinhuis. Dit kan variëren van een eenvoudige blokhut voor het tuingeree…
Overzicht buitenkeukens en barbecuesDe tuin wordt de laatste jaren steeds meer een verlengstuk van de woning. Er verschijnen hele mooie zithoeken in de tuin…
Overzicht hobbykassen, kweekkassen en folietunnelsAls de tuin voldoende ruimte biedt, dan is het plaatsen van een eigen kas zeer de moeite waard. En zo heel veel vierkant…
Overzicht prieel, loungehoek, tuinpaviljoen en overkappingBuiten leven of Outdoor Living is steeds meer in trek. Als het weer het maar enigzins toelaat ontstaat de behoefte om he…
Overzicht loungesets, deckchairs en overige tuinmeubelenOverzicht loungesets, deckchairs en overige tuinmeubelenHet buitenleven heeft de laatste jaren een grote vlucht genomen. Voor veel mensen is de tuin een verlengstuk van de woni…

Reageer op het artikel "Overzicht tuinkasten, tuinkisten, tuinberging, balkonkasten"

Infoteur: Martina
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Tuin
Schrijf mee!