InfoNu.nl > Huis en Tuin > Wonen > Verhuizen: Verhuiskaarten als je gaat verhuizen

Verhuizen: Verhuiskaarten als je gaat verhuizen

Verhuizen: Verhuiskaarten als je gaat verhuizen Ga jij verhuizen? Dan wil je je omgeving natuurlijk best laten weten waar je gaat wonen. Hiervoor heb je talloze verhuiskaarten die je kunt versturen. Het klinkt heel gemakkelijk, maar toch zijn er zaken waar je op moet letten wanneer je een verhuiskaart gaat versturen. Wat zet je bijvoorbeeld op je verhuiskaart en naar wie stuur je het bericht?

Verhuizen

Verhuizen is een stressvolle periode, waarin je aan ontzettend veel zaken moet denken. Het is gemakkelijk om een hoop belangrijke dingen over het hoofd te zien. Heb je bijvoorbeeld gedacht aan verhuiskaarten?

Verhuiskaarten

Als je gaat verhuizen wil je iedereen laten weten waar je gaat wonen. Je hebt dan de mogelijkheid een verhuiskaart te sturen. Hoe begin je met het samenstellen van een adressenlijst en waar vind je eigenlijk de verhuiskaarten?

Adressenlijst voor je verhuiskaart

Wie stuur je allemaal een verhuiskaart? Je wilt de mensen wel laten weten dat je gaat verhuizen en het kan nog best lastig zijn om te achterhalen wie allemaal. Voordat je überhaupt gaat zoeken naar een verhuiskaart kun je het beste een adressenlijst samenstellen. Zo weet je tenminste ook wat je nodig hebt. Het kan zijn dat je een adressenlijst op je computer hebt, of misschien heb je een adressenboekje met adressen. Heb je zon lijst niet? Dan zul je er eentje moeten samenstellen. Pak pen en papier, schrijf alle namen op van mensen die een kaart nodig hebben. Leg de lijst op een logische plek. Elke keer wanneer je een naam te binnen schiet, schrijf je deze op. Neem hier echt je tijd voor. Je kunt eventueel ook naar kerstkaarten en verjaardagskaarten die je in het verleden hebt gehad.

Verhuiskaart uitkiezen

Als je eenmaal weet hoeveel verhuiskaarten je nodig hebt, kun je er eentje uitzoeken. Er zijn heel erg veel bedrijven die verhuiskaarten aanbieden. Deze kun je op internet wel vinden. Je hebt dan de keuze uit talloze afbeeldingen voor je verhuiskaart. Ook zou je een eigen foto kunnen uploaden en gebruiken. Er zijn ook sites die alles al op de kaart kunnen laten drukken. Je kunt dan de adressen aanleveren en alles wordt netjes gedrukt. Kijk naar de prijs en kwaliteitsverhouding van het bedrijf en maak je keuze. Bedenk ook wat jij makkelijk én belangrijker vindt.

Wat moet er op een verhuiskaart staan?

De volgende zaken zet je sowieso op een verhuiskaart:

  • Je nieuwe adres
  • Wanneer je er gaat wonen (datum)
  • Eventuele datum voor een housewarming
  • Eventueel je telefoonnummer

Verder kun je aangeven waarom je gaat verhuizen. Misschien ga je samenwonen. Sommige mensen willen tevens iets kopen voor mensen die gaan verhuizen. Je zou dus ook nog kunnen aangeven wat je wensen zijn. Let op met de datum voor een housewarming; wellicht wil je niet iedereen hiervoor uitnodigen. Je kunt dan verschillende uitnodigingen sturen. Je zet deze datum dan niet op de verhuiskaart voor mensen die niet welkom zijn.

Waar kun je verhuiskaarten kopen?

Verhuiskaarten zijn te koop in bijvoorbeeld boekhandels en kantoorwinkels. Wil je juist verhuiskaarten die beter betaalbaar zijn? Bij het postkantoor kun je blanco verhuiskaarten kopen. Je kunt deze ook online bestellen.

Zelf kaarten maken

Ben je creatief? Dan kun je ook zelf je verhuiskaarten maken. Dit kan bijvoorbeeld in Photoshop of een ander fotobewerkingsprogramma. Leuk is om bijvoorbeeld een foto van het nieuwe huis te maken zodat mensen direct zien waar je komt te wonen. Ga je samenwonen? Dan kunnen jullie ook samen op de foto gaan vlak voor het huis.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Verhuizen: Verhuiskaarten als je gaat verhuizen"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 23-07-2015
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Wonen
Schrijf mee!