InfoNu.nl > Huis en Tuin > Wonen > Elektrische boxspring of spiraalbodem kopen

Elektrische boxspring of spiraalbodem kopen

Elektrische boxspring of spiraalbodem kopen Wil je een elektrisch verstelbaar bed kopen? Kies je dan voor een boxspring of spiraalbodem? Hoe bepaal je je keuze?

Waarom een elektrisch verstelbaar bed

Als je een nieuw bed gaat kopen, heb je een enorme keus. Er is zoveel keus dat je op een gegeven moment niet meer weet wat je zou willen. Als je het genoeg geld ter beschikking hebt, is een elektrisch verstelbaar bed een optie. De rede om voor een elektrisch verstelbaar bed te kiezen is het gemak en comfort dat je erdoor beleeft. Het lezen en tv kijken in bed gaat makkelijker, je kunt met je benen omhoog slapen als je vocht vasthoudt. Een ander voordeel is dat je partner plat kan liggen terwijl jij lekker je boek leest. Je wil je bed niet meer uit!

Een elektrische boxspring of elektrische spiraalbodem

Een boxspring, of ie nu elektrisch is of niet is vrij groot en hoog. Het geeft zelfs een kolossale uitstraling. Als je slaapkamer groot genoeg is, is dit een goede optie. Je ligt op minimaal twee matrassen, en daarbovenop ligt nog een topper. Hierna komt je dekbed pas. Een boxspring is dus heerlijk warm. Als de boxspring dan ook nog eens elektrisch is, biedt hij helemaal veel comfort. Natuurlijk heb je kwaliteitsverschil tussen boxsprings, de bedden van Norma en Auping zijn wat prijzig maar van goede kwaliteit. De boxsprings van Pulman, hebben hogere prijzen, zijn van goede kwaliteit, maar liggen niet perse beter. Boxsprings kun je in alle maten bestellen.

Een spiraalbodem, is slanker van vorm in vergelijking met een boxsping. Bedden met spiraalbodems zijn doorgaans minder hoog en hebben maar één matras. Op dit ene matras heb je geen topper nodig. Als je slaapkamer niet zo groot is en je wilt wat ruimte overhouden, kun je het best kiezen voor een al dan niet elektrische spiraalbodem. Mooie elektrische spiraalbodems zijn te koop van Auping en M-line. Deze bedbodems zijn zeer geavanceerd. Spiraalbodems kun je ook in alle maten bestellen.

Type bodems

Er zijn wel vier typen verstelbare bodems verkrijgbaar:
  1. Alleen een verstelbare rug
  2. Verstelbare rug en benen, zonder knieknik
  3. Verstelbare rug, benen, met knieknik
  4. Verstelbare rug, nek, benen en knieknik

Let op dat als je vocht vasthoudt in de benen, je een bodem zonder knieknik neemt, anders blijft het vocht alsnog in je voeten staan.

Wanneer een bed kopen

Als je een bed gaat kopen, doe dit dan zo vroeg mogelijk of als je goed uitgerust bent. 'S avonds ligt elk bed/matras lekker. Test ook de afstandsbedieningen en luister of het bed niet teveel geluid maakt, terwijl je aan het verstellen bent. Probeer elk bed dat je mooi vind uit en vraag in winkels om offertes, zeker als het om duurdere bedden gaat. Vooral op elektrische bedden valt te onderhandelen met de prijs, te denken valt aan kortingen tussen de drie en zeven procent.

Tot slot

Het maakt niet uit of je een boxspring of spiraalbodem koopt, als het maar comfortabel en lekker ligt. Je brengt er immers ongeveer zeven uur per dag in door. Probeer ook niet teveel kosten te besparen, goedkoop is duurkoop en met een goed bed kan je rustig vijftien jaar doen!
© 2011 - 2019 Missmexx, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Elektrische boxspring of spiraalbodem kopen"

Reactie

Maria, 01-03-2015 14:54 #1
Voor je gezondheid is een houten bed het beste. Een metalen bed zorgt ervoor dat je minder contact hebt met het aardmagnetisch veld. Een elektrisch bed is het slechtste wat je voor je gezondheid kan doen. Het werkt verstorend op je eigen magnetische veld, waardoor je stresshormonen in je lijf aanmaakt en je hormoonhuishouding ontregeld raakt. Als je dan toch een elektrisch bed nodig hebt voor je gezondheid, bijvoorbeeld vanwege een handicap, zorg er dan voor dat er een schakelaar tussen het bed en het stopcontact zit en zet die alleen aan als het bed versteld moet worden. Daarna weer uitschakelen, zodat je niet de hele tijd in een elektrisch veld ligt.

Infoteur: Missmexx
Gepubliceerd: 24-08-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Wonen
Reacties: 1
Schrijf mee!