InfoNu.nl > Huis en Tuin > Producten > Producten van HG: voor reiniging, bescherming & verfraaiing

Producten van HG: voor reiniging, bescherming & verfraaiing

Producten van HG: voor reiniging, bescherming & verfraaiing Voor de meeste problemen die zich voordoen in huis als het gaat om hardnekkige viezigheid is er wel een product te vinden van HG. Dit bedrijf heeft zo'n driehonderd producten in het assortiment. Voor in en om het huis, de tuin, auto, boot en caravan. De producten van HG: voor reiniging, bescherming en verfraaiing van al uw spullen.

Viezigheid in badkamer, keuken, tuin, auto...

Wie kent het niet: schimmel in de badkamer, hardnekkig aangekoekt vet in de oven, de rand kalkafzetting in toilet of bad, die maar moeilijk weg te krijgen zijn. In elk huishouden komen er van dit soort dingen voor die zich niet zo eenvoudig laten verhelpen. Niet alleen in huis maar ook in de tuin: denk aan dof geworden houten tuinmeubelen, roestvlekken, overlast van insecten. Dan is een sopje of ander simpele maatregel niet genoeg om ermee af te rekenen.

De producten van HG

HG is een Nederlands bedrijf dat naam heeft gemaakt met het ontwikkelen van producten hiervoor. Voor zo'n beetje elk probleem op dit gebied is er van dit merk wel een middel om het aan te pakken. En niet alleen voor hardnekkig vuil en kalkaanslag op het sanitair en in de keuken. Ook voor andere regelmatig voorkomende problemen zoals vlekken in textiel, de vieze onderkant van de strijkbout of smoezelig geworden tapijt zijn er producten te krijgen. Net als voor het onderhoud van de leren bank, reiniging van toetsenbord en beeldscherm van de computer, het verwijderen van kauwgom en het verwijderen van nare luchtjes.

De fabrikant van HG producten

HG is oorspronkelijk een onderneming van de Zweedse ondernemer Hågan Gip. Die begon begin jaren '60 met kwaliteitsproducten voor het onderhoud van - oorspronkelijk - zwembaden. De Nederlandse firma Van Altena B.V. ging in 1969 deze producten importeren naar ons land. Al snel werden de reinigingsmiddelen hier ook een succes bij bedrijven in keramische tegels. In het midden van de jaren '70 werd door Van Altena de rechten op het merk HG gekocht en werd de productie naar Nederland verplaatst.

De consumentenmarkt

In de jaren erna ging het bedrijf zich meer op de consumentenmarkt richten. Er werden steeds meer producten ontwikkeld om problemen met reiniging en onderhoud in en om het huis het hoofd te kunnen bieden. Ook ging het bedrijf zich richten op de export van hun producten. Anno 2010 zijn de producten van HG verkrijgbaar in meer dan 45 landen over de hele wereld. Tegenwoordig bevindt het hoofdkantoor zich in Almere, waar ook de productie van ongeveer driehonderd verschillende middelen plaatsvindt.

De producten van HG

HG producten zijn verkrijgbaar bij bouwmarkten, tegelhandel, drogist, supermarkt en ook via internet, bij webwinkels. De producten worden onderverdeeld naar het gebied van toepassing, met onder elke noemer middelen voor specifieke problemen. Naast reclame op televisie wordt met enige regelmaat een huis-aan-huis folder verspreid, om bekendheid te geven aan de producten van HG.

Extra informatie

Op de website van HG is per product een consumenten informatieblad te vinden met daarin informatie over de toepassing, samenstelling en verwerking van het product, evenals voorzorgsmaatregelen. Er is ook per product een veiligheidsinformatieblad te vinden met daarin opgenomen informatie over bijvoorbeeld de fysische en chemische eigenschappen van het product, en welke eerste-hulp- en brandbestrijdingsmaatregelen er moeten worden genomen in geval van nood.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
De badkamer poetsen: blinkende kranen,witte voegen,weg kalk!De badkamer wordt dagelijks meedere keren gebruikt door elk gezinslid. Niet verwonderlijk dat deze kamer heel wat onderh…
Schimmel badkamer verwijderen: hoe gaat u te werk?Schimmel in de badkamer verwijderen? Er zijn een aantal manieren om schimmel succesvol te verwijderen uit uw badkamer. H…
De apparaten in de keuken schoonmakenDe apparaten in de keuken schoonmakenHet schoonmaken van de apparaten in de keuken is niet altijd een leuk klusje. Echter als u altijd direct na gebruik scho…
Schimmels in de badkamer: wat te doen?Iedereen heeft wel eens last van schimmels in de badkamer. Vaak vragen wij ons dan af of deze schimmels schadelijk zijn…
Badkamer schoonhouden, hoe doe je dat?Badkamer schoonhouden, hoe doe je dat?Het schoonhouden van de badkamer is een klus die wekelijks moet worden uitgevoerd. Als je bovendien dagelijks de boel ee…
Bronnen en referenties
  • www.hg.eu/nl

Reageer op het artikel "Producten van HG: voor reiniging, bescherming & verfraaiing"

Reacties

Sonia François, 20-10-2016 23:50 #19
Sinds enkele dagen heb ik last van wormpjes (maden) die uit de afvoerleiding van mijn douche komen. Ik heb al me een krachtige doucheontstopper Orbi Sol de leidingen van bad en douche ontstopt. Er zit dus geen verstopping. Dan met een insectendodende spray Vapona voor kruipende insecten gespoten en ja de beestjes zijn telkens dood, maar er komen er telkens terug. Mijn volgende poging was Javel (bleekwater) in de leidingen te gieten en de badstop te dichten, deze van de douche af te dekken (die kan ik niet volledig afsluiten), maar nog altijd kom ik die vieze beestjes terug tegen in mijn douche!
Bestaat er soms geen product van HG dat efficiënt genoeg is om van die plaag vanaf te geraken. Heb al ergens gelezen dat je een product zou moeten hebben waar "permetrine' in wordt gebruikt of "lurectron", zo ja, waar vind ik dit dan?
Alvast bedankt bij voorbaat. Reactie infoteur, 23-10-2016
Wat een vervelend probleem. Op de website van HG kunt u deze vraag stellen via 'contact'. Ik weet dit namelijk ook niet. Als HG geen oplossing heeft zou ik navragen bij uw gemeente of zij u kunnen helpen. Succes.

Met vriendelijke groet, Lexia

Augusta, 01-10-2016 16:11 #18
Ik vraag u om raad voor mijn huisvoegen. Het waren grijze en nu zijn het zwarte van het vuil dat er tussen zit. Kan u mij er een product voor geven? Aub dank bij voorbaat.

J. V. D. Steen, 22-06-2016 11:51 #17
Ondergetekende heeft een HG artikel sanitair gekocht bij gamma Ridderkerk, en het resultaat is 0,0 het werkt van geen kant, de nieuwe bus spuit zo goed als niet, valt zwaar tegen voor dit geld. Een bus kost 7,39 euro, resultaat is waardeloos, spuitbus werkt niet. Nooit meer kopen.

Catherine Mertens, 18-11-2015 10:44 #16
Een vraagje: ik heb vlekken gemaakt op de vloer bij het reinigen van het kachelvenstertje.
Hoe krijg ik die vlekken weg?

Groeten,
Catherine Mertens

Vander Vennet Hilde, 25-08-2015 14:25 #15
Ik heb een voorval gehad bij het behandelen van mijn kasten. Er waren uitgebeten vochtplekken en hier en daar was iets verbleekt door ouderdom. Daarom heb ik 'meubeline' voor lichte houtsoorten gebruikt, omdat er op het etiket het volgende staat : 'herstelt uitgebeten vochtplekken, krassen, verbleekte en verouderde oppervlakken.'
Nu zijn deze kasten helemaal afgebeten waar ik ze met het product behandeld heb. Je ziet zo waar ik met de vod behandeld heb. Het is véél erger geworden. Hoe kan ik dit herstellen dat het weer een beetje zichtbaar wordt?

Van Dielen, 14-07-2015 12:55 #14
De groenemmer wordt in Oss slechts eens in de 3 weken geledigd met het gevolg dat bij warm weer de emmer vol zit met maden. Hoe en waarmede kan ik die het beste bestrijden? Alvast bedankt voor Uw antwoord. Met vr.gr. E.v.Dielen Reactie infoteur, 16-07-2015
Hallo,

Dat is een bekend probleem in de zomermaanden. Ik heb even een collega-infoteur geraadpleegd; in zijn artikel kunt u tips vinden hiervoor. De link even kopiëren in uw browserbalk.

http://huis-en-tuin.infonu.nl/huishoudelijk/134246-hoe-bestrijd-je-maden-in-de-container.html

Vr. gr. Lexia

Jehoul Marcel, 24-06-2015 10:58 #13
Bestaat er een product HD voor de behandeling van kurkvloer?

Harry, 18-09-2014 22:11 #12
Wij hebben oude gebakken antraciet kleurige "strikken". De toplaag is er af. We willen de vloer opnieuw behandelen. Er zijn vele soorten impregneer en weten niet welke te kiezen. Wat raadt u ons aan?

D. J. Bakker, 22-01-2014 11:52 #11
Geachte,

Een vraag van mij ik heb twee keukens met plavuizen gelegd, na 3x schoonmaken behandeld met HG tegelbeschermfilm met zijde glans produkt nr 14 (tegen vervuiling, krassen, slijtage, vlekken) volgens gebruiksaanwijzing van HG. Heb de mensen tevens HG tegel reiniger gegeven produkt nr 17. Maar na een week zie je dat de film laag er van af gaat en heb je de doffe tegel weer terug. Met andere woorden het blijft niet zitten. Hoe kan dit? Wilde meerdere keukens behandelen maar wacht daar even mee.

Met afwachting op uw antwoord vriendelijke groet,

D.J Bakker Reactie infoteur, 22-01-2014
Helaas moet ik u daarop het antwoord schuldig blijven. Ik zou even contact opnemen met de fabrikant van HG, via de contactknop op de website. Het lijkt me dat zij daarop wel antwoord kunnen geven.

Vriendelijke groet,
Lexia

Henk van Heumen, 01-10-2013 11:53 #10
Beste mensen :
Ik gebruik met goed resultaat van HG het product glas & spiegelspray (verbeterde receptuur). Mijn vraag is deze: kan ik dit product ook gebruiken voor mijn T.V. om het
LCD scherm te reinigen? Reactie infoteur, 01-10-2013
Hallo Henk,

Je kunt deze vraag het beste stellen via de website van HG, daar is een mogelijkheid tot contact.

Vr. gr. Lexia

W. Boonacker, 14-02-2013 14:00 #9
Ik ben opzoek naar een reinigingsmiddel om oude verfvlekken van zwart leren meubelbekleding af te krijgen zonder het leer te beschadigen of een doffe lelijke plek achter te laten.
Ik heb daarover in de HG brochure niets kunnen ontdekken.
Vriendelijk groet. Reactie infoteur, 14-02-2013
Hallo,

Ik zou het even via de website van HG proberen, daar kunt u eventueel ook een mail sturen voor advies.

Groeten, Lexia

Ria, 29-01-2013 14:47 #8
Bestaat er van de HG tegel, voegenkleur ook licht grijs? Reactie infoteur, 29-01-2013
Hallo Ria,

Misschien kun je daar achter komen door op de website van HG te kijken. Zo niet, dan kun je het via het contactformulier op dezelfde site vragen.

Met vriendelijke groet,
Lexia

Stef Michels, 08-10-2012 15:06 #7
Na het wassen van mijn overgordijnen met Uw "HG wasmiddel voor stralend witter vitrage" is het resultaat niet bevredigend. De gordijnen gangen al lang boven convector put verwarming en zijn daardoor behoorlijk vuil geworden. Mijn vraag aan U is dan ook of het nog wel mogelijk is de gordijnen weer wit te krijgen? Heeft U een paardenmiddel misschien of is verven in de wasmachine een optie of bleken met bleekwater? En hoe dan te werken? Graag gewaardeerde oplossing.Hartelijk dank bij voorbaat. Stef. Reactie infoteur, 08-10-2012
Hallo Stef,

Dat zou ik niet weten. Neem even contact op met fabrikant HG zelf, dat kan via hun website. Links onderaan staat een kopje FAQ (antwoorden op veelgestelde vragen), daarnaast vind je een contactformulier om eventueel je vraag te stellen. Succes.

Groeten, Lexia

A. Buijsse, 13-01-2012 20:40 #6
Ik heb een vloer van Henegouws Blauwhardsteen (gekristaliseerd). Heb daar een glas koolzuurhoudende frisdrank overgegooid. Hoewel ik het meteen heb verwijderd is er toch een grote doffe vlek verschenen.
Heeft HG een middel waarmee ik deze verwijderen kan?

Bij voorbaat dank,
A.Buijsse Reactie infoteur, 14-01-2012
Hallo,

Het lijkt me het beste om deze vraag via de website van HG te stellen.

Met vriendelijke groet,
Lexia

Jan Heerkens, 21-09-2011 12:22 #5
Vraag: Droogt HG Carwax shampoo zonder nazemen vlekloos op? Reactie infoteur, 21-09-2011
Hallo Jan,

Mijn ervaring is dat het sterk afhankelijk is van de hardheid van het water en of een waterontharder wordt gebruikt. De hardheid van water is niet overal in Nederland gelijk, vraag dit eventueel na bij het waterleidingbedrijf. Ook bij HG kunnen ze misschien nog tips geven; zie hiervoor de website.

Groeten, Lexia

M. Smit, 05-09-2011 22:31 #4
Ik heb in de badkamer een nieuwe tegelvloer laten leggen. De tegels zijn namaak natuursteen en hebben een iets ruw oppervlak. Helaas zitten er nu resten van tegellijm op die met HG extra cementsluierverwijderaar niet verdwijnen. Heeft HG een ander produkt wat ik kan gebruiken? Reactie infoteur, 06-09-2011
Hallo,
Er zal vast wel iets voor zijn, maar het lijkt mij dat u het beste via de website van HG deze vraag kunt stellen voor een deskundig antwoord. Groeten, Lexia

L. Hanrath, 01-05-2011 10:39 #3
Vraag:ik zoek een middel dat de onderlaag-w.s. foam-van een stukje tapijt kan verwijderen.Oorspronkelijk lag hier het zgn balatred, een product dat meen ik niet meer in de handel verkrijgbaar is.
Destijds vond onze zoon die deze kamer gebruikte deze vloerbedekking niet mooi en legde hij er het stuk tapijt over.De onderliggende balatred is wat mij betreft goed bruikbaar, maar de onderkant van het tapijt liet sporen achter, die ik wil verwijderen.Is er een HG-product voor dit doel? Reactie infoteur, 01-05-2011
Hallo,

Bedankt voor uw reactie.
Ik ken dit product niet en kan hier daarom niets zinnigs over zeggen. Als ik u was zou ik via de site van HG per e-mail advies vragen hierover; het lijkt me dat ze het daar wel weten als er een product bestaat dat hiervoor gebruikt kan worden. Succes.

Vriendelijke groeten, Lexia

Germaine Castermans, 20-03-2011 12:53 #2
Ik heb me vergist door een produkt om koper te beschermen te wisselen met een om koper te poetsen. Ik heb het tijdig gezien maar het was moeilijk te verwijderen. Bestaat hiervoor een produkt? Reactie infoteur, 20-03-2011
Beste Germaine,

Dat lijkt me een vraag voor de fabrikant. Op de website (www.hg.eu/nl) staat in de balk bovenin de mogelijkheid tot contact middels een contactformulier. Succes.

Groeten, Lexia

A. C. Jongenelen, 21-10-2010 16:33 #1
Ik ben op zoek naar een middel om mijn marmeren vloer(tegels) schonn te maken en vervolgens te wapenen tegen vervuiling door voetstappen. Ik heb ook een marmeren aanrechtblad, dat wel een schoonmaakbeurt kan gebruiken; kan ik b.v. het marmer schoonmaken, daarna polijsten en impregneren en zo ja hoe en met wat voor middel? Reactie infoteur, 21-10-2010
Beste A.G. Jongenelen,

Als u op de website van HG kijkt (http://nl.hg.eu/index/home) ziet u links productinformatie staan met daaronder de toepassingen gegroepeerd. Onder het kopje 'vloeren/vloerbedekking' staat onder andere marmer vermeld. Hier vindt u de producten voor de toepassing die u zoekt, zoals onderhoud en bescherming. Meer informatie hierover krijgt u als erop klikt. Succes.

Groeten, Lexia

Infoteur: Lexia
Laatste update: 22-10-2017
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Producten
Special: Huishouden
Reacties: 19
Schrijf mee!