InfoNu.nl > Huis en Tuin > Kopen en huren > Huis verkopen met behulp van internet

Huis verkopen met behulp van internet

Huis verkopen met behulp van internet Bij het verkopen van een huis is het belangrijk dat uw huis opvalt. Waarschijnlijk staan er meerdere vergelijkbare huizen in de verkoop in dezelfde woonwijk. Door net een stapje verder te gaan vergroot u de kansen op een snelle verkoop. Een eerste vereiste om een huis te verkopen is om uw doelgroep te bereiken. Indien mensen niet weten dat u huis in de verkoop staat, zult u het huis ook niet verkopen. Een bordje in de tuin plaatsen lokt nauwelijks kopers, iedereen oriënteert zich tegenwoordig op het internet. U moet ervoor zorgen dat u op het internet te vinden bent. De meeste potentiële huizenkopers oriënteren zich op Funda.nl. De tijden dat mensen op zondag naar de plaatselijke makelaar rijden om in de etalage te kijken zijn voorbij. In dit artikel treft u enkele tips aan om meer aandacht voor uw huis te vragen.

Huis en video plaatsen op Hidk.nl

Hidk.nl is de afkorting van “huis in de kijker”. Dit is een website die zeer eenvoudig van opzet is, maar waar wel de nodige voordelen uit behaald kunnen worden. Verkopers en makelaars kunnen op deze website huizen laten toevoegen, het liefst met een filmpresentatie vanuit Youtube.com. Na de plaatsing, ontvangt de inzender van het huis een korte link naar een eigen webpagina. Hierop staat de meest noodzakelijke informatie over het huis met een link naar uitgebreidere informatie op Funda.nl. Het grote voordeel is dat u een link krijgt die kort is en eenvoudig doorverteld kan worden aan mogelijke kopers, bijvoorbeeld hidk.nl/9999AA5 (postcode en huisnummer toegevoegd).

Huis opnieuw laten toevoegen op Funda.nl als nieuw in de verkoop

Veel mensen die op zoek zijn naar een huis zoeken niet meer dagelijks op de huizensites. Ze zoeken uitsluitend naar huizen die nieuw in de verkoop zijn gekomen. Dit is ook logisch, want als ze goed gekeken hebben hoeven ze de huizen die langer in de verkoop staan niet nog een keer te zien. Door uw huis nieuw toe te voegen, zullen meer potentiële kopers uw huis weer onder ogen krijgen.

Huis toevoegen op meerdere websites

Door op meer websites uw huis te plaatsen, vergroot u de verkoopkansen. U kunt uw huis bijvoorbeeld ook toe laten voegen op Marktplaats of Speurders.nl. De meeste geïnteresseerden zullen zich richten op de diverse huizensites, maar die ene koper kunt u mogelijk toch bereiken via deze websites.

Zorg voor perfecte foto’s

Vaak wordt de kracht van de foto’s op het internet onderschat. Foto’s die niet professioneel zijn gemaakt, zullen moeilijker de interesse wekken van uw doelgroep. Een fotograaf inschakelen verhoogt de kosten van het verkopen, maar het kan de moeite lonen.

Adverteren in de plaatselijke krantje blijft gewoon werken

De meeste mensen gaan zich verdiepen in de huizen op het internet, maar in de plaatselijke krant kunt u de mensen wel naar het internet lokken. De advertenties zijn vaak niet kostbaar en is natuurlijk gericht op de mensen die in dezelfde regio wonen. Uw huis is via het internet te bekijken door de hele wereld, maar de kopers zullen waarschijnlijk toch uit uw eigen regio komen.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Pexels, Pixabay
  • Hidk.nl
  • Marktplaats.nl
  • Speurders.nl

Reageer op het artikel "Huis verkopen met behulp van internet"

Infoteur: Esmee
Gepubliceerd: 14-11-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Kopen en huren
Schrijf mee!