InfoNu.nl > Huis en Tuin > Interieur > Alles over Scentchips

Alles over Scentchips

De nieuwe geursensatie; Scentchips. Als je van een lekkere geur houdt in huis, dan zijn Scentchips wellicht wat voor jou. Er zijn heel erg veel verschillende geuren verkrijgbaar. Al deze geuren zijn ook nog eens te blenden, waardoor je zelf je eigen geur kan creëren. Scentchips gaat nog een stapje verder dan geurkaarsen. Het bedrijf Scentchips bestaat al sinds 1979 en is van origine Amerikaans. De laatste jaren is het bedrijf flink gegroeid en sinds 2011 worden de Scentchips ook in Nederland verkocht. Scentchips heeft verschillende producten, maar ze zijn bekend geworden met de chips, de geurchips. Deze chips brand je in een speciaal brandertje en dan komt er een heerlijke geur vrij.

Scentchips zijn gemaakt van was en hebben de vorm van een blaadje. Ze worden met de hand gegoten en bevatten voornamelijk natuurlijke oliën en ingrediënten. Voor een optimale geurbeleving smelt je deze in een speciale brander. De chips zijn erg kleurrijk en zijn verkrijgbaar in heel veel verschillende geuren. Scentchips geven een intense geur af die lang in huis blijft hangen. De Scentchips zijn makkelijk te blenden met elkaar. Daarover verderop in dit artikel meer.

Hoe werkt het?

Wat je nodig hebt om te starten zijn een drietal Scentchips, een ScentBrander en natuurlijk een waxinelichtje. Door de warmte smelten de Scentchips waardoor er een heerlijke geur verspreidt. Een drietal Scentchips geven ongeveer acht uur geur af.

Waarom drie Scentchips?

Voor een optimale geurbeleving wordt aangeraden om drie Scentchips tegelijk te branden. Natuurlijk kan je per keer ook een Scentchips branden. Een Scentchip geeft ongeveer 1,5 tot 2 uur geur af.

Een rare geur

Als je Scentchips te lang laat geuren dan komt er op een gegeven moment een vreemde geur van de brander af. Dit is de was die overblijft als alle geur uit de Scentchips is verdwenen. Het is dan zeker tijd om de Scentchips te vervangen.

Hoe verwijder je de oude Scentchips?

Keukenpapier

De makkelijkste manier om de oude Scentchips te verwijderen is met een keukenpapier. Je laat de was helemaal smelten, blaast dan het waxinelichtje uit en daarna dip je het keukenpapier in de was. Het keukenpapier zuigt alle was op en klaar ben je.

Vriezer

Een tweede manier om de oude was uit de ScentBrander te verwijderen is om de brander met de harde was vijf minuten in de vriezer te leggen. Na vijf minuten kan je de oude was er zo uit wippen.

Verkooppunten

Scentchips worden op veel plaatsen verkocht in Nederland. Onder andere bij Intratuin en andere tuincentra's. Ook zijn er enkele vestigingen van DA die Scentchips verkopen. Voor de actuele verkooppunten klik hier.

Combinaties

Hieronder volgen een paar lekkere combinaties
  • A Day In Paris - Peony + Strawberry + Lavender
  • Country Spice - Cinnamon + Clove + Vanilla
  • Forest Flowers - Sandalwood + Gardenia
  • Mistletoe Magic - Pine + Bayberry + Apple + Lemon
  • Honey Bear - Honeysuckle + Melon + Gardenia
  • Peaches And Cream - Peach + Vanilla
  • After The Rain - Rain + Petals + Musk + Baby Powder
  • Country Pumpkin Spice - Pumpkin + Vanilla + Cinnamon + Clove
  • Sea Breeze - Ocean + Rain
  • The Woods - Driftwood - Sandalwood
  • Sof Cotton - Baby Powder + Petals + Rain
  • Fresh Flowers - Jasmine + Pine - Clean Cotton

Bij de verkooppunten is een speciaal boekje verkrijgbaar met alle geurcombinaties die je kunt creëren. Natuurlijk kan je zelf ook je eigen mix maken van je favoriete Scentchips.

Opbergen

Om de verschillende Scentchips op te bergen zijn er speciale bewaardozen van het merk verkrijgbaar. Je kan ze eventueel ook opbergen in een theedoos, daar passen ze prima in. Natuurlijk kan je ze ook opbergen in een ander leuk klein kastje.
Gerelateerde artikelen
Distributiekerngetallen & berekeningenDistributiekerngetallen & berekeningenBedrijven drukken hun doelstellingen kwalitatief en kwantitatief uit. Distributiekerngetallen zijn maatstaven om de dist…
Welke kluis kopen of huren?Welke kluis kopen of huren?Vroeger was het heel makkelijk om een kluis te huren bij de bank. Tegenwoordig is dit bijna niet meer mogelijk. De meest…
Zintuigen; ruikenGrofweg zijn er 100 geuren, met onderling vele combinaties van geuren. Deze 100 geuren zijn weer verder onder te verdele…
Organiseer je Scrapbook materialenScrapbooken is zo divers, dat je in een korte tijd veel verschillende materialen zult verzamelen. Hoe berg je deze mater…
Amanprana: waar te koop?Amanprana: waar te koop?Amanprana produceert verschillende producten die goed zijn voor mens en milieu en vrij van chemicaliën. Het bekendst zij…
Bronnen en referenties
  • https://www.worldofscentchips.com/nl/nl/

Reageer op het artikel "Alles over Scentchips"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 24-01-2014
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Interieur
Schrijf mee!