InfoNu.nl > Huis en Tuin > Huishoudelijk > Oma's schoonmaaktips

Oma's schoonmaaktips

Schoonmaken, dat doen we allemaal. Maar hoe krijg ik nou die vervelende kalkaanslag weg? Die groene aanslag in de tuin, hoe houd ik dat zo min mogelijk, babyontlasting hoe krijg ik dat uit het rompertje. Dat zijn vele vragen die menig mens zich stelt.

Kalkaanslag

Er bestaan de meest dure antikalk reinigers. Maar er is er een erg goedkoop. En dat is witte natuurazijn. Dit moet u niet verdunnen met water. Breng de natuurazijn aan op uw doek of schuurspons en u poetst de kalkaanslag zo weg.

Baby ontlasting

Geen enkele vlekkenverwijderaar haalt de ontlasting van uw baby uit de rompers. Nadat u uw baby verschoont hebt wast u hem uit met afwasmiddel. Vervolgens voordat u de romper in de wasmachine doet inwrijven met afwasmiddel en daarna wassen en u ziet er niets meer van terug!

Ramen lappen

Brandspiritus, een druppel dreft en een oude krant doen wonderen. In plaats van de zeem gebruikt u een oude krant en uw ramen worden streeploos gereinigd.

Magnetron

Vuil in de magnetron, dat ene hoekje krijgt u telkens net niet schoon. Maak een kom met water en een citroen uitgeperst, zet deze in de magnetron en laat de magnetron net zolang draaien totdat het water 1 minuut kookt. Vervolgens laat u de kom in de magnetron met de deur dicht afkoelen en het meeste is er al afgedropen. De laatste beetjes kunt u nog wegvegen.

Friteuse

De bovenste rand van de frituurpan is altijd moeilijk schoon te krijgen. Zet hem een nacht in de week met water en soda en hij is weer zo goed als nieuw!

Bank en tapijt

Als er iets vloeibaars geknoeid is op uw stoffen bank of uw tapijt poetst u meteen zoveel mogelijk van de vlek weg en legt er daarna meteen een theedoek op. De theedoek zuigt namelijk het vocht op. Als het dan volledig gedroogd is gebruikt u tapijtreiniger en hij is weer zo goed als nieuw. Met droge vlekken, meteen tapijtreiniger.

RVS

RVS is ook goed te reinigen met witte natuurazijn. Gebruik hierbij nooit een schuurspons, dit veroorzaakt krassen.

Groene aanslag voorkomen

Bent u klaar met schoonmaken, gooi uw emmer water met schoonmaakmiddel leeg over uw tegels. Dat scheelt u een hoop groene aanslag.

Ik hoop dat ik het schoonmaken voor u met deze tips wat verlicht heb. Poets ze!
© 2012 - 2017 Avlaar1990, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De efficiente huisvrouw / -man: Ramen lappenEen huis ziet er snel verwaarloosd uit als de ramen niet bijgehouden worden. Het lappen van de ramen lijkt een enorme kl…
Ramen wassen zonder strepenGlanzende ramen, wie wil dat nou niet? Iedereen wel. Maar het lukt niet altijd om streeploze ruiten te krijgen. Wil je n…
Ramen lappen, tips voor een goed resultaatRamen lappen, tips voor een goed resultaatEen huis met vieze ramen ziet er al snel minder aantrekkelijk uit en laat je de boel te vies worden, dan kan het zelfs m…
De efficiente huisvrouw / -man: schoonmaakroutinesHet huishouden is een noodzakelijk kwaad. Vrijwel niemand beleeft er echt plezier aan en de meesten onder ons willen het…
Het lappen van ramen kun je leuker maken: Kärcher Window VacHet lappen van ramen kun je leuker maken: Kärcher Window VacHet lappen van ramen vinden de meeste mensen geen leuke klus, maar af en toe, is het toch prettig om al het vuil te verw…

Reageer op het artikel "Oma's schoonmaaktips"

Reacties

Henny Boogaard, 04-09-2015 11:02 #2
Zilver als ik geen zilverpoets in huis heb, waar kan ik dan zilver mee schoonmaken?

Henny Boogaard, 18-04-2014 16:22 #1
Vraag mijn man heeft jusorange op zijn broek gehad en ik krijg die vlekken er niet uit. Weet u een oplossing? Reactie infoteur, 01-08-2014
Hallo Henny,

Sorry voor mijn late reactie, had al een tijdje niet meer gekeken op mijn pagina. Als u de broek nog niet schoon heeft zou u ossegalzeep kunnen proberen (te koop bij de meeste drogisterijen) of een avondje laten weken in blanke natuurazijn en dan in de wasmachine.

Groetjes,
Angela

Infoteur: Avlaar1990
Gepubliceerd: 23-01-2012
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Huishoudelijk
Reacties: 2
Schrijf mee!