InfoNu.nl > Huis en Tuin > Doe het zelf > Altrex voor ladders, trappen en steigermateriaal

Altrex voor ladders, trappen en steigermateriaal

Altrex voor ladders, trappen en steigermateriaal Altrex is een bekende Nederlandse fabrikant van ladders, trappen, steigers, hangbruggen en ander klimmateriaal. Ze hebben een naam hoog te houden, daar ze al weer ruim 60 jaar bezig zijn met hun innovatie op het gebied van werken op hoogten. In dit artikel iets over de mogelijke Altrex klimmaterialen die op de markt zijn.

Altrex in het kort

Altrex is een bedrijf dat zich ondertussen alweer ruim 60 jaar bezig houdt met het ontwikkelen van klimmateriaal. Het is dan ook niet verwonderlijk dat u op veel ladders en trappen de naam Altrex tegenkomt. U weet dan in elk geval dat u op een kwalitatief goed product staat, waarbij veel over uw veiligheid is nagedacht.

De gebruikte slogan van Altrex is dan ook: "Relax, het is een Altrex."
Altrex beschikt over een nieuwe fabriek met zeer geavanceerde productiefaciliteiten en is ISO-9001 gecertificeerd, wat een waarborg is voor een constante kwaliteit van de producten. Hoogwaardige kwaliteit wordt bereikt door het gebruik van lasrobots voor het aluminium lassen van de producten.

Het moderne logistieke centrum staat in Zwolle en van daaruit worden de producten wereldwijd gedistribueerd.
Verder wordt er wereldwijd gewerkt met dealers met kennis van zaken op het gebied van klimmen. Ook veel gespecialiseerde verhuurbedrijven maken gebruik van de kwalitatieve klim-producten van Altrex voor de verhuur.

Altrex beschikt over een team van deskundige keurmeesters, die allen zijn opgeleid op basis van de strengste eisen. Zij kunnen worden ingeschakeld voor inspectie, keuring, reparatie en montage van het geleverde klimmateriaal.
Altrex is lid van de branchevereniging VSB (Vereniging van Steiger-, Hoogwerk- en Betonbekistingbedrijven) en er wordt binnen deze branchevereniging continue gewerkt aan het veilig werken op hoogte.

De meest gebruikte producten voor de DHZ-branche

Hoewel Altrex een belangrijke speler is op de professionele markt, hebben ze ook een groot scala aan klimmaterialen voor de doe het zelver in hun programma.

Een aantal van die producten zijn:
  • Rol- en vouwsteigers
  • (Enkelvoudige) ladders
  • Telescopische ladders
  • Vouwladders
  • Trappen
  • Zoldertrappen

Rolsteigers

Rolsteigers zijn opgebouwd uit modulen met wielen eronder gemonteerd en tussenliggers die op verschillende hoogte ertussen geplaatst kunnen worden. Samen vormt dit een stevig geheel wat snel en eenvoudig kan worden doorgebouwd tot een rolsteiger met werkhoogte 3.8 m (module A+B) of 5.8 m (module A+B+C).
Vouwsteigers zijn wat sneller op te bouwen vanwege de constructie van de steiger.

(Enkelvoudige) ladders

De enkele rechte ladders zijn geschikt voor de wat minder hoge karweien en zijn erg stabiel doordat ze uit een stuk zijn. Er zijn ook reformladders in de handel die als een trap neergezet kunnen worden. Deze kunnen ook als opsteekladder gebruikt worden en kunnen daardoor dus multifunctioneel gebruikt worden.

Telescopische ladders

dit is een nieuwe ontwikkeling in de ladderbranche. De ladder is tot elke gewenste hoogte uit te schuiven (uiteraard tot de maximale lengte) en nemen weinig ruimte in na het karwei.

Vouwladders

Deze ladders bestaan uit 4 gedeelten die aan elkaar gekoppeld zitten door middel van scharnieren. Ze kunnen gebruikt worden als kleine vouwsteiger, trap en als ladder.

Trappen

De bekende huishoudtrappen zijn er in allerlei modellen en afmetingen te koop. De variatie zit ook in de breedte van de traptreden en al dan niet voorzien van een leuning. De gebruikte materialen zijn ijzer of aluminium, al dan niet voorzien van antislip treden.

Zoldertrappen

Zoldertrappen zijn er in een aantal lengtes en breedtes te koop. Gemaakt van hout (of aluminium), met verschillende manieren om ze in te klappen.
Gezien de jarenlange ervaring met het maken van klimbenodigdheden, bent u met een Altrex-product dus altijd goed uit. Wel is er een kwaliteitsverschil tussen het professionele materiaal en het materiaal voor de doe het zelver. Dat daar dan ook een relatief groot prijsverschil tussen zit, is dan ook niet verwonderlijk.
Gerelateerde artikelen
Bouwsteiger: inhuren van steigerbouwerBouwsteiger: inhuren van steigerbouwerIn verschillende situaties moet een u een steiger plaatsen. Dat kan bijvoorbeeld in het geval zijn dat u een nieuw huis…
Diatonische toonladders van de majeur ladderDiatonische toonladders van de majeur ladderIn de toonladder van C Majeur zitten 7 tonen. Als je die tonen altijd vanaf de C omhoog speelt krijg je altijd een C maj…
De wereld van de symboliek: de ladderDe wereld van de symboliek: de ladderEen ladder is veel meer dan alleen het bekende hulpmiddel van de timmerman om iets te beklimmen. De ladder is ook met gr…
Eenvoudige muziek theorieDe meeste muziek volgt de richtlijnen zoals die beschreven staan in de muziektheorie. Toonladders zijn de kapstok waaraa…
Zoldertrappen in verschillende soorten en matenWie een huis met een schuin dak bewoont, heeft in negen van de tien gevallen een bergzolder onder de nok, voor de ski's,…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Altrex, Wikimedia Commons (Publiek domein)
  • www.altrex.com

Reageer op het artikel "Altrex voor ladders, trappen en steigermateriaal"

Infoteur: Berrie_van_mier
Laatste update: 29-11-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Doe het zelf
Schrijf mee!