InfoNu.nl > Huis en Tuin > Diversen > Goede advertentie verkoopt een huis

Goede advertentie verkoopt een huis

Goede advertentie verkoopt een huis Een goede advertentie vergroot de verkoopkansen van een huis. Door de focus te leggen op de tekst en de foto’s, zult u het huis eerder verkopen. Tegenwoordig gaan potentiële kopers zich oriënteren op het internet. Op het internet moet uw huis dus opvallen ten opzichte van de concurrentie. U hebt slechts één mogelijkheid om een goede indruk te maken, want ze gaan de advertentie op het internet één keer bekijken en het huis vervolgens afschrijven of ze zijn geïnteresseerd. In het geval ze geïnteresseerd zijn zullen ze een afspraak maken voor een bezichtiging. Een huis verkopen is een kwestie van mensen binnen zien te krijgen.

Neem de tijd om de teksten op te stellen

In de meeste gevallen wordt de tekst opgesteld door de makelaar. De meeste makelaars gaan er niet lang over nadenken en geven een opsomming van de feiten over het huis. De advertenties van de makelaars lijken allemaal op elkaar. Ze veranderen uitsluiten de feiten over het huis. U kunt beter zelf de tekst samenstellen of laten samenstellen.

Maak een wervend stukje tekst in plaats van een opsomming

U kunt de standaardteksten van de huizenadvertenties wel: “volledig gemoderniseerd woonhuis, met drie slaapkamers”, of “op zonnige locatie gelegen”. Er is niets mis met deze teksten, maar afwijken van het standaard stukje tekst van makelaars kan lonend zijn.

Verzamel de sterkste punten van het huis

In de tekst moeten in ieder geval de voordelen genoemd worden van het huis. Niet alles hoeft erin te staan, daar is namelijk nog wel ruimte voor. Zodra de interesse gewekt is, zullen ze zich ook gaan verdiepen in de kenmerken van het huis. Bij kenmerken staan de feiten genoemd. De omschrijving moet vooraf wervend zijn en niet een opsomming van kenmerken.

De tekst moet het juiste gevoel creëren

De eigenaar weet het beste welk gevoel de potentiële kopers moeten krijgen om het huis aan te kopen. Ze hebben het huis ten slotte zelf gekocht. Het is zeer lastig om de sfeer van het huis te omschrijven, maar een goede tekst is goud waard. Eventueel kunt u een tekstschrijver inschakelen om de tekst voor u samen te stellen. De kosten vallen over het algemeen nog wel mee, doordat het om relatief korte teksten gaat.

Schakel een professionele fotograaf in

Goede foto’s zijn nog belangrijker dan een wervende tekst. De foto’s moeten perfect zijn. Met alleen een wervende tekst zult u geen bezichtigingen afdwingen, met alleen goede foto’s mogelijk wel. De foto’s die genomen zijn door een amateur, zijn niet te vergelijken met foto’s van een fotograaf. Het gaat hierbij niet alleen om de beeldkwaliteit maar ook om de kennis hoe een foto het beste gemaakt kan worden.

Huis opruimen en opnieuw stylen voor de foto’s

Door op te ruimen en minimaal te investeren in de inrichting, kunt een ander gevoel overbrengen met de foto’s. Een opgeruimde badkamer met nieuwe handdoeken van de juiste kleur en moderne accessoires kunnen wonderen doen. Op het moment dat de potentiële kopers afknappen door de inrichting en de styling in uw huis, zullen ze zeker geen afspraak maken voor een bezichtiging.
Gerelateerde artikelen
Huis verkopen via YouTube, Facebook of TwitterHuis verkopen via YouTube, Facebook of TwitterOm je huis te kunnen verkopen moet je zijn waar de potentiële kopers ook zijn. Er zijn mogelijkheden via social media, m…
Gebruik het internet om een huis sneller te verkopenGebruik het internet om een huis sneller te verkopenOnline een huis verkopen, het is makkelijker dan je denkt en vaak ook nog eens gratis om een huis op het internet te zet…
Redenen om wel een makelaar in te schakelenRedenen om wel een makelaar in te schakelenEen makelaar is een grote kostenpost bij het verkopen van uw huis. Een alternatief is om uw huis zelf te verkopen, maar…

Reageer op het artikel "Goede advertentie verkoopt een huis"

Infoteur: Juul
Gepubliceerd: 05-01-2012
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!