Funda.nl is de bekendste, Jaap.nl is de grootste huizensite

Funda.nl is de bekendste, Jaap.nl is de grootste huizensite Op het internet treft u diverse websites aan die gericht zijn op het verkopen van huizen. Veruit de bekendste is Funda.nl, maar naar eigen zeggen is Jaap.nl de grootste. Zij tonen namelijk ook huizen die worden aangeboden in de particuliere verkoop. Een huis verkopen gebeurt tegenwoordig via het internet. Huizen die in de verkoop staan worden tegenwoordig vrijwel uitsluitend aangeboden via het internet. In kranten komt u de kleine advertenties ook nog tegen, maar de potentiële kopers zoeken naar een huis via het internet. De grootste en bekendste in Funda.nl van de NVM. Tegenwoordig kunt u op deze site ook terecht voor huizen die via andere makelaarsorganisaties in de verkoop staan. Funda heeft tegenwoordig veel concurrenten, maar zij blijven de marktleider.

Funda.nl

Op deze site staan ongeveer tussen de 200.000 en 250.000 huizen. Naast koophuizen kunt u op Funda ook terecht voor bedrijfspanden en huurwoningen. Er staan ongeveer 65.000 huurhuizen op en 25.000 bedrijfspanden. De site wordt niet alleen bezocht door mensen die op zoek zijn naar een ander huis. Ook mensen die het leuk vinden om bij andere mensen naar binnen te kijken kunnen veel tijd vertoeven op Funda.nl.

Middels de ingebouwde Streetview-optie kunt u een interessant huis nader bekijken. Op deze manier kunt u ook een goede indruk krijgen van de buurt waar het huis staat. U kunt ook een zoekopdracht uitzetten. Indien het huis binnen uw zoekgebied op de site komt, krijgt u een mail waarin een nadere toelichting en een foto staat van het huis.

Jaap.nl

Naar eigen zeggen is Jaap.nl de grootste. Zij hebben meer huizen in het bestand. Zij laten namelijk ook huizen zien van mensen die hun huis willen verkopen zonder tussenkomst van een makelaar. Zij hebben ruim 300.000 huizen in het bestand. Op deze site kunt u eenvoudig nagaan hoe lang een huis al in de verkoop staat. Echter het komt regelmatig voor dat een huis tijdelijk uit de verkoop gaat. Het voordeel hiervan is namelijk dat ze hem later weer als nieuw in de verkoop kunnen zetten, waardoor er weer meer aandacht voor is.

Andere huizensites

Er zijn nog meer huizensites waar u uw droomhuis op kunt zoeken, zoals zah.nl (zoekallehuizen.nl), huizenzoeker.nl en nieuwbouwwoningen.nl. Deze laatste site richt zich meer op nieuwbouwhuizen en nieuwbouwprojecten. Ook veilingsites als Ebay, Speurders en Marktplaats.nl moet u niet vergeten. Hierop vindt u huizen die in de verkoop staan buiten een makelaar om, maar ook huizen die wel verkocht worden via een makelaar.

Welke huizensite zal de verkoopkansen vergroten?

Het voordeel van de diverse websites is dat u niet hoeft te kiezen. De sites nemen uw huis graag op in hun bestand, en in veel gevallen hoeft u er zelf geen actie voor te ondernemen. Er zijn tegenwoordig ook veilingsites waar u uw huis op kunt laten veilen, maar in een stagnerende markt is dit vaak niet de oplossing.

U kunt de verkoopkansen vergroten door zeer mooie foto’s op het internet te plaatsen waarin uw huis goed tot zijn recht komt. Vaak ziet u foto’s die dermate slecht zijn gemaakt, dat het de verkoopkansen zelfs verkleind in plaats van vergroot.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Funda.nl is de bekendste, Jaap.nl is de grootste huizensite"

Reactie

Jacqueline, 27-08-2010 15:58 #1
Maar wat zijn zeer mooie foto's? Vaak ik het m.i. een combinatie van factoren, die meespelen in het verkoopproces. De prijs, onderhoud, ligging, concurrentie en dan vervolgens in combinatie met woningpresentatie (tekst, verkoopstyling en fotografie). Nog maar al te vaak worden de foto's door de makelaar genomen, door vriend X van de verkoper die ook iets met fotografie "doet", een voor professioneel verkopende amateur fotograaf en/of is de verkoper van mening dat die ene foto die hij/zijzelf heeft gemaakt van de open haard zo mooi is (ingezoomd op een donker gat) dat deze moet worden toegevoegd aan de brochure.

Infoteur: Esmee
Gepubliceerd: 26-08-2010
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Schrijf mee!