InfoNu.nl > Huis en Tuin > Interieur > Riverdale, een bekend merk voor woonaccessoires

Riverdale, een bekend merk voor woonaccessoires

Riverdale, een bekend merk voor woonaccessoires Riverdale is een merk dat hoofdzakelijk gericht is op woonaccessoires. Deze woonaccessoires zijn onderdeel van een herkenbaar thema. Een groot deel van de Riverdaleproducten zijn ontworpen met sierletters en hebben een landelijk uiterlijk. Er is een licentie benodigd om het lettertype te kunnen gebruiken. Elk jaar worden er een aantal nieuwe ontwerpen geïntroduceerd om met de trend mee te gaan. Dit zorgt voor diversiteit en herkenbaarheid. De producten zijn in meerdere landen binnen Europa verkrijgbaar. Wat voor woonaccessoires heeft Riverdale allemaal? Hoeveel verschillende producten heeft het merk?

Riverdale

De geschiedenis van het bedrijf

Het bedrijf is door Sophie en Patrick de Kleijn in Nederland opgericht. In 2006 kwamen de eerste Riverdaleproducten op de markt. Het merk begon met woonaccessoires. Uiteindelijk is hierbij ook een gehele keuken en badkamerlijn bijgekomen. Sinds 2013 is het hoofdkantoor in Nootdorp te vinden. Riverdale is gegroeid tot een bedrijf met zo'n honderd werknemers. Tevens heeft het bedrijf vestigingen verspreid over heel Europa.

Waar is het bedrijf allemaal gevestigd?

Het bedrijf heeft anno 2016 vestigingen in:
  • Nederland
  • België
  • Denemarken
  • Duitsland
  • Frankrijk
  • Hongarije
  • Italië
  • Jutland
  • Luxemburg
  • Oostenrijk
  • Tsjechië
  • Verenigd Koninkrijk
  • Zweden
  • Zwitserland

Wat voor woonaccessoires heeft het merk Riverdale?

Het assortiment van Riverdale is zeer divers. Meestal hebben de producten een praktische functie en zijn ze vormgegeven in een herkenbare stijl. Enkele voorbeelden zijn onder andere kaarsen, kussens, flessen, dienbladen en lampen.

Grotere aanschaffingen

Het is mogelijk om een keuken aan te schaffen die een geheel Riverdaleontwerp heeft. Naast de aanschaf van het aanrecht en keukenkastjes behoort onder andere ook het keukengerei tot de keuken.

Hoe herken ik Riverdaleproducten?

Riverdaleproducten hebben een typische 'look' waardoor het assortiment eenvoudig te onderscheiden is van andere merken. Deze marketingstrategie is belangrijk om meer kopers aan te trekken. Hiernaast verandert gedeeltelijk het ontwerp van de collectie. Dit zorgt ervoor dat de productielijn voor een deel met de trend mee kan gaan. Drie keer per jaar worden er 500 producten toegevoegd aan de basiscollectie. Deze basiscollectie bestaat uit ongeveer 1.200 producten (gegevens uit 2016).

Thema

De vele producten hebben een landelijk thema. Het zijn veelal woondecoratieproducten van hout die een witte en/of zwarte kleur hebben. De kleur wit is meestal het meest overheersend. De accessoires hebben op een subtiele manier een ruige stijl. Tevens komen er elementen van romantiek terug in de producten in de vorm van hartjes. Deze hartjes zijn meestal uit het hout gezaagd.

Lettertype

Het lettertype dat gebruikt wordt is zeer herkenbaar. Er worden namelijk sierlijke witte letters gebruikt die persoonlijk aanvoelen. Dit lettertype is commercieel te hergebruiken. Dit kan door middel van de aanschaf van een licentie. Zonder deze licentie mag het lettertype namelijk niet gebruikt worden.

Wat voor winkels verkopen meestal Riverdaleproducten?

Ondernemers die van plan zijn om Riverdale aan hun assortiment toe te voegen hebben de mogelijkheid om via de Riverdalewebsite contact op te nemen. Het bedrijf heeft meerdere vestigingen binnen Europa waarmee contact opgenomen kan worden. Er bestaan in Nederland tientallen winkels die Riverdaleproducten verkopen. Wereldwijd bestaan er zelfs meer dan 250 'Riverdale Inspiration Shops' en 'Riverdale Inspiration Floors' (in 2016). Dit zijn kleinschalige winkels tot enorme vestigingen. Hiernaast bestaat er een Riverdalewebshop zodat er online aankopen mogelijk zijn.

Riverdale Inspiration Shops

Dit zijn meestal kleine winkels die in verschillende binnensteden te vinden zijn. Ze zijn knus ingericht om een gezellige sfeer te creëren. Omdat deze winkels niet zo groot zijn is er vaker de mogelijkheid tot het verkrijgen van een persoonlijk advies.

Riverdale Inspiration Floors

Deze winkels zijn ten opzichte van Riverdale Inspiration Shops een stuk ruimer. Ze zijn hierdoor vaak in onder andere woonwinkels en tuincentra te vinden. De voorraad is hier meestal groter waardoor er meer keus is. Tevens is er een grotere kans dat je nabij de uitgang kunt parkeren. Dit zorgt ervoor dat je de aankopen eenvoudig mee kunt nemen.

Prijsklasse

Dit merk behoort niet tot de duurste of goedkoopste merken. Er bestaan echter producten die veel van het Riverdaleontwerp gemeen hebben. Deze zijn meestal goedkoper maar bevatten minder kwaliteit. Het is via de Riverdalewebshop op te merken dat een groot deel van het assortiment na een tijdje afgeprijsd wordt.
© 2016 - 2017 Zonnescherm, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Baby-Dump: vestigingen, adressen en openingstijdenBaby-Dump: vestigingen, adressen en openingstijdenGezinnen die in blijde verwachting zijn kennen allemaal de winkels van Baby-Dump. De artikelen staan bekend als goed gep…
IKEA: vestigingen, adressen en openingstijdenIKEA: vestigingen, adressen en openingstijdenEen van de meest populaire woonwarenhuizen van Nederland is IKEA. De grote winkels, ruime openingstijden en voordelige p…
Het succes van de A.S. Watson Group zien we in EuropaHet succes van de A.S. Watson Group zien we in EuropaDe A.S.Watson group is een organisatie die we kennen als de grootste retailer ter wereld. Ze beheert niet alleen het Kru…
Swiss Sense: vestigingen, adressen en openingstijdenDe bedden van Swiss Sense staan bekend om het hoge comfort dat ze bieden. Het is daarom geen wonder dat Swiss Sense een…
Waar kan je Blond Amsterdam kopen?Waar kan je Blond Amsterdam kopen?Blond Amsterdam is een merk dat steeds populairder wordt. Het zeer uitgebreide assortiment herken je meteen aan de eigen…
Bronnen en referenties
  • http://www.riverdale.nl/
  • http://summittype.com/fonts/17386/riverdale.html
  • http://www.riverdale.nl/en-GB/Collectie/Keuken
  • http://www.riverdale.nl/About-Riverdale/Ons-verhaal

Reageer op het artikel "Riverdale, een bekend merk voor woonaccessoires"

Infoteur: Zonnescherm
Laatste update: 27-12-2016
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Interieur
Schrijf mee!