InfoNu.nl > Huis en Tuin > Interieur > Behang je muur met zelfklevend textiel

Behang je muur met zelfklevend textiel

Behang je muur met zelfklevend textiel Even snel je kamer, deur, kast of ander voorwerp opknappen? Met zelfklevend textiel verander je in een handomdraai elk egaal voorwerp of oppervlak. Het materiaal, in de vorm van stickerpanelen of figuren, is eenvoudig aan te brengen en herbruikbaar. Bovendien laat zelfklevend textiel geen lijmresten achter bij het verwijderen.

Wat is zelfklevend textiel?

Zelfklevend textiel is gemaakt van fijn geweven polyester en een lijm laag. Het materiaal is eenvoudig aan te brengen op een ondergrond met een gladde of lichte structuur. Zelfklevend textiel kreukt en scheurt niet tijdens het plakken. Bovendien is het gemakkelijk te verwijderen en opnieuw aan te brengen en laat het geen lijmresten achter. Zelfklevend textiel is gemaakt van kwalitatief hoogwaardig materiaal en dus duurder dan de vinyl of papieren producten.

Toepassingen en mogelijkheden

Zelfklevend textiel wordt gebruikt ter decoratie in de woning of voor zakelijke doeleinden.

De woning Even snel de kinderkamer of woonkamer veranderen? Dat kan met zelfklevend textiel. Binnen enkele minuten ondergaat de ruimte een complete metamorfose. Met de muurstickerpanelen beplak je eenvoudig en snel één of meerdere wanden. De panelen kunnen ook eenvoudig worden verwijderd. Zelfklevend textiel kan in elke gewenste vorm worden gesneden en is daarmee ook geschikt voor het decoreren van kleine ruimtes. De stickers kunnen ook op deuren, kasten, MDF en andere egale voorwerpen worden geplakt.

Naast panelen en in vorm gesneden stickers zijn er ook magneet muurstickers en schilderijen. Boren in de muren of ander voorwerpen is dan niet meer nodig.

Bij het ontwerpen van de prints worden de laatste trends gevolgd zoals een sloophout of linnenlook. Maar je kunt natuurlijk ook je eigen unieke stickers laten drukken door een foto of tekening te uploaden.

Zakelijk Ook zakelijk zijn er veel toepassingsmogelijkheden. Zelfklevend textiel wordt bijv. gebruikt op tentoonstellingen, voor de aankleding van etalages en showrooms, als stickers voor op de auto enz. De stickers kunnen sfeerbepalend maar ook functioneel zijn.

Nadelen van traditionele muurstickers

Traditionele muurstickers hebben enkele nadelen die bij het zelfklevend textiel niet of nauwelijks meer voorkomen zoals:
  • Het achter laten van lijmresten na het verwijderen van de sticker
  • Het loslaten en omkrullen, van de stickers, aan de hoeken.
  • Het beschadigen van de ondergrond na het verwijderen.

De voordelen van zelfklevend textiel

  • Uniek, een eigen ontwerp is mogelijk
  • Gemakkelijk te verwijderen en herbruikbaar
  • Het scheurt en kreukt niet
  • Er ontstaan geen luchtbellen tijdens het plakken
  • Het hecht onder alle weersomstandigheden
  • Het laat geen lijmresten achter na het verwijderen
  • Het is doorschijnend wanneer het aan de achterzijde verlicht wordt waardoor er mooie visuele effecten ontstaan
  • Het verbeterd de akoestiek in de ruimte
  • Het is gemaakt van hoogwaardige kwaliteit

De ondergrond

De stickers kunnen op deuren, ramen, meubels, muren, MDF, metaal en andere egale oppervlakken worden geplakt. De ondergrond moet wel schoon, droog, stof en vetvrij zijn. Pas geverfde muren moeten eerst een paar weken uitharden omdat de stickers anders niet goed hechten.
Gerelateerde artikelen
Geen behang, maar stickers op de muurU kunt kamers opfleuren door stickers op de muren te plakken. Tegenwoordig kunt u zelf stickers laten ontwerpen in alle…
Inrichting van een kinderkamerEen kinderkamer moet door het opgroeien van de kinderen eens in de drie tot vijf jaar veranderd worden. Uw kind zal de k…
Kleding bedrukken, hoe te doen?Reclame T-shirts maken, hoe gaat dat nou? Er zijn verschillende technieken die gebruikt worden hiervoor. Natuurlijk kan…
Een snijplotter, wat kan je ermee?Wat is een snijplotter en wat kan je ermee doen? In dit artikel wordt uit de doeken gedaan hoe een snijplotter werkt en…
Eigen decoratie maken: lenteEigen decoratie maken: lenteDe lente is in aantocht, en het zal niet lang duren voordat we weer volop in de crocussen, hyacinten en narcissen zitten…
Bronnen en referenties
  • www.pictoprint.nl
  • www.boerenvanwijk.nl
  • www.stickerop.nl
  • www.kleefenzo.nl
  • www.devinylsnijderij.nl
  • www.tsvisuals.nl

Reageer op het artikel "Behang je muur met zelfklevend textiel"

Infoteur: Liza
Laatste update: 15-11-2014
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Interieur
Schrijf mee!