InfoNu.nl > Huis en Tuin > Creatief > Geen behang, maar stickers op de muur

Geen behang, maar stickers op de muur

U kunt kamers opfleuren door stickers op de muren te plakken. Tegenwoordig kunt u zelf stickers laten ontwerpen in alle kleuren en maten. Stickers kunt u ook gebruiken om lelijke muren te verfraaien. De sfeer in een kamer kunt u veranderen door kleuren of door een vrolijke print op één van de muren. U moet er echter wel voor waken dat het niet te druk gaat worden. Het nadeel van behang is vaak dat het saai en weinig verrassend is. U kunt alle mogelijke prints krijgen voor op de muren, maar u moet er niet vreemd van op kijken dat de buren hetzelfde behang hebben gekocht. U kunt nu zelf uw print kiezen voor op behang of stickers.

Stickers op de muur

Er bestonden al stickers die u eenvoudig weer kon verwijderen voor op kinderkamers. Ook Ikea bood al stickers aan met vrolijke prints voor op de muren. U maakt uw kamer echt uniek met zelf ontworpen stickers op de muren. Dit is niet zeer complex, maar u moet wel zelf in staat zijn om een design te maken. Deze stuurt u vervolgens naar een online printbedrijf en zijn maken voor u de gewenste print op een sticker. U kunt zelf kiezen hoe groot de sticker moet gaan worden. Een sticker van een paar meter omvang, is geen probleem. U kunt ook gewoon een foto gebruiken om daar uw muurdecoratie van te maken.

Muurstickers ter bescherming

Ter verfraaiing of bescherming van muren, kunt u ook eenvoudig gebruik maken van stickers. In de bouwmarkten en decoratiewinkels treft u allerlei muurstickers aan die bedoeld zijn om achter of aan de zijkant van het bed te plakken. Hierdoor beschermt u de muren tegen beschadiging, of u kunt hiermee beschadigingen verstoppen. Vooral bij kinderen die hun bed aan de muur hebben staan, raakt de muur beschadigd, of er komen vlekken op of het behang laat los.

Om te voorkomen dat u in dat geval de gehele kamer opnieuw moet behangen of verven, kunt u een mooie sticker over dat deel van de muur plakken. Ook beschadigingen op andere plekken kunt u op deze manier zeer decoratief “verstoppen”. Het grote voordeel van deze stickers is dat u het eenvoudig schoon kunt maken in vergelijking met geverfde muren of behang.

Zijn de stickers eenvoudig te plakken?

Dit is voor een groot deel afhankelijk van de omvang van de sticker. Een sticker van een omvang van een paar meter zal wel enige creativiteit vergen. Het is geen klus waar u alleen mee aan de slag moet gaan. Door de achterkant van de sticker geleidelijk van de plakrand te verwijderen, kunt u ervoor zorgen dat het eenvoudiger aan te brengen is. U begint in een hoekje en zodra deze vast zit gaat u de achterkant van de sticker verder verwijderen.

Is de sticker eenvoudig weer te verwijderen?

Dit is afhankelijk van de kwaliteit van de ondergrond. Indien er behang achter zit, loopt u het gevaar dat dit mee word getrokken. Het is in ieder geval niet aan te raden om het weer te verwijderen met de gedachte om het vervolgens niet opnieuw te bewerken. Bij het verwijderen moet u er vanuit gaan dat u opnieuw moet gaan behangen of verven. Een verwijderde sticker zal over het algemeen niet opnieuw te gebruiken zijn. In sommige gevallen is het mogelijk, maar het zal de kwaliteit niet ten goede komen.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Geen behang, maar stickers op de muur"

Reactie

N. Esen, 06-01-2011 23:10 #1
Hallo,
ik he in mijn salon houten cognac kleur hout op de muur maar ik ben het een beetje zat kan ik dit behangen met een soort sticker behang. bestaat dat? maar ik wil de muur niet beschadigen, voor de verandering wil ik dat, kunt u mij helpen ik heb niet zo verstand van en waar moet ik zoeken?
groetjes, n. esen

Infoteur: Esmee
Gepubliceerd: 14-09-2010
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Creatief
Reacties: 1
Schrijf mee!