InfoNu.nl > Huis en Tuin > Wonen > Je ruimte in huis vergroten voor een groot feest

Je ruimte in huis vergroten voor een groot feest

Je ruimte in huis vergroten voor een groot feest Met een klein huis kan het lastig zijn om een groep vrienden uit te nodigen voor een feestje. Echter, je hoeft je feestjes niet uit te stellen. Je kan makkelijk de ruimte in huis vergroten om een feestje te houden. Zelfs als je een klein appartementje hebt. Met wat aanpassingen kun je je vrienden en familie gerust uitnodigen en er een leuk feest van maken!

Ruim je huis op

Schuif wat meubels naar de muren toe om je huis wat opener te laten lijken. Haal zoveel mogelijk accessoires weg, zodat je huis groter lijkt. Ook is het handig om breekbare spullen of spullen die snel beschadigen op te bergen. Denk hierbij aan vazen, fotolijstjes, planten en kantoorartikelen. Berg tot slot belangrijke papieren en brieven goed op in een lade en laat dit niet rondslingeren.

Gangkast of kapstok

Als je een gangkast of kapstok hebt waar je je jassen hangt, kun je die liever opruimen. Zet je jassen in de slaapkamer, zodat de kapstok of gangkast leeg is en je gasten hun jas daar kunnen ophangen. Als je geen gangkast hebt, kun je je kamer opruimen en het bed vrijhouden, zodat gasten hun jas op het bed kunnen gooien.

Verschuif de banken

Banken nemen vaak veel ruimte in in je huis. Door de banken tegen de muur te zetten, kun je veel ruimte creëren waardoor gasten de vrijheid hebben om te lopen en bijvoorbeeld te dansen. Als je een leuk zijtafeltje bij de bank hebt staan, zet je het tafeltje in de gang of ergens anders. Op die manier kunnen gasten hun drinken hierop zetten.

Tafels met eten en drinken

 Wijn doe je in een wijnkoeler  / Bron: Kaboompics, Pixabay Wijn doe je in een wijnkoeler / Bron: Kaboompics, Pixabay
Er moeten minstens twee tafels zijn met eten. In ieder geval één in de voorkamer en één in de keuken. Spreid de tafels met eten zo veel mogelijk, zodat het niet te druk wordt bij de tafels door alle gasten. Drank kun je liever in de koelkast laten, zodat het koud blijft. Je kunt daarnaast een kan met drank of limonade op de tafel neerzetten met veel ijs. Een wijnfles kun je op tafel zetten in een wijnkoeler.

Geen eettafel

Heb je geen eettafel? Gebruik dan je salontafel als eettafel door er lage kussens omheen te zetten, zodat mensen rond de tafel kunnen zitten. Kies anders voor wat krukken en plaats daar kleine gerechtjes op. Leuk als je een walking dinner organiseert.

Dansvloer

Zet je salontafel of eettafel aan één zijde, zodat er een grote ruimte ontstaat om te bewegen in je voorkamer. Zo creëer je ruimte voor mensen die graag willen dansen, dat zou een stuk lastiger zijn als er een tafel midden in de voorkamer staat!

Stoelen

Zet een groepje van twee à drie stoelen bij elkaar op verschillende plaatsen. Zodat de gasten op verschillende plaatsen met elkaar kunnen praten en ze niet blijven hangen op de bank. Als je niet genoeg stoelen hebt, kun je vrienden vragen of je wat stoelen kunt lenen.

Verdeel de tijden

Niet iedereen hoeft op dezelfde tijd te komen. Stuur uitnodigingskaarten voor vijf tot acht uur en voor de tweede helft gasten van zes tot negen uur. Zo komen je gasten niet op dezelfde tijdstippen en gaan sommige gasten weg, terwijl er anderen arriveren. Op die manier voorkom je de drukte.

Maak gebruik van buitenruimte

Heb je een achtertuin of terras? Zo ja, gebruik die dan. Zet wat lichtlantaarns in de tuin en wat tafeltjes voor de drankjes. Zet ook wat tafels met eten in de tuin, zodat mensen naar buiten gaan. Vooral in de zomer is het leuk om de buitenruimte te gebruiken. Als het regent kun je een partytent gebruiken, zodat je gasten droog blijven. In de winter kun je kiezen voor terrasverwarming, dit is tegenwoordig ook te huur. Handig voor feestjes. Daarnaast kun je dekentjes neerleggen als het nog meer afkoelt in de avond.

Versier het huis

Als je een klein huis hebt, kan het met versiering kleiner lijken. Het is een leuk idee om buiten je huis ballonnen en slinger op te hangen om zo toch voor een feestelijke sfeer te zorgen. In huis kun je voor sfeer zorgen door verlichting en een muziekje op te zetten. Lekker zorgt natuurlijk ook voor een gezellige sfeer!

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Feest vieren met een thema: een rode draad in je partyFeest vieren met een thema: een rode draad in je partyFeest vieren met een speciaal onderwerp, kan een feest extra aantrekkelijk maken. Het voorkomt dat je party of evenement…
Thuis een geweldig feest organiserenWil je thuis een feest houden, bijvoorbeeld ter ere van je verjaardag, en hier een daverend succes van maken? Dit artike…
Klussen: plannen maken voor verbouwen huis - verbouwingWanneer u uw huis gaat verbouwen is het goed eerst een hoofdplan op te stellen ook al gaat u waarschijnlijk per kamer te…
Optische trucs bij het verven en inrichten van je huisOptische trucs bij het verven en inrichten van je huisKleurgebruik bij het inrichten van je huis is ontzettend belangrijk. Het toont namelijk wie je bent. Men wil dan ook bij…
Studentenkamer efficiënt inrichtenStudentenkamer efficiënt inrichtenEindelijk is het je gelukt, een kamer! Een eigen plek die je naar hartenlust mag inrichten. Maar hoe kun je dat eigenlij…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Je ruimte in huis vergroten voor een groot feest"

Infoteur: Isabella
Laatste update: 04-09-2015
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Wonen
Special: Feest organiseren
Schrijf mee!