InfoNu.nl > Huis en Tuin > Tuin > Tuingereedschap, let op garantie!

Tuingereedschap, let op garantie!

Tuingereedschap is niet in één maat of merk verkrijgbaar, er zijn diverse maten en merken. Je kunt kiezen uit bijvoorbeeld Black&Decker en Gardena. Het gaat dan om een goede kwaliteit van de gereedschappen waar men zeker gebruik van moet maken wil je het plezier van tuinieren niet teniet laten gaan door falend gereedschap De garantie is bij deze merken goed geregeld. Het gereedschap is zeer degelijk.

Inleiding

Tuingereedschap is in alle maten verkrijgbaar. Er zijn veel verschillende soorten tuingereedschap waar je gebruik van kunt maken, maar welk tuingereedschap heb je nodig? In dit artikel wordt aandacht besteed aan de verschillende merken en aan de garantie van tuingereedschap. Er wordt namelijk vaak gedacht dat tuingereedschap geen garantiedekking heeft, maar dat is wel het geval. Neem daarom het artikel maar eens door, dan weet je wat we hier precies mee bedoelen.

Diverse merken

Een aantal bekende merken van tuingereedschap zijn Gardena, Wolf, Talen Tools, Black&Decker, Mannesmann en dan nog de merken van een tuincentrum. Ieder tuincentrum of bouwcentrum heeft vaak zijn eigen merken van tuingereedschap. Het is goed om merk tuingereedschap te kopen, maar je moet dan ook weten dat je hier veel voor betaalt. Gardena is bijvoorbeeld twee of drie keer zo duur als het gewone huismerk van een winkel. Denk vooraf dus goed na wat je zou willen doen, wil je veel uitgeven aan goed tuingereedschap omdat je het vaak gebruikt, of is het eenmalig gebruik en kies je daarom voor het gewone huismerk? Het zou kunnen dat je een schep aan wilt schaffen, deze kun je best van een goed merk kopen, hier heb je dan ook garantie op en wanneer er dan wat mis is met de schep kun je altijd contact opnemen met de leverancier van dit merk. Ook wanneer je een hark of een grasmaaier aan wilt schaffen kun je dit van een goed merk doen, het voordeel hierbij is gewoon dat je de garantie hebt. Dit staat vaak ook in de algemene voorwaarden op de websites van de merken beschreven. Voordat je het tuingereedschap aan gaat schaffen kun je dus kijken naar de garantieregeling en hier een keuze voor maken.

Garantie

Als je tuingereedschap aan gaat schaffen heb je garantie. Dit is niet bij alle soorten tuingereedschap het geval. Wanneer je tuingereedschap van een bekend merk aan gaat schaffen dan gaat het om een goed merk. Dit merk heeft algemene voorwaarden en daar staan ook de regels voor garantie in, bij sommige tuingereedschappen heb je bijvoorbeeld een paar maanden garantie en soms een paar jaar. Bij een grasmaaier heb je bijvoorbeeld langer garantie dan een schep. Dit komt omdat er speciale onderdelen in de grasmaaier aanwezig zijn waar je dan langer garantie op hebt. Je kunt nu kijken op de website van de merkaanbieder waar je garantie op hebt en hoelang deze garantie geldig is. Kun je het niet snel genoeg vinden dan kun je ook altijd een berichtje sturen naar de organisatie van het merk zodat zij je een overzicht sturen van de algemene voorwaarden. Meestal hangt er een kaartje aan het tuingereedschap met de duur van de garantie er op. Op deze manier weet je ook meteen hoelang de garantie is, maar wanneer je wat duurdere producten aan schaft heb je vaak ook iets betere kwaliteit en is de garantieregeling ook beter. Als je het tuingereedschap vaak moet gebruiken kun je maar beter kiezen voor tuingereedschap met goede kwaliteit en een goede garantieregeling.

Advies

Als je tuin je hobby is, is goed gereedschap onontbeerlijk. Zorg dus dat je met degelijk tuingereedschap kunt werken. Het werkt prettig, veilig en is duurzaam. Een hobby mag best wat kosten, toch? En let op want ook bij tuingereedschap geldt: goedkoop is duurkoop.
© 2011 - 2019 Evertvlage, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Tuingereedschap, let op garantie!"

Infoteur: Evertvlage
Gepubliceerd: 04-05-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Tuin
Schrijf mee!