InfoNu.nl > Huis en Tuin > Producten > Zonnebank kopen: voordelig?

Zonnebank kopen: voordelig?

Een eigen zonnebank is ideaal voor iedereen die graag een bruin kleurtje heeft, maar waar welke keuzemogelijkheden heb je qua het aanbod aan zonnebanken en wanneer loont het om een eigen zonnebank te hebben in plaats van naar de zonnestudio te gaan?

Soorten zonnebanken

Zoals bij de meeste producten zijn er verschillende modellen op de markt waar je uit kan kiezen. De zonnebank is hier geen uitzondering op.

De meest gangbare zonnebank modellen:
  • Sunmobiel
  • Zonnehemel
  • Zonnetunnel

Sunmobiel

De sunmobiel is een model dat weinig ruimte in beslag neemt en makkelijk opgeborgen kan worden. Mocht je nou geen zolder hebben of een kamer waar je een groot model neer kunt zetten dan is de sunmobiel wellicht een goede keuze.

Zonnetunnel

De zonnetunnel is het model waar de meeste mensen in gedachte hebben als ze aan een zonnebank denken. De meeste zonnestudio’s bieden zonnetunnels aan als zonnebank. De zonnetunnel gaat tijdens gebruik vrijwel helemaal dicht waardoor het voor mensen met claustrofobie niet de beste keuze is. Daarnaast neemt een zonnetunnel veel ruimte in beslag en kan niet makkelijk verplaatst worden.

Zonnehemel

Het laatste model zonnebank dat op de markt is, is de zonnehemel. Je zou de zonnehemel kunnen omschrijven als alleen de bovenkant/klep van de zonnetunnel. Voordeel van de zonnehemel is dat hij makkelijk verplaatsbaar is door zijn wieltjes en dat je het eigen bed als lig gedeelte kan gebruiken door de zonnehemel boven het bed te stellen.

Kosten aanschaf zonnebank

Prijzen van de meeste zonnebanken afhankelijk van het model beginnen rond de 1.500,- euro en kunnen oplopen tot 3.500,- euro.

Eigen zonnebank versus zonnestudio

De aankoop van een eigen zonnebank en het gebruik van de zonnebank brengen natuurlijk kosten met zich mee. Veel mensen denken na de aankoop klaar te zijn met het geldpotje leeg te maken, maar vergissen zich in de verbruikskosten. Zonnebanken gebruiken meer energie dan de meeste mensen denken.

Voordat een eigen zonnebank opweegt tegen de kosten van het zonnen bij een zonnestudio zal je toch regelt gebruik moeten maken van de zonnebank. Meest ideale is als er meerdere mensen in één huishouden zijn die onder de zonnebank gaan.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Zonnebank kopen: voordelig?"

Infoteur: Leveen
Gepubliceerd: 05-10-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Producten
Schrijf mee!