InfoNu.nl > Huis en Tuin > Producten > Sanibroyeur producten zelf installeren

Sanibroyeur producten zelf installeren

Als je op een bepaalde plek sanitair wilt installeren waar geen afvoerbuis ligt dan kun je kiezen voor een product van Sanibroyeur. Deze producten zijn gemakkelijk zelf te installeren op plekken waar geen afvoerbuis aanwezig is. Door middel van de fecaliënvermaler kun je volstaan met een afvoerbuis van maximaal 32 millimeter dik. De Sanibroyeur producten zijn toepasbaar in boten, ruimtes beneden rioolniveau, stacaravans en andere omgevingen. Je kunt gemakkelijk zelf een toilet installeren.

Sanibroyeur sanitair producten installeren

Als je een extra wc wilt plaatsen dan kun je met Sanibroyeur producten ongeacht de plaats van de afvoerbuizen deze installeren. In ruimtes waarin je onder het rioolniveau zit kun je met vuilwaterpompen en fecaliënvermalers van Sanibroyeur toch het afvalwater afvoeren. Je hoeft hiervoor geen stukken muur en vloer weg te breken. Een eenvoudige dunne leiding is het enige dat aangelegd dient te worden. Hierdoor is de installatie snel te doen en is daardoor niet heel erg prijzig.

Waar zijn Sanibroyeur producten te koop?

Voor verschillende soorten toepassingen kun je Sanibroyeur producten kopen. Alle producten voldoen aan de geldende normen en zijn gefabriceerd volgens de ISO 9001 normering. De producten zijn te koop bij sanitair groothandels en speciaalzaken. Ook kun je de producten kopen bij installateurs. Om de optimale garantie en service te krijgen bij de aankoop van Sanibroyeur producten is het verstandig om ze te kopen bij één van de officiële verkooppunten. Je kunt de producten ook via internetwinkels kopen, maar dan loop je de kans dat je niet de optimale garantie en service krijgt.

Hoe werkt de fecaliënvermaler?

Je wilt op een bepaalde plek een toilet installeren, maar er is geen afvoerbuis aanwezig. Je kunt dan een fecaliënvermaler installeren. Het grote voordeel hiervan is dat je dan slechts een kleine afvoerbuis hoeft aan te leggen. Geen grote dus, die in het zicht ligt of moeilijk is weg te werken. In de vermaler worden de fecaliën zeer fijn gemalen waardoor het in een dunne afvoerbuis kan worden afgevoerd. Een buis met een diameter van 32 millimeter is al voldoende. Dit alles is vrij eenvoudig te installeren. Bovendien scheelt het in de kosten. Het is namelijk mogelijk om meerdere sanitaire voorzieningen aan te sluiten op een fecaliënvermaler.

Hoe werkt de vuilwaterpomp?

Als je een afvoerbuis hebt die onder het rioolniveau ligt, dan kun je een vuilwaterpomp installeren. Deze pomp stuwt het afvalwater door een dunne buis naar de hoofdafvoer. De pomp kun je gebruiken bij onder andere een fonteintje, een toilet of een wasmachine.

Sanimarin, de elektrische wc

Een ander product van Sanibroyeur is de elektrische wc. Deze is leverbaar in een 12 volt of 24 volt uitvoering. Deze wc heeft een ingebouwde fecaliënvermaler. Je kunt dit toilet plaatsen in bijvoorbeeld een camper, een jacht, een pleziervaartuig of een stacaravan. Ook dit product is vrij eenvoudig zelf te installeren.

Hoe onderhoud je de Sanibroyeur producten?

Omdat er motorische onderdelen in de Sanibroyeur producten aanwezig zijn is goed onderhoud van belang. Hiervoor kun je de speciale ontkalker gebruiken. Deze is verkrijgbaar bij de officiële verkooppunten of via een internetwinkel. Door de geconcentreerde formule in de ontkalker, worden de kunststofonderdelen die in de producten zitten niet aangetast.

Wat is SaniAlarm?

Om problemen met de producten te voorkomen is het SaniAlarm ontwikkeld. Door dit alarm te installeren worden mankementen aan en onjuist gebruik van de apparaten tijdig voorkomen. Het SaniAlarm bestaat uit een dompelbuis, een buzzer en een pressostaat. Het SaniAlarm wordt in het water reservoir van het apparaat geïnstalleerd. Zodra er een afwijking in het water niveau optreedt gaat het alarm af. Je hoort dan een geluidssignaal van 80dB(A) tot het moment dat de storing is verholpen.

Het SaniAlarm kun je installeren op zowel de nieuwe als de oudere modellen producten. Door de duidelijke installatie handleiding kun je zelf gemakkelijk het SaniAlarm installeren.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.sanibroyeur.nl

Reageer op het artikel "Sanibroyeur producten zelf installeren"

Infoteur: Jozzie
Gepubliceerd: 13-02-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Producten
Schrijf mee!