InfoNu.nl > Huis en Tuin > Producten > Wat kan je doen met zout

Wat kan je doen met zout

Zout is lekker voor over de patatjes of om extra smaak te geven aan de soep, maar wist je dat er zoveel andere doeleinden zijn voor zout?

Wijn uit je vloerbedekking

Is er met wijn op je vloerbedekking of tapijt geknoeid? Maak de plek schoon met water en een spons. Is het rode wijn gooi er dan eerst witte wijn op voordat je gaat schoonmaken. Sprenkel er daarna zout overheen en laat het 10 minuten intrekken, nu kan je het zo opzuigen.

Bezems

Geef je bezem een langer leven, heb je een strooien bezem? Pak een emmer met heet water en doe hier een beetje zout bij, zet je bezem nu 20 minuten in deze emmer. Laat hem daarna drogen, zo gaat hij langer mee en blijft het stro langer goed.

Bijensteek

Ben je gestoken door een mug of door een bij? Doe direct zout op de plek, dit zorgt ervoor dat het minder prikt en helpt ook tegen de zwelling.

Vlooien

Heb je vlooien in je huis? Maak je huis en je plinten schoon met water en zout, herhaal dit een paar keer. De vlooien zullen in no time weg zijn.

Mierenplaag

Strooi een beetje zout voor je drempel en ze zullen niet meer binnen komen.

Aangebrande melk

Is je pan aan de bodem aangekoekt door aangebrande melk? Maak de bodem van de pan een beetje nat en strooi er zout in. Wacht nu 10 minuten, nu kan je hem zo schoonvegen.

Ontkalken

Moet bijvoorbeeld je waterkoker nodig ontkalkt worden? Maak een mix van azijn met zout en giet het in de waterkoker. Laat het nu een nachtje staan, morgen kan je het er zo afvegen.

Lippenstift op glas

Zit er lippenstift op je glazen? Wrijf de randjes van je glazen eventjes in met een beetje zout. De lippenstift gaat er bij het wassen nu direct af.

Ei nog goed

Weet je niet meer of je ei nog goed is voor gebruik? Doe 2 theelepeltjes zout in een kommetje met water en doe de ei erbij. Is het ei nog goed dan zal die gaan zinken, is hij niet meer goed dan drijft hij.

Sla

Wil je van tevoren een salade maken? Strooi een beetje zout op de blaadjes, dan blijft hij langer knapperig.

Melk

Strooi een mespuntje zout in een pak melk, zo kun je de melk langer bewaren. Het werkt ook heel goed voor koffiemelk en voor room.

Ei laten vallen

Als je wel eens een ei hebt laten vallen weet je wat een rommel het is om op te ruimen. Strooi dan eerst zout op de ei, het zout trekt het ei weer samen, nu kan je het zo met een doekje opvegen.
© 2008 - 2018 Daisy, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Hoe verwijder ik snel en gemakkelijk rodewijnvlekken?Hoe verwijder ik snel en gemakkelijk rodewijnvlekken?Het gebeurt ons allemaal wel eens, per ongeluk stoot je je rode wijn om. En zit er een rodewijnvlek op uw kleren of op v…
Wijnvlekken verwijderenWijnvlekken verwijderenGezellig met een glas wijn op de bank en dan hups daar gaat het geestrijke vocht. Op de blouse, de bank, de broek, het k…
Vlooien in de tuin verwijderen en verjagenVlooien in de tuin verwijderen en verjagenUw huis of appartement is niet de enige plaats die met een vlooienplaag te kampen kan krijgen. Ook uw tuin is onderhevig…
Vlooien in huis? Zo kan je ze doeltreffend bestrijden?Vlooien in huis? Zo kan je ze doeltreffend bestrijden?Wie dit jaar te kampen heeft met vlooien weet dat de beestjes hardnekkiger zijn dan vroeger. Een gewone behandeling of v…
Wat is een vlooientheater?Wat is een vlooientheater?Vlooien zijn lastige beestjes, die katten, honden en mensen jeuk bezorgen. Er zijn verschillende manieren om ze te bestr…

Reageer op het artikel "Wat kan je doen met zout"

Infoteur: Daisy
Laatste update: 13-01-2008
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Producten
Schrijf mee!