InfoNu.nl > Huis en Tuin > Kopen en huren > Student Experience: nieuwbouw woningen voor studenten

Student Experience: nieuwbouw woningen voor studenten

Student Experience: nieuwbouw woningen voor studenten Student Experience is een nieuw project voor nieuwbouw woningen voor studenten in Amsterdam. De gebouwen komen op twee locaties in Amsterdam en worden speciaal voor studenten gebouwd. Alle woningen zijn zelfstandig en je kunt zelfs een gemeubileerde kamer huren. De gebouwen heten Ravel Residence en AmstelHome. De woningen worden naar verwachting rond februari 2015 opgeleverd (Ravel Residence). De woningen van AmstelHome zullen later in 2015 worden opgeleverd.

Wat is Student Experience?

Student Experience is een project waarbij 1330 nieuwe studentenwoningen worden gebouwd. Deze woningen komen op twee verschillende locaties, genaamd Ravel Residence en AmstelHome. In Ravel Residence komen 800 woningen en in AmstelHome 550 woningen. Ze komen beiden op toplocaties in Amsterdam. Op dit moment kun je je nog niet inschrijven voor AmstelHome, maar wél voor Ravel Residence. De woningen van Ravel Residence zullen rond februari 2015 opgeleverd worden. Beide locaties zullen veel faciliteiten krijgen, zoals 24/7 bewaking, studieruimtes, wasserette en nog veel meer.

Zelfstandige kamers

Alle 1330 woningen worden zelfstandige kamers. Dat wil zeggen dat elke kamer een eigen keuken en badkamer heeft. In totaal is de oppervlakte ongeveer 21m2 per woning. Hierin zijn de keuken en badkamer inbegrepen. Dit komt neer op ongeveer 7 meter bij 3 meter. Elke kamer heeft een beveiligde televisie- en internetaansluiting. In de gewone kamers is de badkamer ingericht en staat er een klein keukentje. Verder zul je de kamer zelf moeten inrichten, ook de koelkast moet je zelf regelen. Er zijn echter ook gemeubileerde kamers te huur, deze zijn voorzien van alle gemakken. Hierbij moet je denken aan een bed, kast, bank en koelkast.

Huurprijs

De huurprijs van de woningen in Ravel Residence en AmstelHome zijn helaas vrij prijzig. De huurprijs begint bij 485 euro per maand, exclusief servicekosten. Deze servicekosten bedragen 120 euro per maand. Je betaalt dus elke maand minimaal 605 euro. Deze prijs geldt voor de zelfstandige kamers op de eerste verdieping. Alle andere zelfstandige kamers zijn 495 euro exclusief servicekosten. De gemeubileerde kamers zijn 585 euro per maand exclusief servicekosten.

Faciliteiten

Beide complexen krijgen een heleboel mooie faciliteiten.
  • Grand café
  • Lounge
  • Private Dining Room
  • Studieruimtes
  • Wasserette
  • 24/7 bewaking en camerabewaking
  • Huismeester
  • Gratis WiFi in openbare ruimtes
  • Sportveld op het dak
  • City farming en binnentuin
  • Fietsenstalling
  • Terras
  • Uitzendbureau
  • Medische Voorzieningen

Locaties

In totaal komen er dus 1330 zelfstandige studentenwoningen. Deze woningen worden verdeeld over twee complexen. Beide complexen liggen niet heel ver van elkaar vandaan en zitten op een goede locatie in Amsterdam.
Legenda
A. Ravel Residence
B. AmstelHome

Ravel Residence

Het complex van Ravel Residence komt op de Zuidas van Amsterdam. De exacte locatie is op de hoek van De Boelelaan en de Antonio Vivaldistraat. Er liggen twee stations dichtbij, namelijk station Amsterdam RAI op 550 meter en station Amsterdam Zuid op 950 meter. Er zijn ook diverse bushaltes in de buurt.

AmstelHome

Het complex van AmstelHome komt niet ver van Ravel Residence vandaan. Het complex komt direct aan de Amstel te liggen, aan de Joan Muyskenweg. Vlakbij ligt het metro station Overamstel, circa 450 meter.

Huurtoeslag

Huurtoeslag kun je bij de complexen van Student Experience alleen aanvragen als je ouder bent dan 23 jaar. Dit komt omdat de rekenhuur van de woningen meer bedraagt dan de vastgestelde grens van 389,05 euro per maand voor jongeren tussen de 18 en 23 jaar. De grens voor personen boven de 23 jaar is vastgesteld op 699,48 euro per maand. De rekenhuur voor alle woningen ligt op 495 euro per maand. De maximale huurtoeslag ligt rond de 245 euro per maand.

LeeftijdHuurtoeslag
18 tot 23 jaarNee
Ouder dan 23 jaarJa

Inschrijven en meer informatie

Op dit moment kun je je alleen nog inschrijven voor Ravel Residence, mits er nog woningen vrij zijn. Wees er snel bij, want veel woningen zijn al verhuurd of gereserveerd! De inschrijving voor AmstelHome zal binnenkort beginnen.
Inschrijven en meer informatie kan via de website van Student Experience: www.studentexperience.nl
© 2014 - 2019 Ghostattack, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Wat kost een kamer voor een student?Wat kost een kamer voor een student?Het studeren zelf is al kostbaar. In het geval de student hiervoor ook nog een eigen woonruimte moet betrekking, is de h…
Huren als studentHuren als studentAls student zijnde heb je niet zo veel te besteden, maar je wilt toch op je zelf of moet uit noodzaak op kamers. Hoe pak…
Ik ga op kamers, waar moet ik om denken?Ik ga op kamers, waar moet ik om denken?Jongeren die voor een opleiding op kamers gaan wonen, moeten goed letten op verzekeringen die ze moeten sluiten. Ze gaan…
Waar moet je aan denken als je op kamers gaat?Waar moet je aan denken als je op kamers gaat?Ga je studeren, en woon je ver weg van je nieuwe school? Dan is op kamers gaan zeker een goede optie voor jou! Maar ook…
Idealis, de studentenhuisvester in Wageningen en EdeIdealis, de studentenhuisvester in Wageningen en EdeGa jij studeren in Wageningen of Ede? Wil je graag bij je ouders weg of word je gedwongen om op kamers te gaan, omdat Wa…
Bronnen en referenties
  • Studentexperience.nl

Reageer op het artikel "Student Experience: nieuwbouw woningen voor studenten"

Infoteur: Ghostattack
Laatste update: 23-10-2014
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Kopen en huren
Schrijf mee!