InfoNu.nl > Huis en Tuin > Huishoudelijk > Ikea family card biedt voordelen en voordelig ontbijt

Ikea family card biedt voordelen en voordelig ontbijt

Ikea family card biedt voordelen en voordelig ontbijt Door lid te worden van Ikea Family krijg je vele voordelen en blijf je via je mailadres op de hoogte van de aanbiedingen en kortingen bij Ikea. Zo kan men dagelijks in het restaurant van het warenhuis een ontbijt nuttigen voor een lage prijs. Op diverse artikelen zitten extra kortingen. Het Ikea concern zoekt naar wegen om te investeren en uit te breiden, Zo wil men studentenkamers gaan bouwen die verhuurd worden en ingericht worden met Ikea meubels.

Ontstaan

Het Ikea concern is ontstaan in Zuid Zweden. De grondlegger was Ingvar Kamprad die werd geboren in 1926. Als kleine jongen had hij al handelsgeest want hij kocht lucifers en verkocht deze weer. Hij breidde zijn assortiment uit met ansichtkaarten, bloemzaadjes, potloden en pennen. In de veertiger jaren ontstond de eerste showroom en winkel. Tevens experimenteerde Ingvar met zelf montage van meubelen. In de zestiger jaren kwamen er al meer Ikea winkels en in de tachtiger jaren volgde een grote uitbreiding van het aantal zaken in de Verenigde Staten, Frankrijk. Daarna volgde ook Duitsland en Spanje.

Ikea in China

Sedert 2006 heeft Ikea ook winkels in China. Zij willen ieder jaar 3 nieuwe warenhuizen toevoegen tot 2016. De omzet in het afgelopen jaar is meer dan 20% gestegen. Aangezien veel Chinezen klein behuisd zijn wil men graag de meubelen van Ikea aanschaffen. Ook hier kent men de Ikea Family card en kan men met de pas voordelen krijgen. Vanzelfsprekend haast is er inmiddels in China ook een namaak Ikea ontdekt..Er zijn o.a. Ikea warenhuizen in Beijing, Shanghai, Chengdu en Tianjiin.
Het warenhuis in Beijing ontving in 2011 maar liefst 6 miljoen bezoekers. Sommigen namen het karakter van relaxed winkelen wel erg serieus en vielen in slaap op de beddenafdeling. Deze beelden werden getoond in de reclame van Ikea.

Vestigingen in verschillende landen nemen toe

Na de eeuwwisseling zijn er ook zaken gekomen in Japan en Rusland. In totaal zijn er vestigingen in 41 landen. Het bedrijf telt 127000 medewerkers en heeft een jaaromzet van 23,1 miljoen euro. Tot op heden blijft wel de Zweedse benadering van design de basis in het assortiment. Alle Ikea warenhuizen zijn werkzaam als franchisebedrijven van Inter Ikea Systems B.V. In juli 2012 heeft Ikea haar merkrechten ondergebracht in Nederland gezien het voordelige belastingklimaat. Men zoekt naar nieuwe wegen om uit te breiden en toch het eigen concept te behouden. Zo zijn er plannen om binnen Europa honderd budgethotels te gaan bouwen die worden ingericht met meubels van Ikea. Deze hotels zullen gebouwd worden in Nederland, Duitsland, Groot Brittannië en Polen. Ook is er gedacht aan studentenhuisvesting waarvoor reeds een contract getekend is met de verhuurder van studentenhuisvesting Duwo. Er zullen studentenkamers gebouwd gaan worden die 17,5 vierkante meter groot zijn en voorzien zijn van een keukentje en badkamer. Ook deze zullen ingericht worden met Ikea meubels.

Ikea Family kaart geeft voordelen

Ikea Family is een gratis lidmaatschap wat je vele voordelen biedt. Je kunt je aanmeldingen in de winkel of op de site van Ikea. Daarna ontvang je de Ikea Family kaart gratis thuis. Met de kaart in handen heb je recht op diverse voordeeltjes. Zo kun je korting krijgen op de producten van Ikea maar je krijgt in het restaurant ook gratis koffie en thee.

Ontbijt voor gereduceerde prijs

Het is erg leuk om zo maar eens op een ochtend om 9 uur te gaan ontbijten bij Ikea. Vooral met jonge kinderen is dit een gezellige gebeurtenis en je ziet dan ook diverse gezinnetjes al of niet met grootouders hier eerst een ontbijtje nuttigen alvorens te gaan winkelen. Op vertoon van de kaart wordt anno 2019 n.l. een ontbijt geserveerd voor 1,20 euro. Het ontbijt bestaat uit: pistolet, croissant, boter, plakje kaas en vleeswaren, koffie of thee. Wil je een eitje of jam dan kost dit 0,30 cent. Het ontbijt wordt regelmatig uitgebreid waarbij je tegen betaling kunt uitbreiden met een plakje zalm, glaasje sap of een pannenkoekje. Heb je geen Ikea-card dan betaal je 3,45 euro. Wie alleen een kopje koffie wil met een croissant betaalt 0,60 cent. Tevens krijg je het gratis woonmagazine zodat je op de hoogte blijft van alle woonnieuws. Daarnaast zijn er ook nog speciale Ikea Family activiteiten in iedere vestiging speciaal voor leden. Hierbij kun je denken aan workshops en woonseminars over uiteenlopende onderwerpen. Als lid van Ikea Family krijg je wanneer je een aanhanger moet huren deze het derde uur gratis.

Producten van Ikea

Ikea heeft een heel groot assortiment met producten op velerlei gebied. Te denken valt aan:
  • Bergruimte
  • Badkamer
  • Decoratie
  • eetkamer
  • Kinderland
  • Keuken
  • Kookartikelen en serviesgoed
  • Slaapkamer
  • Textiel
  • Tuin en balkon
  • verlichting
  • werkplek
  • woonkamer

Openingstijden

Bij Ikea zijn de openingstijden wel zeer ruim. Dagelijks kan men inkopen doen van 10 uur 's morgens tot 21 uur 's avonds. Op zaterdag is de winkel geopend van 9 uur 's morgens tot 20 uur 's avonds. Tevens is de winkel ook op zondag geopend vanaf 12 uur tot 18 uur. Er is sprake van een 66 uur lange opening per week.

Keuken kopen

Ook bij Ikea kan men een complete keuken kopen. Vooraf moet je wel zelf een planning maken en dit kun op je computer met de Keukenplanner van Ikea zelf doen. Deze is te vinden op Ikea.nl/keukenplanner. Hiermee kun je zelf je keuken in 3D ontwerpen compleet met laden, sierlijsten etc. Het is hierbij natuurlijk van het grootste belang dat er nauwkeurig wordt opgemeten. Ikea helpt je met installatie, transport, montage en ook de financiering.

Transportservice

Als in een appartement bezorgd moet worden dan wordt vanaf de vijfde etage alleen bezorgd als er een lift is. Levering in het buitenland alleen tot maximaal 25 km vanaf de Nederlandse grens. Voor tijdelijke opslag wordt een tarief van 15 euro in rekening gebracht. Dit geldt vooral als je een product online besteld hebt dan ligt dit 4 uur later klaar in één van de vestigingen die je hebt opgegeven.

Pakketten tot 30 kg. kunnen per post bezorgd worden. Weegt een aankoop méér dan kan dit per vrachtwagen thuis bezorgd worden. De kosten bedragen dan in 2019 totaal 39 euro.

Ook is het mogelijk om een aanhangwagen te huren en zelf de spullen te vervoeren. De kosten hiervoor zijn 15 euro gedurende de eerste 2 uur. Per extra uur bedragen de kosten dan 2,50 euro. Ben je in het bezit van een Ikea kaart dan mag je de aanhangwagen 3 uur huren voor 15 euro.

Hulp nodig

Wanneer je niet zo handig bent of geen tijd hebt om zelf de meubelen in elkaar te zetten dan kan Ikea je in contact brengen met een montagebedrijf. Voor de meeste werkzaamheden zijn vaste prijzen die in rekening worden gebracht. Wil men naast het monteren en plaatsen van meubels nog andere werkzaamheden laten uitvoeren dan wordt een uurtarief van 44 euro inclusief BTW in rekening gebracht. Als voorbeeld een kastelement van een garderobekast plaatsen kost 40 euro. Het leggen van laminaat (click) kost 10 euro per m².

Ikea Social Initiative

Ikea steunt diverse projecten in de ontwikkelingslanden met name in India. Zo wordt van iedere Sunnan lamp die verkocht wordt er eentje gegeven aan Unicef. Er zijn al meer dan 500.000 lampen uitgedeeld aan kinderen in derde wereld landen zodat zij ook als er geen elektriciteit is toch hun huiswerk kunnen maken 's avonds. Ook zijn er diverse speelgoedacties geweest die door Ikea ondersteund werden.

Ikea en de toekomst

Ikea heeft als doelstelling om 100% van haar energiebehoefte uit duurzame bronnen te halen. Zo hebben zij op alle Chinese vestigingen zonnepanelen geplaatst wat 6000 ton CO2 bespaart. Wereldwijd heeft Ikea 250.000 zonnepanelen en 80 windmolens. In 2018 haalt men de helft van de energie voorziening uit groene bronnen.
Gerelateerde artikelen
Woonwarenhuis IKEAWoonwarenhuis IKEAIKEA is een van de grootste woonwarenhuisketens in de wereld. Kom hier meer te weten over het ontstaan van de keten, de…
IKEA ontbijt en openingstijden van het IKEA restaurantIKEA ontbijt en openingstijden van het IKEA restaurantWanneer een bezoek aan een IKEA-winkel wordt gebracht is het vaak een goed idee om iets te gaan eten. Het is namelijk pr…
Het merk IKEA: waarom het zo'n succes isHet merk IKEA: waarom het zo'n succes isIKEA is het bekendste woonwarenhuis ter wereld. Met honderden vestigingen in 28 landen werd in 2015 een omzet van 31,9 m…
Ikea-effect; het inschatten van waardeMarktplaats en andere verkoop sites staan bomvol met een groot assortiment aan producten. Verkopers mogen bij deze websi…
Ikea Webwinkel Nederland: thuis Ikea shoppen vanaf je bankIkea Webwinkel Nederland: thuis Ikea shoppen vanaf je bankIkea Webwinkel heeft zijn deuren geopend met een ruime 7.000 artikelen. Het aantal is de afgelopen jaren regelmatig uitg…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Anneileino, Pixabay
  • Ikea folder
  • Ikea website
  • Nu Zakelijk

Reageer op het artikel "Ikea family card biedt voordelen en voordelig ontbijt"

Reactie

Everaerts Martine, 13-10-2019 11:17 #1
Van welk uur tot welk uur kan je ontbijten? Reactie infoteur, 18-10-2019
Beste Martine,

Je kunt ontbijten bij Ikea van 9 tot 10.30 uur gedurende alle dagen in de week, behalve op zondag. Dan wisselen de tijden per vestiging. Ook is het zo dat in Amsterdam pas gestart wordt om 9.30 met het ontbijt.
Veel plezier bij het ontbijt.
Met vriendelijke groet,
Celientje1

Infoteur: Celientje1
Laatste update: 28-02-2019
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Huishoudelijk
Reacties: 1
Schrijf mee!