InfoNu.nl > Huis en Tuin > Huishoudelijk > Nagellak, maar dan niet op je nagels

Nagellak, maar dan niet op je nagels

Nagellak, maar dan niet op je nagels Nagellak staat prachtig op je nagels. Alleen zijn er nog veel meer mogelijkheden met nagellak te verzinnen. Nagellak is zo veelzijdig dat het altijd handig is om een flesje nagellak in de buurt te hebben. In je tas, voor de beroemde truc om je panty te repareren, maar ook in de gereedschapskist om er voor te zorgen dat schroeven niet meer losgaan en in je bijouxdoos voor eerste hulp bij sieraadongelukjes.

Naald, draad en nagellak

Soms is het moeilijk om een draad in het oog van een naald te stoppen. De draad blijft draaien, of gaat pluizen aan de uiteindes. Het is natuurlijk mogelijk om de draad telkens af te knippen, maar ja, dat is niet altijd de bedoeling en de kans dat dat uiteinde weer gaat rafelen is natuurlijk ook weer aanwezig. Doe een klein beetje nagellak op het uiteinde van de draad en de draad blijft stijf staan en zal niet meer rafelen. Het is nu een koud kunstje om de draad in de naald te stoppen.

Zo kan je er natuurlijk ook voor zorgen dat je schoenveters niet gaan rafelen. En je zou hiervoor zelfs nog leuke kleuren kunnen gebruiken, om je outfit op te pimpen.

Sieraden en nagellak

Groene kleur van sieraden op je huid en nagellak

Sommige sieraden laten een groene kleur achter op je huid wanneer je ze draagt. Vaak zijn dit niet de duurste sieraden, maar het is natuurlijk niet leuk dat deze kleur dit aan iedereen verraadt. Je kan dit oplossen door de sieraden te lakken met kleurloze nagellak. Het metaal raakt dan je huid niet meer aan waardoor je geen groene verkleuring meer krijgt op je huid.

Losse steentjes en nagellak

Losse steentjes in sieraden kun je vastzetten met nagellak. Geen gedoe met alleslijm en secondelijm, maar gewoon een druppeltje nagellak in het bed van het steentje druppelen, het steentje erin drukken en wachten totdat de nagellak is opgedroogd.

Sieraden blijven mooi glimmen van nagellak

Je kunt ook nagellak gebruiken om de sieraden mooi te houden. Voordat de mooie laag van de sieraden is afgesleten kun je er een laagje kleurloze nagellak opsmeren. Op deze manier zal eerst de kleurloze nagellak van je sieraden afslijten voordat het mooie laagje ervan afslijt.

Nikkelallergie

Ook mensen die last hebben van nikkelallergie kunnen de nikkelen onderdelen insmeren met nagellak. Zo komen de nikkelen elementen niet meer met de huid in aanraking waardoor er geen allergische reactie meer plaatsvindt.

Nagellak en kleding

Nagellak tegen afgeven op kleding

Sommige fabrikanten van kledingstukken kunnen prachtige gekleurde stiksels of applicaties maken op kledingstukken. Alleen kunnen de leuke kleurtjes wel gaan afgeven in de was. Ook kunnen sommige metalen onderdelen op kleding wat kleur of roest afgeven. Je kan natuurlijk niet van je mooie witte blouse eerst alle knoopjes afhalen voordat je hem in de was gooit. Of de applicatie of gekleurde stiksel van je broek in een aparte was gooien. Een oplossing voor dit probleem is kleurloze nagellak. Smeer de applicaties, stiksels of knoopjes in met kleurloze nagellak en ze zullen niet meer afgeven wanneer ze in de was zitten.

EHBO bij ladders in je panty

Ook bij het dragen van panty’s is nagellak onmisbaar. Wanneer er een ladder komt in je panty kan je hem met kleurloze nagellak aanstippen zodat de ladder niet verder kan gaan.

EHBO bij gescheurde nagels

Wanneer je nagel is ingescheurd kun je de nagel afknippen, maar soms wil je het niet omdat je net een paar mooie nagels bij elkaar gespaard hebt, of kan het niet omdat je nagel helemaal ingescheurd is. Je kan dan op de scheur een vloeitje of een stukje van een theezakje plakken. Als het goed zit, kan je de nagel, samen met de andere negen nagels lakken in je favoriete kleur.

Klussen met nagellak

Schroeven en nagellak

Nagellak is ook onmisbaar bij het klussen. Er zijn altijd van die schroeven die niet vast willen blijven zitten. Haal de schroef er helemaal uit, doe een beetje nagellak op de schroefdraad en draai de schroef terug. De schroef zal er nu niet meer uit komen.

Dichtplakken

Je kunt ook nagellak gebruiken om dingen vast te plakken wanneer je geen lijm in de buurt hebt. Denk bijvoorbeeld aan enveloppen of postzegels. Zeker wanneer je de smaak van gum vies vindt is nagellak een goede oplossing.
© 2015 - 2019 4chevaux, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Wat kun je doen met nagellak?Met nagellak kun je vanzelfsprekend je nagels lakken, maar wat kun je er nog meer mee doen? Hieronder een vijftal andere…
Krant-nagels, super gave en originele manier van nailartEen nieuwe en populaire trend onder de nail arts is Newspaper Nail Art, oftewel krantnagels! Probeer het nu en en ga ori…
Nagels lakken met motiefjesWie zijn nagels lakt valt op. Hetzij omdat ze in opvallende kleuren gelakt zijn, hetzij omdat je handen gewoon mooi verz…
Nagels lakken, hoe doe je dat?Nagels lakken, hoe doe je dat?Nagels lakken, nagellak aanbrengen op je nagels, het blijkt niet altijd een eenvoudig klusje. Als je niet goed lakt loop…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Kropekk Pl, Pixabay
  • http://www.goodhousekeeping.com/beauty/a33339/nail-polish-tricks-uses/ (bezocht op 13/7/2015)

Reageer op het artikel "Nagellak, maar dan niet op je nagels"

Infoteur: 4chevaux
Gepubliceerd: 14-07-2015
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Huishoudelijk
Schrijf mee!