InfoNu.nl > Huis en Tuin > Diversen > Huishoudtips

Huishoudtips

Huishoudtips Het huishouden doen is niet de leukste klus, maar met deze tips wordt het een stuk aantrekkelijker. Ik heb ze allemaal zelf uitgeprobeerd en ze werken echt. De meeste spullen heb je al in huis. Je kunt dus gelijk beginnen. Veel poetsplezier.

Last van druipende kaarsen;

Leg de kaarsen voordat je ze gaat branden in een bak met zout water. Droog ze daarna af, en je zult zien dat ze niet meer druipen.

Rode wijn gemorst op tapijt;

Strooi er wat zout op en laat dit indrogen. Het zout zuigt alle wijn op. Daarna opzuigen en de vlek is verdwenen. Geen zout bij de hand, behandel de vlek met witte wijn en je zult zien dat de vlek zo verdwenen is. De laatste tip werkt trouwens ook uitstekend als je rode wijn op je kleding gemorst hebt. Daarna wel zo snel mogelijk wassen.

Een frisse matras;

Strooi er af en toe wat soda op, laat dit een tijdje intrekken. Daarna stofzuigen en je matras is weer fris.

Beslagen spiegels in badkamer;

Wrijf je spiegels in met pure shampoo. Nawrijven met een stuk keukenrol totdat de shampoo verdwenen is. Daarna zullen je spiegels na het douchen niet meer beslaan.

Vliegenpoep;

Wrijf de vlekken in met koude thee, en je zult zien dat de poep gemakkelijk kunt verwijderen met een vochtige doek.

Zilver poetsen;

Voor degene onder ons die nog roken, met as kun je je zilver prima poetsen. Je kunt natuurlijk ook as uit de open haard gebruiken. Mocht je dit allemaal niet bij de hand hebben dan kan je je zilver ook insmeren met tandpasta (wel de witte gebruiken) en dan oppoetsen totdat de tandpasta verdwenen is. Dit alles met een zachte doek. Je kunt ook je zilver in een pan doen met een prop aluminiumfolie en wat soda. Even laten staan, eruit halen, afspoelen met koud water en drogen.

Heerlijk geurende asbakken;

Als je wat toiletspray in schone asbakken spuit, koekt de as niet zo aan. En het ruikt een stuk frisser.

Vitrage weer wit;

Stop een tablet die je gebruikt om je gebit mee te reinigen bij de vitrage in de wasmachine.

Katten- en hondenharen verwijderen;

Trek huishoudhandschoenen aan die een klein beetje vochtig gemaakt zijn. Met een trekkende beweging haal je zo alle haren weg.

Lekkere geur in huis tijdens het stofzuigen;

Zuig als de stofzuigerzak nog leeg is wat waspoeder op. Elke keer als je zuigt ruik je de frisse geur van waspoeder.
© 2008 - 2019 Dee12, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Alles over het maken van kaarsenAlles over het maken van kaarsenHet maken van kaarsen wordt de laatste tijd steeds populairder en de meeste hobbywinkels hebben dan ook een ruim assorti…
Kaarsen sfeermakersKaarsen sfeermakersWaren kaarsen in het verleden meer sfeermakers in de donkere en koude wintermaanden, inmiddels weten we wel beter. Kaars…
Vrouwen: waarom een glaasje wijn goed voor je isVrouwen: waarom een glaasje wijn goed voor je isDe effecten van een glaasje wijn op het lichaam van vrouwen zijn volgens wetenschappelijk onderzoek zo gek nog niet. Wat…
De kaarsen bij de sjabbatsmaaltijdvieringDe kaarsen bij de sjabbatsmaaltijdvieringKaarsen spelen een belangrijke rol bij de viering van de sjabbatsmaaltijd. Het is de plicht van de vrouw om de kaarsen t…
Het ambacht van hand gegoten kaarsen makenDe kaars geeft licht af, en was voordat de gloeilamp uitgevonden werd, de belangrijkste lichtbron. Toch is de kaars niet…
Bronnen en referenties
  • Ikzelf, familie en bladen

Reageer op het artikel "Huishoudtips"

Infoteur: Dee12
Gepubliceerd: 21-02-2008
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!