Wat kan je doen met thee

Thee is natuurlijk heerlijk om lekker op te drinken, maar wist je dat er nog veel en veel meer te doen is met thee?

Zweetvoeten

Week je voeten iedere dag in een bak met thee, doe dit 20 minuten per keer voor een week lang. Nu heb je geen last meer van zweetvoeten.

Baby's prikje

Heeft je baby net een prikje gehad en heeft hij daar veel last van. Leg een nat theezakje op het plekje waar hij de injectie heeft gehad. Door een stofje die in de thee zit, wordt de pijn verzacht.

Pijnlijke tepels

Heb je pijn aan je tepels na het voeden (borstvoeding)? Zet een kopje thee, en hang daarna het theezakje in ijskoud water. Leg ze nu een paar minuten op je tepels, de pijn gaat weg.

Zelfbruiner

Wil je een extra kleurtje krijgen zonder zon? Zet een pot hele sterke thee en laat het vervolgens afkoelen. Doe het in een fles met een spray erop. Spuit het nu op je huid en laat het drogen, zo krijg je een lekker kleurtje, herhaal dit voor een blijvende kleur.

Vermoeide ogen

Pak 2 gebruikte theezakjes en leg ze voor 20 minuten op je ogen. Je wallen trekken weg en je voelt je weer fris.

Grijs haar

Als je grijze haar een oppepper nodig heeft. Maak een kopje thee, maar inplaats van 1 theezakje gebruik je er 3, voeg er een theelepel rozemarijn aan toe. Laat dit een nachtje staan voordat je het gebruikt. Was je haar eerst met een shampoo zoals je het normaal ook zou doen. Giet daarna het mengsel over je haar en verdeel het, zodat je hele haar ermee bedekt is. Spoel het niet uit, maar dep je haar droog met een handdoek. Je moet dit meerdere keren herhalen voor een gewens effect.

Verbrand

Ben je door de zon verbrand, of misschien heb je je verbrand met koken? Leg dan een nat theezakje op je huid, het helpt direct, het verkoelt en de prik gaat eruit.

Spiegel schoonmaken

Maak een kopje sterkgetrokken thee en laat het dan afkoelen. Maak een doek nat met de thee en wrijf de hele spiegel ermee in. Neem nu een droge doek en poets de spiegel na, hij blinkt nu mooier dan ooit.

Rozen

Sprenkel gebruikte theeblaadjes bij je rozenstruik en geef ze een boost. Als je ze nu water geeft trekt de stof in de thee de aarde in, waardoor je rozen nog mooier worden.
© 2008 - 2020 Daisy, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Wat kan je doen met thee"

Infoteur: Daisy
Gepubliceerd: Januari 2008
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!