InfoNu.nl > Huis en Tuin > Diversen > Zelf een homeparty organiseren

Zelf een homeparty organiseren

Zelf een homeparty organiseren De meeste mensen zijn wel bekend met het fenomeen homeparty of thuisparty waarvan de Tupperware-party natuurlijk de allerbekendste is. Inmiddels zijn er zeer veel verschillende varianten van thuisparty's, zoals make-up, lingerie, en kinderkleding. Maar ook in opkomst is de ruitersport-party. Deze party kun je speciaal voor al je paardenvriendinnen organiseren.

Wat is een homeparty?

Een homeparty of thuisparty is een verkoopevenement waarbij een consulente bij een gastvrouw thuis uitleg geeft over producten en deze probeert te verkopen. De gastvrouw nodigt hiervoor vriendinnen, vrienden, familie, kennissen en bekenden uit. Meestal is er een minimum aantal gasten nodig. Bij een Tupperware party ontvangt de gastvrouw afhankelijk van de hoogte van de omzet als beloning gratis producten. Ook eventuele vervolgafspraken die door gasten worden gemaakt om een party te geven worden beloond met gratis producten. Dit is overigens niet bij alle thuisparty's zo.

Verschillende soorten party's

Er zijn in navolging van de Tupperware-party talloze andere party's ontstaan. De bekendste zijn de make-up-party's, de lingerieparty's en de party's met erotische artikelen. Maar ook onder andere de volgende artikelen kun je inmiddels op thuisparty's kopen:
  • Kinderkleding
  • Dameskleding
  • Sieraden
  • Babyartikelen
  • Lifestyle artikelen
  • Ruitersportartikelen
  • Kookartikelen

Catalogus of directe verkoop

Bij de meeste homeparty's bestel je de artikelen uit een catalogus. De spullen worden vervolgens door de consulente besteld, waarna je de spullen na ongeveer één of twee weken op kunt halen bij de gastvrouw. Maar er bestaan ook party's waarbij de consulente alle spullen bij zich heeft en je dus direct kunt kopen en meenemen. Vaak zijn deze spullen ook iets goedkoper en soms geldt op=op.

Zelf een homeparty organiseren

Kies een leuke homeparty uit. Bijvoorbeeld via internet, of een party waar je al eens als gast bent geweest. Zorg dat je voldoende personen uitnodigt. Voor sommige party's is er een minimum aantal gasten nodig. Maak de groep echter ook niet te groot, zodat het gezellig blijft en overzichtelijk. Begin op tijd met het uitnodigen van de gasten, dan heb je de meeste kans dat ze kunnen. Misschien hebben ze zelf ook nog bekenden die mee kunnen komen.

Met de consulente maak je afspraken over wat jij als gastvrouw ontvangt. Bijvoorbeeld een kortingsbon of een gratis artikel. Maak het gezellig met een hapje en een drankje of laat iedereen iets meenemen, maar haal niet overdreven veel in huis. De meeste tijd wordt toch besteed aan het bekijken en kopen/ bestellen van de producten. Wanneer er op een avond kleding of lingerie wordt verkocht, zorg dan voor een pasruimte en een spiegel.
Al wordt er veel of weinig verkocht, laat de gezelligheid voorop staan!

Zelf aan de slag als consulente

Wil je zelf eens aan de andere kant staan en als consulente aan de slag gaan, dan zijn daar verschillende mogelijkheden voor. Natuurlijk kun je bij Tupperware aan de slag, of bijvoorbeeld bij Oriflame (make-up). Maar je kunt ook gemakkelijk een eigen bedrijfje beginnen en zelf op zoek gaan naar leuke spullen om te verkopen. Per goed bezochte avond kun je met thuisverkoop gemakkelijk zo'n tweehonderd euro winst maken.
© 2012 - 2019 Jettix, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.nl.wikipedia.org

Reageer op het artikel "Zelf een homeparty organiseren"

Infoteur: Jettix
Laatste update: 02-08-2016
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!