InfoNu.nl > Huis en Tuin > Creatief > Kerstsfeer creeëren in huis

Kerstsfeer creeëren in huis

Geniet jij ook zo van de Kerst? En je huis gezellig aan te kleden voor de wintermaanden? De kerstperiode is zeer geschikt om je huis sfeervol aan te kleden. Ik deel graag een paar leuke ideeën om je huis in kerstsfeer te brengen. Ook al zo druk bezig met de Kerst voorbereidingen? Hier enkele tips om je huis in optimale kerstsfeer te brengen.
Let goed op de kleuren van je inrichting en je huidige interieur en pas de kerstkleuren daarop aan.

Silent White

Wit is de kersttrend van 2014! Een wat strakkere inrichting met veel wit komt helemaal tot zijn recht met kerstkleuren als wit en blauw. Maak gebruik van sneeuweffect, witte kerstkransen, blauwe en witte kerstballen en veel zilveren accessoires als kandelaars en theelichtjes. Deze winter geldt: Hoe witter hoe beter. Versier je kerstboom met witte ballen, slingers en schattige kerstengeltjes. Met nepsneeuw maak je de kerstboom, maar ook versieringen op het raam, extra wit. Een witte kerstboom behoort natuurlijk ook tot de opties! Prachtig met helderblauwe kerstballen! Dus pimp je kerstboom met witte ballen, slingers en lieve kerstengeltjes. Een beetje dennengeur erover heen en je hebt je eigen 'witte' kerst.

Nights of Wonder

Met bestaande zwarte tinten in huis is het een uitstekende keus om voor paarse en zilveren kerstspullen te kiezen. Ook donkerrood met goud is een goede keuze. Kies voor een etnische uitstraling met donkerrode of paarse tafellopers en zilveren kandelaars. Kies voor stoffen als fluweel en dunne, glanzende materialen die doorschijnend zijn. De kerstboom mag vol gehangen worden met kleuren als donkerrood, donkerpaars, donkerblauw, zwart, donkergroen en een tikje goud. De kerstboom mag vooral luxe uitstralen! Deze kerst krijgt een prachtig mysterieus en oosters effect.

Traditional Christmas

Zijn er veel roodtinten of houten meubilair te vinden in je huis? De klassieke combinatie van rood en goud doen het in dit geval uitstekend. Deze klassieke combinatie komt elk jaar terug en worden toch wel gerekend tot de basiskleuren van de kerst. De combinatie van rood en goud geeft een warme uitstraling en sfeer aan je huis. Niet voor niets zijn dit de meest gebruikte kleuren in huis met de kerst. Je houdt de sfeer rustig in huis door twee kleuren te gebruiken. Gebruik in de kerstboom bijvoorbeeld enkel rood en goud. Creëer daarnaast sfeer door kerstballen in schalen te leggen voor op tafel. Gebruik kaarsen in dezelfde kleuren als de boom.
Wil je eens een keer iets geks? Ga voor rode zuurstokjes in de boom, kerstsokken, verlichte kerstballen en kerstmannen en bijvoorbeeld gekleurde (knipperende) verlichting in de boom.

Het belangrijkste is om rekening te houden met de harmonie in je huis. Volg de kleuren in je huis, je inrichting, je smaak en vooral je gevoel.
© 2008 - 2019 Marieke1982, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Kerstsfeer creeëren in huis"

Infoteur: Marieke1982
Laatste update: 18-11-2014
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Creatief
Schrijf mee!