InfoNu.nl > Huis en Tuin > Huishoudelijk > Nagellak verwijderen

Nagellak verwijderen

Nagellak verwijderen Nagellak is een veel gebruikt product bij vrouwen. Maar nagellak is ook een gemeen spul, dat zich moeilijk laat verwijderen. Wil je je oude nagellak eraf halen, maar heb je geen nagellakremover in huis? Is er een nagellak vlek op het parket, of tapijt gekomen? Of zitten er nagellak vlek in je kleren? Hier de tips om de nagellak te verwijderen!
Nagellak wordt meestal gebruikt door vrouwen om hun nagels van handen en tenen een mooi kleurtje te geven. Daarnaast kan nagellak ook als versteviging van de nagel worden gebruikt. Nagellak is echter een hardnekkig product, dat zich niet zomaar laat verwijderen met water en zeep.

Nagellak verwijderen

Nagellak wordt doorgaans verwijderd met nagellakremover. Dit bevat meestal Aceton, een oplosmiddel. Aceton is lichtirriterend voor de huid, maar niet schadelijk. Tegenwoordig wordt er vaak nagellakremover verkocht zonder Aceton erin.

Het kan altijd eens gebeuren dat je net je oude nagellak wilt afhalen, en je nagels een mooie nieuwe kleur wilt geven en de aceton blijkt op te zijn. Een makkelijke manier om dan toch de nagellak te verwijderen is om eerst een nieuwe laag nagellak over de oude laag te doen, en binnen een paar sec met een watje afhalen.

Nagellak verwijderen van parket

Een opgedroogde vlek nagellak op het parket, is lastig te verwijderen. Je kunt dit afhalen door met een verfkrabber de nagellak af te krabben. Op de plek waar de nagellak gezeten heeft, smeer je een dikke laag was.

Nagellak verwijderen uit tapijt

Nagellak uit het tapijt kun je verwijderen door er parfum met alcohol op te spuiten. Dit laat je even inwerken, vervolgens dep je het droog met een doekje en dan verdwijnt de nagellak vanzelf!

Nagellak verwijderen uit kleren

Niets is zo vervelend als er een vlek in je nieuwe kleren zit! Kijk voordat je de vlekken gaat verwijderen, van welke stof het kledingstuk is gemaakt.

Katoen

Vlekken op katoenen kleding kun je verwijderen door het gebruik van Aceton. Doe wat Aceton op een watje en dep dit op de vlek totdat deze verwijderd is.

Synthetische en tere weefsels

Probeer deze vlekken zeker niet met nagellakremover te verwijderen. Wat wel helpt om deze vlekken te verwijderen is spiritus! Doe dit op dezelfde manier als bij de katoenen kleding.
© 2011 - 2017 Fluar, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Alles over nagellakAlles over nagellakEen leven zonder nagellak, bestaat dat nog? Tegenwoordig heeft bijna iedereen nagellak op, je kunt het zo gek niet beden…
Nagels lakken, hoe doe je dat?Nagels lakken, hoe doe je dat?Nagels lakken, nagellak aanbrengen op je nagels, het blijkt niet altijd een eenvoudig klusje. Als je niet goed lakt loop…
Zo krijg je make-up vlekken uit je kledingZo krijg je make-up vlekken uit je kledingMake-up geeft heel makkelijk af op je kleding. Het is heel vervelend en het kan vlekken geven die slecht te verwijderen…
Nieuwe nagellak-trend: holografische nagellakNieuwe nagellak-trend: holografische nagellakEr extra verzorgd uitzien, dat doe je met (blanke) nagellak. Maar wil je van je handen echte blikvangers maken, dan moet…
Een snelle manicureNagels maken uw outfit compleet. En het is belangrijk dat u ze goed verzorgt. Hoe kan u een manicure geven?
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: MusicTobi / Pixabay
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Nagellak http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=vlekken&label=Nagellak

Reageer op het artikel "Nagellak verwijderen"

Reacties

Tirza, 12-10-2015 16:13 #5
Ik heb gister een nieuwe soort van trui gekocht maar er zit nu al een grote vlek op en niets helpt! pleaseeee tips

Willems, 07-04-2015 23:37 #4
Hoe krijg ik een nagellakvlek uit een betonnen tegel en van een rieten stoel af?

Patrizia, 02-11-2014 12:44 #3
Hoe krijg ik bijvoorbeeld donkere nagellak eraf zonder dat het onder de nagel gaat zitten? Heb eigen lange nagels geen kunst en verwijder nagellak met remover zonder aceton duurt iets langer maar gaat goed alleen op de bovenkant maar met verwijderen loopt de kleur onder de nagels en dat is weer veel werk tips?j

Aerts Daniela, 12-09-2014 13:04 #2
Is spiritus het zelfde als white spirit? heb nagellak gemorst op mijn autozetel.

mvg,
Daniela Aerts

Danielle, 10-02-2014 09:22 #1
Geweldige tip! Gisteren is er op ons nieuwe grijze vloerbedekking een neon geel potje met nagellak gevallen… Dochter en vriendin in paniek, maar met jullie tip zie je er niets meer van!

Infoteur: Fluar
Gepubliceerd: 05-02-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Huishoudelijk
Reacties: 5
Schrijf mee!